Toon posts:

Com-poort in gebruik???

Pagina: 1
Acties:
  • 473 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer hier een chicago 390 USB modem te installeren op mijn pc, maar het wil niet echt lukken Ik krijg de hele tijd de melding:"Geen chicago 390 gevonden. Controleer, of de chicago 390 gereed is en aangesloten is op de com-aansluiting". Ik heb hem toch op de usb ??:? Watnou com-aansluiting?? :? Hij kan ook alleen maar op de usb. Ik heb hem nu op mijn laptop aangesloten en daar werkt die wel prima. Ik heb al geprobeerd een andere windows versie, maar dat is het ook niet. Ik heb de MSI K7T turbo2 mobo erin zitten. Ik heb uit de handleiding van de modem vernomen dat deze melding alleen verschijnt als de ingestelde com-poort wordt gebruikt door een ander programma. Maar ik heb niks op die com-poorten aangesloten, en ook nog geen programma`s op die pc staan. WIE HELPT MIJ UIT DE BRAND!!! ;(

Bij voorbaat heeeeeel veel dank !
greetz Patrick

p.s.Ik had er win xp opstaan en ik dacht dat het daar aan lag, nu staat er win 98se op. En alle drivers zijn geiinstalleerd en hij doet het nog niet.. Ik heb ook geen foutmeldingen bij apparaatbeheer.

Hoe kom ik er achter welk programma, welke com-poort die gebruikt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De compoort zal 3 zijn (meeste modems).
Een compoort is altijd nodig om een verbinding te maken, daarom maken de meeste modems zo;n poort aan.

check eens of het proggie RNAAPP op de achtergrond meedraait.

is dit niet het geval probeer dan eens een hyperterminal verbinding te maken. (hypertrm.exe opstarten, vervolgens ESC drukken als hij vraagt om een naam. dan intypen AT [enter], ATZ [enter] ATDT#provider [enter]) en kijken welke foutmelding hij geeft.

en wat is het foutnummer?

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Denk dat je het beste even de leverancier kan raadplegen van het apparaat, zij zullen wel vaker dit probleem voorgeschoteld krijgen dan de gemiddelde tweaker hier zo.

Maar goed schakel eens alle programmaŽs uit die opstarten tijdens de boot van windows via msconfig

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles uitgeschakeld, maar werkt nog niet. Ik snap het echt niet meer... andere usb poort maakt niet uit, da werkt ook niet. Ik heb hem nu op de laptop en hij werkt prima. Als ik hier bij eigenschappen kijk van de modem staat die op com 6 en 7. Maar ik krijg het niet voor elkaar op die andere pc. :(

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Je kunt proberen om Com2 in de bios uit te schakelen en dan op de USB modem compoort 2 te gebruiken. Misschien dattie het niet doet omdat de compoort écht bestaat.
Het is trouwens beter om gewoon een externe modem met com aansluiting te kopen. Die dingen werken nog het beste.

Suc6

edit:

Heb je soms een moederbord met een Via chipset?
Zo ja, dan moet je ff op http://www.viaarena.com de laatste Via 4in1 drivers downloaden en installeren.

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

Verwijderd

Zet anders 1 vd 2 compoorten van je pc uit in je bios, en gooi in Veilige Modus ook die uitgeschakelde compoort weg :) Als 't dan niet werkt, eet ik mijn schoen op :P

Verwijderd

Topicstarter
nou begin maar vast te eten.... tis nie gelukt dat plannetje van je. Maar dit is volgens mij heel iets anders dan de com 1 of 2, want dit gaat over com 5 en 6 die de modem gebruikt voor communicatie met de server.... en dan wordt allemaal intern geregeld...denkik

Verwijderd

Op dinsdag 01 januari 2002 21:54 schreef Skrievertie het volgende:
nou begin maar vast te eten.... tis nie gelukt dat plannetje van je. Maar dit is volgens mij heel iets anders dan de com 1 of 2, want dit gaat over com 5 en 6 die de modem gebruikt voor communicatie met de server.... en dan wordt allemaal intern geregeld...denkik
En als je zelf een compoort handmatig toevoegt? :?
Dat moet bij sommige modems juist wel! :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe voeg ik een compoort handmatig toe dan?

Verwijderd

Via Nieuwe Hardware, dan handmatig kiezen, en dan Poorten -> Compoort
klaar :)

Verwijderd

het lijkt wel of je USB poort niet geinstalleerd is. Kijk eens bij systeem -- aparaatbeheer of die er wel staan.
Als ze er niet staan dan toevoegen via "Hardware toevoegen" en als ze er wel staan haal ze dan eens weg en kijk of bij herstarten alles wel goed geinstalleerd wordt.
Als je de COM 1 en 2 toch niet gebruikt zou je ze idd in het bios uit kunnen zetten.
Kijk meteen in het bios of je USB per ongeluk niet uit staat: disabled moet enabled worden, dat zou ook nog een optie zijn.

Verwijderd

Topicstarter
in mijn bios staat de usb op enable ...dus das wel goed en ik heb ook eeen usb muis en die werkt prima dus dat is ook wel goed. Ik heb 4 usb poorten maar ik krijg hem op geen van allen aan de praat.

Verwijderd

als je hem nu "fout" installeert en dan bij modem eigenschappen in het configuratiescherm de com poort verandert in USB (als die optie gegeven is).
Haal anders eerst nog eens de USB-controllers in systeme-apparatbeheer weg en laat ze na een herstart opnieuw detekteren, dat wil ook wel eens helpen.

BTW: je weet zeker dat de connector voor het moederbord goed is.... Je gelooft het niet maar ik heb zelf onlangs zo'n geintje gehad. Geen verschil te zien op het oog, stekker kon er maar op één manier op en toch verkeerde com-kabel erbij in mobo-doos. Andere kabel: probleem opgelost.
Er schijnen meerdere tyeps te zijn helaas (kabel werkte op andere PC wel nl).
Je muis mag het dan wel doen, maar niet alle apparaten maken gebruik van alle pinnetjes van USB, dus daar kan het mis gaan met je modem. Leen eens een andere mobo-conncetor.
Is het modem van een ander USB-type (type 1 of 2 maar dat ben ik effe uit mijn hoofd kwijt).

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-08 10:17
mmmzzz.. crosspost.

Verwijderd

lekker belangrijke post weer hier "crosspost"

LPF gestemt trouwens voor het landsbelang monsieur CU

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 20:51

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Bedankt voor je werkelijk onnuttige blaat-post.
Lekker doorgaan zo :(

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.