Toon posts:

Ogg Vorbis RC3 is uit.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor de liefhebbers en/of geinteresseerden:

www.vorbis.com

De windows software:
http://www.vorbis.com/download_win.psp

Notes:
It took a little longer than planned, but I think everyone will agree that this was a release worth waiting for. Quality wise this is quite a bit better than RC2. This release features bitrate management, meaning that instead of choosing one of several VBR modes, you can specify average bitrate, put boundaries on the bitrates to emulate CBR (useful for streaming), or the default VBR modes which have millions of possible quality levels. We still recommend VBR unless you have a reason to use managed bitrates.

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
beter dit. nou nog soulplayer zover krijgen dat ze ogg supporten dan heb ik er meer aan dan EAC + lame.

maar ziet er goed uit.

Human Bobby

• Hark
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07-2025
Eindelijk zeg! Dat heeft wel even geduurd. Nu maar hopen dat de final release er een beetje snel is en dat hardware fabrikanten het eens wat beter gaan ondersteunen.

• Hark
Het is eigenlijk wel jammer dat er nog zo weinig aandacht is voor Ogg Vorbis (slechts 2 replies op de melding dat RC 3 uit is vind ik niet echt veel), terwijl het nu al stukken beter is dan mp3, wma en mp3pro (dat vind ik tenminste). Maar wie weet verandert dit na het uitkomen van de final release.

Verwijderd

Topicstarter
Het formaat is nog niet af, maar blijkbaar wil niemand een poging wagen. Bijna elke nieuwe mp3 speler kan dit formaat al dan niet met een plugin afspelen. Het enigste wat ik bij ogg nog mis zijn een soort van id3 tags. Er zit wel zoiets ingebakken, maar dit is erg onduidelijk. Hopelijk zal hier nog een soort van tag-editor voor komen.

• Hark
Er zijn al diverse Tag editors voor Ogg Vorbis hoor. Als je de command-line tools van Ogg Vorbis download zit er zelfs eentje bij (wel command line dan natuurlijk, maar goed). Maar er zijn dus meerdere grafische Tag editors.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Ik vraag me af of je bij ogg ook een soort frontend hebt waar je vanalles kunt instellen.

Bij oggdrop zit alleen maar een balkje met quality maar nog niet eens cijfers erbij, daar heb ik dus niks aan :'(

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Maar even in de command line encoder gekeken :)

Klinkt goed moet ik zeggen ! voor zo'n lage bitrate :)

Ik zit met veel nummers op bitrates onder de 128 :) vaak 106 kbit en 112kbit enzo.

Toppie *D

Edit: typo O-)

• Hark
Op dinsdag 15 januari 2002 13:27 schreef FerryHeibrink het volgende:
Ik vraag me af of je bij ogg ook een soort frontend hebt waar je vanalles kunt instellen.

Bij oggdrop zit alleen maar een balkje met quality maar nog niet eens cijfers erbij, daar heb ik dus niks aan :'(
Ik denk dat de Ogg ontwikkelaars daar nog niet veel aandacht aan hebben besteed. Op de Ogg Vorbis mailing list word wel veel gepraat over hoe ze het een en ander voor een groot publiek makkelijk gaan maken (ipv bitrates willen ze met kwaliteits-instellingen gaan werken. bijv kwaliteit 1 t/m 5). Ik heb die mailing list ooit eens vluchtig doorgekeken dus misschien zeg ik het nu niet zo goed hoor... Maar Lame ondersteunt nu ook Ogg. Zit daar geen frontend bij?
Pagina: 1