[Printers] Veel verschil tussen HP940C en HP960C?

Pagina: 1
Acties:

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
Ik zoek een nieuwe printer van zo'n 225 euro.
Zoals de topic titel al zegt vraag ik me af wat de verschillen zijn tussen de HP940C en de HP960C.
Dit ik ben op deze 2 printers uitgekomen omdat ze niet zo duur zijn (ja ik weet dat de inkt altijd duur is en de printer zelf meevalt) en omdat ze bijde PhotoRET III ondersteunen.
De printer moet vooral mooie digi foto's uitprinten enzo, maar nu kon ik met de search van GoT niet veel vinden over de HP960C en op de site van HP zelf heb ik weinig verschillen kunnen vinden tussen de twee printers.
Is het enigste verschil dat de HP960C sneller print of zijn er meer verschillen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat was volgens mij ook het enige, de snelheid (dus kies de langzamere, is goedkoper_

• InterCC
Op dinsdag 01 januari 2002 20:29 schreef terw_dan het volgende:
Dat was volgens mij ook het enige, de snelheid (dus kies de langzamere, is goedkoper_
Jah. ALs snelheid het enige is dan wel ja. Zoveel haast heb ik toch niet met het uitprinten van foto's...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op dinsdag 01 januari 2002 20:31 schreef InterCC het volgende:

[..]

Jah. ALs snelheid het enige is dan wel ja. Zoveel haast heb ik toch niet met het uitprinten van foto's...
volgens mij scheelt het ook 1 hele pagina per minuut.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

De 960C heeft ook als mogelijkheid om er een duplexmodule in te zetten. Met deze module (€50-75,-) kun je tweezijdig printen.

En zoals eerder al aangegeven zitten er 1 of 2 pagina's snelheidsverschil in. Niet echt de moeite dus.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op dinsdag 01 januari 2002 21:09 schreef Compubiter het volgende:
De 960C heeft ook als mogelijkheid om er een duplexmodule in te zetten. Met deze module (€50-75,-) kun je tweezijdig printen.

En zoals eerder al aangegeven zitten er 1 of 2 pagina's snelheidsverschil in. Niet echt de moeite dus.
Kun je dan niet beter het uitgeprinte blaadje er op zijn kop indoen en dan de andere kant uitprinten?
voorals als er voornamlijk fotos mee geprint worden zal dat niet zo'n probleem zijn.

• BadMotha
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

verschil is i.d.d. de snelheid, duplexpatroon-mogelijkheid,

maar ook de inktpatronen!

in de 940 kan je zwarte alleen vervangen door de 25 ml uitvoering, ook wel bekend van de 840,843.
Dure hobby!
hier zijn trouwens wel alternatieven voor,
bijvoorbeeld Wecare 6615 (40 Ml i.p.v. 25, voor 60,-)
kleur is dezelfde.

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

• uVo494
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-03 21:19

uVo494

................

Verschillen:
1. inktpatronen
2. snelheid
3. automatische papierherkenning
4. 8MB geheugen in printer
5. duplexmogelijkheid
6. vormgeving
7. afdrukkwaliteit

>:)

Verwijderd

het is voornamelijk het verschil in geheugen, dacht 8mb t.o.v. 4mb

• InterCC
Hmm. In de pricewatch kon ik niet de inktpatronen vinden.. Welke winkel is daarmee redelijk goedkoop?

uVo:
1. inktpatronen
Hoeveel verschil zit er dan in prijs/inhoud patroon
2. snelheid
Boeit niet zoveel
Boeit ook niet echt
Heb ik dat nodig bij jgp's die ongeveer 900kb zijn? (nee toch)
5. duplexmogelijkheid
Wordt toch niet gebruikt en zo wel 1 of 2 keer. Dus niet nodig
6. vormgeving
?
7. afdrukkwaliteit
Print de HP760C dan veel mooier of is het verschil bvb alleen te zien met een microscoop :)

Verwijderd

in de 940 kunnen alleen maar een 25 ml zwarte inktpatroon en in de 960 zowel een 25 ml als een 42 ml die in verhouding goedkoper is je moet altijd goed informeren welke patronen er in kunnen en de 960 heeft papierherkenning die zelf de soort papier automatisch insteld

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Vaak is het zo dat bij een duurdere printer goedkopere inktcartridges zitten. Ik zou behalve naar de prijs van de printer ook even kijken naar het prijsverschil tussen de cartridges van de 940 en de 960 printers. Als het verschil groot is dan haal je het verschil in prijs van de printer er weer uit na een aantal cartridges.
'Tis een idee!

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• uVo494

uVo494

................

uVo:
1. inktpatronen
Hoeveel verschil zit er dan in prijs/inhoud patroon
antw: 25ml of 38? voor bijna dezelfde prijs
2. snelheid
Boeit niet zoveel
antw: toch mooi meegenomen
Boeit ook niet echt
antw: ook altijd makkelijk, zorgt toch voor beste resultaat
Heb ik dat nodig bij jgp's die ongeveer 900kb zijn? (nee toch)
antw: niet echt maar werkt wel lekker door
5. duplexmogelijkheid
Wordt toch niet gebruikt en zo wel 1 of 2 keer. Dus niet nodig
antw: is ook optioneel :)
6. vormgeving
?
antw: boeit inderdaad vrij weinig :)
7. afdrukkwaliteit
Print de HP760C dan veel mooier of is het verschil bvb alleen te zien met een microscoop :)
antw: verschil is wel degelijk te zien bij foto's
[/quote]

:)

• InterCC
uVo (en verder iedereen die gereageerd heeft in dit topic). Bedankt!

Het wordt de HP960C. *D

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:49
760C :?

Overigens is het een stuk goedkoper om 'simpelweg' de cartridges bij te vullen. Heb dit (bij 930C) vorige week voor het eerst gedaan en dit bevalt prima. +/- F25-30 per navulling. De injectienaalden die je erbij krijgt verkoop je daarna aan een junk :P

• InterCC
Op dinsdag 01 januari 2002 22:27 schreef sverzijl het volgende:
760C :?

Overigens is het een stuk goedkoper om 'simpelweg' de cartridges bij te vullen. Heb dit (bij 930C) vorige week voor het eerst gedaan en dit bevalt prima. +/- F25-30 per navulling. De injectienaalden die je erbij krijgt verkoop je daarna aan een junk :P
Moet 960C zijn (heb het al geedit).

En is het echt niet zo dat de afdruk kwaliteit minder wordt door het bijvullen (goedkopere inkt of zo).

Verkopen aan een junk lijkt me moeilijk. Misschien ruilen voor een autoradio of zo :)

• sverzijl
Op dinsdag 01 januari 2002 22:29 schreef InterCC het volgende:

[..]

Moet 960C zijn (heb het al geedit).

En is het echt niet zo dat de afdruk kwaliteit minder wordt door het bijvullen (goedkopere inkt of zo).
Heb nog niet op fotopapier afgedrukt na het navullen, alleen op normaal papier, dus dat kan ik nog niet beoordelen.

• uVo494

uVo494

................

Hou er bij het navullen rekening mee dat de printkop op het patroon maar bedoeld is voor een x-aantal navullingen, daarna is deze versleten. Ook de inkt uit de navulkitjes is vaak van een mindere kwaliteit!

• sverzijl
Op donderdag 03 januari 2002 20:15 schreef uVo het volgende:
Hou er bij het navullen rekening mee dat de printkop op het patroon maar bedoeld is voor een x-aantal navullingen, daarna is deze versleten. Ook de inkt uit de navulkitjes is vaak van een mindere kwaliteit!
Een printkop verslijt niet door navullen hoor :) Het heeft hooguit een bepaalde levensduur, maar die is een stuk langer dan 'tot de inkt op is'. Daarnaast is ie eigenlijk helemaal niet bedoeld om hem na te vullen. En geef HP eens ongelijk, big business die dure cartridges! Tot nu toe kocht ik steeds een nieuwe printer als mn inkt op was, das bijna net zo duur :)

Ik heb inmiddels al wat foto's geprint op photo paper en dit ziet er eveneens zeer goed uit. Kan nog geen verschillen ontdekken in ieder geval.
(inkt van www.start-europe.de)
Pagina: 1