Monitor trilt en knettert

Pagina: 1
Acties:

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 10:24
Hallo iedereen,

Ik heb even een vraag. Mijn monitor iiyama 15" Vision Master 350 trilt de laatste tijd een beetje. Niet alleen aan de randen, maar ook midden in het beeld. Refreshrate veranderen maakt niks uit. ook heb ik zo nu en dan dat er uit de linkerhoek van het beeld een soort spreerpunt verschijnt (weet niet hoe ik het moet noemen) en dan knettert er iets in de monitor. Net een hoogspanningsgeluid. Heeft iemand een idee of dit te maken is en hoe lang de monitor het nog vol houdt (doet dit nu al 2 maand!).

Alvast bedankt

Verwijderd

controleer de aansluitingen eens,ook van je netspanning

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Is je monitor op een geaard stopcontact aangesloten?

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• Rendier2710
Stekker zitten goed (vervangen) en idd een geaard stopcontact.

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 04:17

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Heb ik ook gehad zoiets. Was de hoogspanning die een lek had gekregen. Als de kap van de monitor af was kon je mooi zo'n spanningsboog zien tussen hoogspanning en behuizing. Helaas heb ik nog steeds geen vervangende hoogspanning kunnen vinden, dus heb geen 2e monitor nu. Het was trouwens een Smile monitor die van mij.

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

ff openschroeven en aanzetten in het donker... waar die blauwe gloed verschijnt ff goed schoonmaken.
Als het dan nog steeds lekt kan je proberen wat kabeltjes te verleggen, de lucht om de kabels heen isoleert nl ook goed ~1KV/mm tenzij het mistig is ;)
Anders is siliconenkit (de transparante versie) nog een optie.
Dat is iets wat ik zelf ook bij mijn oude 15" bak heb gedaan en dat werkt nu al dik een jaar incl dik een week Campzone® :)

Powered bij meergranenbrood.

• Rendier2710
Kap eraf gehaald. Licht uit gedaan en monitor aan gezet, maar ik zie helemaal geen blauwe gloed oid.
Pagina: 1