[GoT] Probleem met het laten horen van muziek

Pagina: 1
Acties:

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/366185

Mijn topic werd gesloten door IceStorm, ik zette een SU'tje zodat mijn topic hopelijk weer geopend kon krijgen. Maar wat kaj. daarin postte, kreeg ik de neiging om te gaan zoeken waarom dat dat niet meer mocht.

Op http://www.bumastemra.nl staat dus nu het volgende:
Mag ik samples gebruiken?

Wie samples in zijn muziek wil gebruiken, moet altijd toestemming vragen aan de componist/tekstdichter (of aan de uitgever die bij het werk betrokken is). En aan de eigenaar van de opnames. De mastertape is nl. vaak eigendom van een platenmaatschappij. Of je nu een sample van 1 of van 30 seconden gebruikt, toestemming van de rechthebbenden is altijd nodig. Houd ook rekening met de persoonlijkheidsrechten van de auteurs en de naburige rechten van de uitvoerende kunstenaars (veelal vertegenwoordigd door SENA)
Dit betekent dus eenvoudig dat er alleen nog maar stukjes muziek mag worden gepost als er uitdukkelijk toestemming is van de auteur :(

Als je dus eens lekkere muziek hebt, en je wilt die vlug posten op GoT dan moet je dus eerst wachten op toestemming van de auteur :{

Verwijderd

ja, daar is de Buma ook voor opgericht! :)

en das maar goed ook! :)

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

DizzyWeb

Ondertiteld

Hmm... Eigenlijk wist ik dat wel...

Nahja, nu ist iig wel meteen duidelijk.

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

De quote die jij aanhaalt heeft betrekking op het verwerken van stukjes van muziek in je eigen productie - dat maak ik er iig uit op.

Voor het op een site plaatsen van muziek gelden andere regels. Die weet ik niet precies uit m'n hoofd, maar ik weet wel dat er beperkingen gesteld zijn aan de kwaliteit en de lengte van het stuk.

Als er ook maar op enkele wijze niet voldaan wordt aan die eisen (dus lengte en kwaliteit) dan kan Tweakers.net een flinke boete en/of rekening verwachten. Daarom is de regel dat er GEEN links naar (stukken) muziek geplaats worden. :)

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Een stukje muziek op de site mag als het niet cd-kwaliteit is en korter dan 30 seconden (als ik het mij goed herinner)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Robin
  • Niet online
Op dinsdag 01 januari 2002 20:14 schreef Burat iets interessants
Die regel was volgens mij:

Voor een sample: Niet langer dan 30 seconden en/of in slechtere kwaliteit dan het origineel.

Maar dat weet ik dus niet meer zeker :)

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Op dinsdag 01 januari 2002 20:17 schreef -Rob- het volgende:
Een stukje muziek op de site mag als het niet cd-kwaliteit is en korter dan 30 seconden (als ik het mij goed herinner)
En ook die mogen dus NIET. :)

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Op dinsdag 01 januari 2002 20:23 schreef robinvreuls het volgende:

[..]

Die regel was volgens mij:

Voor een sample: Niet langer dan 30 seconden en/of in slechtere kwaliteit dan het origineel.

Maar dat weet ik dus niet meer zeker :)
Een sample is dus iets anders :). Wat jij bedoelt heet bij de BUMA/STEMRA een "fragment". Maar ook voor het aanbieden van fragmenten op je site moet je tegenwoordig ook geld betalen. Verder wordt er een grens gesteld aan het maximale aantal minuten wat er totaal aan fragmenten op de site staat.

En dat is dus
a) prijzig voor GoT
b) nooit te controleren

Daarom nogmaals: alle fragmenten zijn verboden - zoals IceStorm in dat topic al liet blijken :).

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dan moeten jullie maar eens in "hoe heet dit nummer topic kijken", daar komen regelmatig fragmenten in voor...

edit: al een hele tijd trouwens.

They made me do it.

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Op dinsdag 01 januari 2002 20:34 schreef Smoothy_ het volgende:
Dan moeten jullie maar eens in "hoe heet dit nummer topic kijken", daar komen regelmatig fragmenten in voor...

edit: al een hele tijd trouwens.
Kweenie, gedoogzone ofzo ;) :P

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Op dinsdag 01 januari 2002 20:25 schreef Burat het volgende:

[..]

En ook die mogen dus NIET. :)
Ik zie het op de Buma site, dat was vroeger anders... jammer eigenlijk.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Robin
  • Niet online
En wat Smoothy_ typt, dat bedoel ik ook. Netzoals wat ik had met mijn topic.

Het mag niet, maar toch wordt er niet gecontroleerd (wat overigens imo ook niet kan op GoT) en als er eens sporadisch een topic voorbij komt, dan mag het niet :)

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Op dinsdag 01 januari 2002 20:37 schreef robinvreuls het volgende:
Het mag niet, maar toch wordt er niet gecontroleerd (wat overigens imo ook niet kan op GoT) en als er eens sporadisch een topic voorbij komt, dan mag het niet :)
Inderdaad :). Het beste kan je er dus maar vanuit gaan dat het niet mag :).

• Robin
  • Niet online
En hoe zit het dan met dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/360100

Hierin heb ik dus iets gespeeld wat dus copyrighted is. Wordt dit nu gezien als een soort reclame of mag dit helemaal niet :?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Muziek opnemen op casettebandjes mag eigenlijk ook niet :z

Ik denk dat je dit allemaal best met een korreltje zout mag nemen, officieel mag het niet maar er wordt op een forum as dit toch verder niks mee gedaan ten nadele van iemand...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Pagina: 1