Toon posts:

Help!! Com-poort in gebruik??

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer hier een chicago 390 USB modem te installeren op mijn pc, maar het wil niet echt lukken :( Ik krijg de hele tijd de melding:"Geen chicago 390 gevonden. Controleer, of de chicago 390 gereed is en aangesloten is op de com-aansluiting". Ik heb hem toch op de usb ??:? Watnou com-aansluiting??:? Hij kan ook alleen maar op de usb. Ik heb hem nu op mijn laptop aangesloten en daar werkt die wel prima. Ik heb al geprobeerd een andere windows versie, maar dat is het ook niet. Ik heb de MSI K7T turbo2 mobo erin zitten. Ik heb uit de handleiding van de modem vernomen dat deze melding alleen verschijnt als de ingestelde com-poort wordt gebruikt door een ander programma. Maar ik heb niks op die com-poorten aangesloten, en ook nog geen programma`s op die pc staan. WIE HELPT MIJ UIT DE BRAND!!!;(

Bij voorbaat heeeeeel veel dank !
greetz Patrick

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Heb je de USB poort drivers goed geinstalleerd ? Welk OS draai je ?
Kijk eens in de device manager of er bij je USB poorten een uitroepteken of iets vreemds staat.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:06

Mentalist

[avdD]

USB staat wel aan in je bios he?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Waarschijnlijk heb je geprobeerd handmatig een modem te installeren, dit zou ik niet doen.
Je moet de modem erin steken, dan vindt Windows nieuwe hardware, je geeft de locatie weer van de driver, en je bent klaar.
Na de installatie is er een virtuele COM-poort aangemaakt, zodat je ook in een DOS-Box kan werken met je modem

Verwijderd

Topicstarter

mijn muis doet het prima dus dat zal wel aanstaan!

Ik had er win xp opstaan en ik dacht dat het daar aan lag, nu staat er win 98se op. En alle drivers zijn geiinstalleerd en hij doet het nog niet.. Ik heb ook geen foutmeldingen bij apparaatbeheer.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:06

Mentalist

[avdD]

Op dinsdag 01 januari 2002 20:16 schreef Skrievertie het volgende:

mijn muis doet het prima dus dat zal wel aanstaan!

Ik had er win xp opstaan en ik dacht dat het daar aan lag, nu staat er win 98se op. En alle drivers zijn geiinstalleerd en hij doet het nog niet.. Ik heb ook geen foutmeldingen bij apparaatbeheer.
Hoe moet ik nou weten of jij een USB muis hebt :+ Ik heb een seriele muis en ik heb voor een extra irq usb uitgezet in m'n bios dus het had gekunt...

Misschien de andere usb poort eens proberen ofzo?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap het echt niet meer... andere usb poort maakt niet uit, da werkt ook niet. Ik heb hem nu op de laptop en hij werkt prima. Als ik hier bij eigenschappen kijk van de modem staat die op com 6 en 7. Maar ik krijg het niet voor elkaar op die andere pc. :(

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ga hier maar verder:
[topic=366831]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.