Toon posts:

Onwijs stille kast nodig..HELP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok een goede kennis van mij heeft een pc gekocht (ik zei nog ik kan uhm goedkoper krijgen door zelf te bouwen maar dat boeit niet) het is een t-bird systeempie 1,4 ghzen alleen de kast is schroot (de rest ook waarschijnlijk goedkope shit natuurlijk). Zijn huidige kast is te klein moeten namelijk 2 swap bays een writer en een cdspeler in i.v.m. het werk. Er is dus een nieuwe kast nodig en deze past niet in zijn bureau en de huidige maakt teveel herrie. OK waterkoelen zouden wij dus zeggen >:) , maar ja voor zo'n digibeet (en onhandig is ie ook ) lijkt me dat niet zo'n goed idee want dan ben ik meer bezig met zijn computer onderhouden en bijstellen dan dat ik tijd voor mezelf heb. Ok nu dus de vraag WELKE kast en wat voor KOELERS worden er hier aanbevolen (proc intake en outake fan) ze mogen best wat kosten dus ik zou graag het een en ander horen (pics of ervaringen met dit soort dingen ook altijd welkom)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 23:35

JT

VETAK y0

Kast houden. Gij hebt nodig :
• Zalman Voeding
• Zalman cpu koeler
• Papst 8 cm fan, maar dan wel die 20 db doet ofzo, hoor je dus gewoon niet.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Kast: ja maakt niet zo veel uit, liefst een grote. Verder:
Afhankelijk van hoeveel watt voeding je wilt/hoe stil ie moet zijn:
CPU: Alpha PAL8045T met Papst 8412NGML(19 dB(A), 26 CFM) / 8412NGL (12 dB(A), 20 CFM) of een Zalman koeler.
Casefans: Papst 8412NGML/8412NGL (zie ook hierboven)
Voeding: 300W Zalman of Enermax Whisper serie (krachtiger maar lawaaiiger, die Zalman hoor je echt niet)

Verwijderd

Topicstarter
Ok dat Zalman had ik nog nooit van gehoord (ben niet zo into de stille handel heb zelf een NC silverado DIE ZUIGT) ik ga eens ff kijken wat die handel kost en waar ik het kan krijgen. Kwa kasten zit er geen verschil in de stilte (geen geluidsgedempte folies in kasten ofzo??? Een AOPEN will do fine???

Verwijderd

je kan de fans op 7 laten draaien door de - op een 5volts draad te zetten en natuurlijk de 12 volts laten zitten.
is veel gepeuter maar leuk om te doen

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Op dinsdag 01 januari 2002 19:44 schreef The_Intersector het volgende:
Ok dat Zalman had ik nog nooit van gehoord (ben niet zo into de stille handel heb zelf een NC silverado DIE ZUIGT) ik ga eens ff kijken wat die handel kost en waar ik het kan krijgen. Kwa kasten zit er geen verschil in de stilte (geen geluidsgedempte folies in kasten ofzo??? Een AOPEN will do fine???
Kasten met standaard geluidsdemping heb ik nog niet gezien (behalve bij noisecontrol.de), dus dat moet je zelf aanbrengen. Verder kan er wel verschil in stilte zijn, de ene kast is goedkoper dan de andere (kwa materiaal en constructie) en laat bijvoorbeeld meer trillingen door. Een Aopen will do fine ja..

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik denk dat ik voor de Qf50A kast van AOpen ga. Is de enige met 4 51/4 bays en die heb ik alle nodig. Dan stop ik er een ZALMAN ST300BLP voeding in (schijnt volgens hun internet site idd erg stil te zijn) en dan twee stuks 80x80mm fans ZALMAN ZM-F1 en totslotte de CPU koeler een ZALMAN CNPS - 6000 ALCU Lijkt me leuk pakketje zo.
Ok dan nog 2 vraagies ik heb altijd AOPEN cd-rom spelers maar die zijn net als acer niet echt aan te raden als het om stilte gaat welk merk is de stilste???? Iemand ervaring?? En dan de hd brackets zitten meestal ook fannetjes in natuurlijk iemand een leuke hd bracket gezien die behoorlijk stil is. Had zelf promise op het oog?? Ok en wat denken jullie van de bovenstaande koelers dat wordt wel stil genoeg???
Pagina: 1