Toon posts:

Highpoint 370 bios versie 2.3 problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand versie 2.3 al aan de praat gekregen in WinXP? Met deze bios crashed windows tijdens het booten...

http://www.highpoint-tech.com/370drivers_down.htm

Verwijderd

Topicstarter
Kick

Dacht dat meer mensen een highpoint controller gebruikten :(

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-04 09:36
en als je nou eerst de niewe drivers laad, en dan pas de bios update?

Verwijderd

Topicstarter
Nope, dat werkt dus ook niet, ik heb de beide volgordes geprobeerd.

Krijg een mooi blauw bsodje van windows XP :(

Nog meer tips/ideeën?

• vivo53280
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2019
Had ik ook.

moest mijn raid0 array breken en opnieuw bouwen. (85 gb aan data).

voordeel is 2 mb blocksize (=sneller).

als je het niet wilt moet je terug naar een oude bios (raid0-array blijft goed)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, thx for tha tip...

Weet je zeker dat dit sneller is? Ik heb een klein probleempje dat ik die data niet zomaar even kan parkeren :(. Ik heb zelf nu 2 17 GB 5400 rpm Maxtors in raid hangen en ik kan niet zeggen dat het 'megasnel' is. Dus een easy vraag is upgraden aan te raden?

Ik heb gisteren nog wat zitten lezen over blocksize ed. Ik ben er iig nog niet helemaal uit.

• vivo53280
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2019
Dat het VEEL sneller is kan ik niet zeggen (heb 2x 45 gb ibm 7200 rpm 2mb cache). Heb nog geen benchmark gemaakt met deze nieuwe blocksize. Het "voelt" wel zeker sneller !

EN ik merk als ik veel dingen tegelijkertijd aan het doen ben (zoals vanaf 2 cdroms tegelijkertijd kopieren, surfen en een mp3 afspelen) dat deze totaal niet stottert (win2000 overigens). (bios 2.3 dus)

Maar updategeil als ik ben heb ik toch die nieuwe bios erin gedaan.

Als het niet teveel werk is om je data te backuppen is het natuurlijk een optie. Ook als je naar windows xp overstapt heeft het misschien voordelen ivm die highpoint drivers die in windows xp ingebakken zitten :r
Pagina: 1