Ik wil niet zeuren ofzo, maar de kans dat iemand antwoord gaat drastisch naarbeneden als je al na een half uur je thread weer omhoog trapt. Verder is het misschien wel handig als je iets meer (uberhaupt dus) info geeft over wat er gebeurt, en wat er al dan niet fout gaat.
Verwijderd
Met een dergelijke ondertitel zou je toch moeten weten, dat het omhoogschoppen in zo'n korte tijd niet gewenst is.Op dinsdag 01 januari 2002 19:29 schreef Goten het volgende:
schop
Gelieve dit niet meer te doen dus!
uh ja sorry voor het snelle omhoog kicken zal ut niet weer doen 
ik heb win2k dus ik kon niet opstarten vanuit windows (heb dus opgestart met win98 diskette en winlinux.bat gestart) er komt allerlei tekst in beeld wat voor hd ik heb e.d.
op het laatst staat er iets van loading k ofzo..
ik kan dan alleen maar typen. ik wil graag in de GUI komen maar mijn vraag is dus nu hoe dat moet.
alvast bedankt!
ik heb win2k dus ik kon niet opstarten vanuit windows (heb dus opgestart met win98 diskette en winlinux.bat gestart) er komt allerlei tekst in beeld wat voor hd ik heb e.d.
op het laatst staat er iets van loading k ofzo..
ik kan dan alleen maar typen. ik wil graag in de GUI komen maar mijn vraag is dus nu hoe dat moet.
alvast bedankt!
startx
If it ain't broken it doesn't have enough features
nee werkt niet..Op dinsdag 01 januari 2002 19:41 schreef Apache het volgende:
startx
er staat :
starting k desktop envirment (dat laatste woord klopt niet helemaal)
en dan gebeurt er dus helemaal niks.. ik kan alleen maar typen (ook al typ ik list of dir o.i.d in er gebeurt niks
maakt het ook uit of het op de D: partitie staat i.p.v c: ?
Uhh... volgens mij hangt het boot proces 
Verse install van win200 een idee? Of maak anders een dual boot, leer je meer van (want dan kom je ook nog eens in de terminal vensters van Linux) en je hebt (vind ik, als beginnend Linux gebruiker) minder complicaties.
En neem een up2date distro, dat helpt ook!
Verse install van win200 een idee? Of maak anders een dual boot, leer je meer van (want dan kom je ook nog eens in de terminal vensters van Linux) en je hebt (vind ik, als beginnend Linux gebruiker) minder complicaties.
Probeer eens Alt+F7 / Ctrl+Alt+Backspace / Ctrl+C
Alt+F7 om te kijken of je kunt overschakelen naar XFree
Ctrl+Alt+Backspace of Ctrl+C voor afsluiten XFree als die is vastgelopen (wat waarschijnlijk het geval is)
Alt+F7 om te kijken of je kunt overschakelen naar XFree
Ctrl+Alt+Backspace of Ctrl+C voor afsluiten XFree als die is vastgelopen (wat waarschijnlijk het geval is)
À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille
Verwijderd
Wat gebeurt er als je Ctrl+Alt+F7 indrukt of eventueel Ctrl+Alt+F2 
Het is b.t.w. K Desktop Environment
Het is b.t.w. K Desktop Environment
win200, wat is datOp dinsdag 01 januari 2002 19:59 schreef Froggie het volgende:
Uhh... volgens mij hangt het boot proces
En waarom je door een dualboot meer in terminal vensters komt is me volstrekt onduidelijk
À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille
dit stond op de winlinux site :
The Boot process stops at message "Starting K Desktop Environment". What Can I do?
This message appears when you choose a in correct configuration for your video card.
The possible causes are:
1)You choose a wrong X-server for your video card.
2)You choose a very high resolution of colors.
3)Some video cards are supported only in VESA mode, and many manufactures allow VESA support only at 8bpp (256 colors).
Please, check the X-server that you are using and the colors resolution.
hoe kan ik de x server veranderen?
ik snap dus echt helemaal niks van dat linux
The Boot process stops at message "Starting K Desktop Environment". What Can I do?
This message appears when you choose a in correct configuration for your video card.
The possible causes are:
1)You choose a wrong X-server for your video card.
2)You choose a very high resolution of colors.
3)Some video cards are supported only in VESA mode, and many manufactures allow VESA support only at 8bpp (256 colors).
Please, check the X-server that you are using and the colors resolution.
hoe kan ik de x server veranderen?
ik snap dus echt helemaal niks van dat linux
je bent nu begonnen met winlinux, dat leek mij de eerste keer ook het best maar het systeem werkt eigenlijk nooit goed. je kunt beter beginnen met redhat,suse of mandrake
Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P
ja maar daar snap ik helemaal niks vanOp dinsdag 01 januari 2002 22:15 schreef blowfish het volgende:
je bent nu begonnen met winlinux, dat leek mij de eerste keer ook het best maar het systeem werkt eigenlijk nooit goed. je kunt beter beginnen met redhat,suse of mandrake
ik heb nu 4 partities
C:\
D:\
E:\
F:\
wat is dan hda hdb e.d??
/dev/hda is de eerste fysieke schijf in je computer,Op dinsdag 01 januari 2002 22:35 schreef Goten het volgende:
ja maar daar snap ik helemaal niks van
ik heb nu 4 partities
C:\
D:\
E:\
F:\
wat is dan hda hdb e.d??
/dev/hdb is de 2e, etc..
En op zo'n fysieke schijf kun je partities aanmaken :
/dev/hda1 , /dev/hda2 , /dev/hda3 zijn parities van een schijf..
Hoe jouw C: d: etc. daarmee overeenkomen weet ik niet, aangezien je er niet bijzet hoeveel fysieke hd's je hebt..
Verder loopt de nummering ook niet altijd gelijk met het c: d: gebeuren van Windows...
Als je linux dualboot wilt installeren, adviseer ik ook meestal om ruimte vrij te maken in Windows, en Linux het te laten partitioneren, omdat je dan dingen als 'Sjit, daar ging m'n C:-schijf", voorkomt.. (Niet lachen, is mij ook ooit eens gebeurt
/Edit.. OF je kijkt ff in de Faq <grijns>
* moto-moi slaat hand tegen voorhoofd..
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
ok ik kijk wel ff in de faq wist niet dat dat er in stondOp dinsdag 01 januari 2002 22:38 schreef moto-moi het volgende:
[..]
/dev/hda is de eerste fysieke schijf in je computer,
/dev/hdb is de 2e, etc..
En op zo'n fysieke schijf kun je partities aanmaken :
/dev/hda1 , /dev/hda2 , /dev/hda3 zijn parities van een schijf..
Hoe jouw C: d: etc. daarmee overeenkomen weet ik niet, aangezien je er niet bijzet hoeveel fysieke hd's je hebt..
Verder loopt de nummering ook niet altijd gelijk met het c: d: gebeuren van Windows...
Als je linux dualboot wilt installeren, adviseer ik ook meestal om ruimte vrij te maken in Windows, en Linux het te laten partitioneren, omdat je dan dingen als 'Sjit, daar ging m'n C:-schijf", voorkomt.. (Niet lachen, is mij ook ooit eens gebeurt)
/Edit.. OF je kijkt ff in de Faq <grijns>
* moto-moi slaat hand tegen voorhoofd..
Ok volgens mij moet dit kunnen werkte bij mij ook na gedonder met x.
Start linux in single user mode zodat je in een console terecht komt en log dan in als root.
Dan run je xf86config en je stelt alles handmatig in, LET OP je moet dan wel weten welke driver je nodig hebt voor videokaart ( als t nvidia is de nv driver als je video niet supported wordt dan maar een standaard vesa) en ook de horizontal en vertical sync voor je monitor (verder muis en keyboard zooi maar dat is simpel) dan kan je zooi resoluties voor je videokaart en monitor zetten , x kiest dan de hoogst mogelijke combo en gebruikt die.
(btw k draait over x heen tog?)
Start linux in single user mode zodat je in een console terecht komt en log dan in als root.
Dan run je xf86config en je stelt alles handmatig in, LET OP je moet dan wel weten welke driver je nodig hebt voor videokaart ( als t nvidia is de nv driver als je video niet supported wordt dan maar een standaard vesa) en ook de horizontal en vertical sync voor je monitor (verder muis en keyboard zooi maar dat is simpel) dan kan je zooi resoluties voor je videokaart en monitor zetten , x kiest dan de hoogst mogelijke combo en gebruikt die.
(btw k draait over x heen tog?)
Pagina: 1