Ik heb het over een PIII 550mhz op een abit BE6-II mobo en met een asus V3800 videokaart en die draai onder winME.
Hier zat een creative pci64 geluidskaart in.
Ik moet toe geven af en toe kwam het voor bij het opstaten dat je een blauwscherm kreeg.
Maar gister heb ik een tweedehand creative SB live 1024 gekocht.
Die zou ik er wel ff in de pc zetten maar toen ging het helemaal mis toen ik de drivers had geinstalleerd.
De ene blauwescherm naar de andere blauwescherm.
Ook een andere slot gaf het zelfde probleem.
Heb winME er schoon op gezet dat ging nog goed maar toen ik de drivers van de geluidskaart installeerde ging het weer mis.
Heb toen een andere creative SB live 1024 (precies de zelfde kaart)geprobeerd dit gaf ook weer het zelfde probleem blauwescherm.
Het geheugen heb ik ook al getest en dit leverde geen problemen op.
Deze pc is nu van mijn vrouw en kinderen.
Ik heb deze pc altijd zelf gebruikt met een creative SB live 1024 en ook onder winME.
Toen draaide het wel stabiel.
Nu is mijn vraag.
Maar zou het ook aan de mobo kunnen liggen.
En wat kan dan de oorzaak hier van zijn.
Hier zat een creative pci64 geluidskaart in.
Ik moet toe geven af en toe kwam het voor bij het opstaten dat je een blauwscherm kreeg.
Maar gister heb ik een tweedehand creative SB live 1024 gekocht.
Die zou ik er wel ff in de pc zetten maar toen ging het helemaal mis toen ik de drivers had geinstalleerd.
De ene blauwescherm naar de andere blauwescherm.
Ook een andere slot gaf het zelfde probleem.
Heb winME er schoon op gezet dat ging nog goed maar toen ik de drivers van de geluidskaart installeerde ging het weer mis.
Heb toen een andere creative SB live 1024 (precies de zelfde kaart)geprobeerd dit gaf ook weer het zelfde probleem blauwescherm.
Het geheugen heb ik ook al getest en dit leverde geen problemen op.
Deze pc is nu van mijn vrouw en kinderen.
Ik heb deze pc altijd zelf gebruikt met een creative SB live 1024 en ook onder winME.
Toen draaide het wel stabiel.
Nu is mijn vraag.
Maar zou het ook aan de mobo kunnen liggen.
En wat kan dan de oorzaak hier van zijn.
In verband met de gemanipuleerde lever worst