Toon posts:

Intel Maryville Mobo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er hier iemand ervaring met dit INTEL 850 mobootje? Is met deze mobo de cpu te oc'en ?

ps. Ik krijg hem 4 februari (zie sig) Moest vanwege pc-
prive bij een IntelProvider kopen.. maar dat doet er nu
even niet toe..

Verwijderd

Topicstarter
heeft niemand dit mobo of er wat over gehoord ?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 13:54

Mentalist

[avdD]

Ik niet, maar ik begrijp dat je hem nog niet eens hebt, dus misschien kun je eerst afwachten of je er een probleem mee krijgt? Ik post toch ook nog geen topic over mijn nieuwe mobo wat ik over 2 of 3 dagen krijg :?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Intel moederborden hebben vanzelfsprekend geen o'clock functies, daar zijn ze niet voor gemaakt

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 13:54

Mentalist

[avdD]

Op dinsdag 01 januari 2002 19:53 schreef TweakGuy het volgende:
Intel moederborden hebben vanzelfsprekend geen o'clock functies, daar zijn ze niet voor gemaakt
Dat denk ik ook weer niet... FSB is meestal wel in te stellen denk ik. Maar dat zou je op moeten zoeken.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Software matig is de FSB meestal wel omhoog te krijgen...
Zou je op het mobo moeten kijken wat voor klokgenerator (PLL) erop zit en dan kijken of je die met bv softFSB kan opvoeren :)

Verwijderd

Hmm heb hier zelf zo'n mobo ... nu wil ik je niet direct blij maken maar heb een 2dehands P4 1,5Ghz gekocht en deze op het bord gezet maar het is een cpu zonder multiplier lock of dat bord negeert gewoon de multiplier lock. Erg vaag ... de eerste keer starte die ook op als P4 800Mhz ?? en kan zonder problemen elke multiplier installen dus ....

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

in principe kun je bij een nieuwer Intel bord (vanaf P2/P3) helemaal niets instellen omdat de multiplier in de CPU gelocked is en de FSB kun je soms instellen, dat hangt van het bord af. Bij een P4 denk ik niet dat het kan en dat de FSB dus vaststaat op 100MHz (QDR = 400), misschien kun je met software (SoftFSB, CPUCool, CPUFSB) nog iets veranderen, maar verwacht niets kwa overclockmogelijkheden op het bord zelf...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

idd fsb staat op 100, echter multiplier kan je zelf instellen. Dit is erg vaag omdat idd er alleen intel P4 opgaat en deze gelockt zou moeten zijn hoewel de praktijk dus anders uitwijst.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

heb je een of ander engineering sample CPU-tje ??
heb je getest of de CPU wel werkelijk op een andere snelheid draait?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

natuurlijk heb ik getest of ie sneller of langzamer gaat lopen ... ieder programma geeft ook de correcte ingestelde snelheid weer en met cpu benches komen de waarden overeen met de referentie waarden in de desbetreffende pakketen.

Wat de cpu zelf betreft ... er staat niks op ... alleen een klein logotje. Is het tegenwoordig normaal dat de snelheid bij een P4 er niet meer wordt opgezet ?

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

nee dat is niet normaal, check:

http://tweakers.net/ext/i.dsp/998915334.jpg

staat toch duidelijk 2.0 op = 2.0GHz

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat zegt WCPUID over dit CPU'tje ??

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 11:53 schreef BalusC het volgende:
Wat zegt WCPUID over dit CPU'tje ??
Hmm tja alleen dat rare logotje staat erop en wcpu geeft netjes de correcte ingestelde snelheid aan in Mhz dus dan zal het wel een of ander engineering sample zijn ....
Pagina: 1