Toon posts:

dvd van Ben Huur speelt niet goed af op mijn comp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al speel ik de dvd van ben hur op m'n computer loopt hij de hele tijd te schokken.
Maar andere dvd'tjes speelt hij wel af zonder om te schoken.
En al speel ik hem af op een stand alone dvd speler speelt hij wel goed af.

Wat is er precies aan de hand?

Verwijderd

Topicstarter
Dit is mijn systeem:
duron 700@800
192 mb ram
viper 550(riva tnt 16 mb ram)

software:
win98
power dvd 2.55

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het zou kunnen zijn dat die DVD toevallig anders in elkaar zit (dubbellaags DVD oid).

De dingen die je zou kunnen doen:
1. DMA aanzetten
2. Alle proggies afsluiten
3. lagere reso draaien, 800*600*16, hoeft de pjoeter weinig te resizen en dat scheelt processor capaciteit

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 01 januari 2002 19:00 schreef terw_dan het volgende:
Het zou kunnen zijn dat die DVD toevallig anders in elkaar zit (dubbellaags DVD oid).

De dingen die je zou kunnen doen:
1. DMA aanzetten
2. Alle proggies afsluiten
3. lagere reso draaien, 800*600*16, hoeft de pjoeter weinig te resizen en dat scheelt processor capaciteit
ok bedankt.

Ik heb al die dingen toegepast maar op sommige gedeeltes blijft hij nog een klein beetje schokken.

Heeft iemand nog een paar tips om het sneller te laten verlopen.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:29

bonzz.netninja

Niente baffi

bij mij scheelde het ook nog al welk programma ik gebruikte. Bij de ati-dvd player haperde het soms, maar met windvd niet. En de nieuwe win-media player werkt ook goed hier (winxp)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 10:09 schreef bonzz.netninja het volgende:
bij mij scheelde het ook nog al welk programma ik gebruikte. Bij de ati-dvd player haperde het soms, maar met windvd niet. En de nieuwe win-media player werkt ook goed hier (winxp)
Met de nieuwste ms media player kan ik geen dvdtjes afspelen.
Ik heb de media player die bij ie6 zit.

• Da_RoNiN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04 13:58

Da_RoNiN

Oclama?

Zoveel mogelijk geheugen (ram) vrij maken met een proggie dit scheeld enorm veel .

Kenners weten waarom

Verwijderd

zet al je proggies uit op dvd proggie na en kijk dan eens, zet vooral icq uit als je dat gebruikt :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 11:54 schreef Da_RoNiN het volgende:
Zoveel mogelijk geheugen (ram) vrij maken met een proggie dit scheeld enorm veel .
welk proggie?
freeram ofzo of zijn er betere.

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Op donderdag 03 januari 2002 11:31 schreef M_KOS het volgende:

[..]

Met de nieuwste ms media player kan ik geen dvdtjes afspelen.
Ik heb de media player die bij ie6 zit.
ik kon dat ook eerst niet, maar toen heb ik een orginele dvd player geinstallt en die heeft blijkbaar de dvd codec goed ge-installt ofzo dus nu eet mediaplayer hem wel

edit:
whops typo's waar?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

WRONG, Ik heb het bij mij ook gehad, als ik bepaalde dvd's probeerde te spelen dat het echt super schokte en dat het echt niet te kijken. Bij mij was dat zo bij chrouching tiger hidden dragon. Die gast uit de videotheek zei dat het kwam omdat het een engelse import was, maar andere engelse import dvd's deden het bij mij wel. Hoogst waarschijnlijk ligt het dus gewoon aan het dvd-tje, probeer hem te verkopen en er een andere voor te kopen das mijn advies

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Op donderdag 03 januari 2002 14:08 schreef robbie12345 het volgende:
WRONG, Ik heb het bij mij ook gehad, als ik bepaalde dvd's probeerde te spelen dat het echt super schokte en dat het echt niet te kijken. Bij mij was dat zo bij chrouching tiger hidden dragon. Die gast uit de videotheek zei dat het kwam omdat het een engelse import was, maar andere engelse import dvd's deden het bij mij wel. Hoogst waarschijnlijk ligt het dus gewoon aan het dvd-tje, probeer hem te verkopen en er een andere voor te kopen das mijn advies
uhm....ja.... En waarom schokde de ene film eerst dan wel, en later niet meer, omdat de dvd op mystrieuze wijze weer heel was geworden :? gods wegen zijn ondoorgrondelijk.....

maar om weer even iets zinnigs te zeggen, ik bedenk mij dat het ook een hoop heeft gescheelt dat ik meer geheugen (512 mb)erin heb gezet.

Verwijderd

-En waarom schokde de ene film eerst dan wel, en later niet meer,-

Als je even goed leest, dan staat er dat chrouching tiger hidden dragon gewoon bleef schokken en dat hem daarom dus terug heb gebracht, ik heb helemaal niet gezegd dat hij het later wel deed
Pagina: 1