Hele vreemde "crash" van mijn pc

Pagina: 1
Acties:

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Specs:
msi k7tpro 2a
t-bird 1100
256mb ram
geforce2 pro 64mb
sblive player 5.1
maxtor ata100 40gb
pioneer a05s
Plextor 12/10/24
Verder nog een toetsenbord, muis en monitor enzo.

Het probleem. Na het flashen van mijn bios met nummertje 3.3 (zie de meuktracker) kreeg ik tijdens het spelen dat van het ene op het andere moment mijn monitor op standby schoot, het HDD lampje continu aan bleef, mijn drives niet reageerden, de reset knop niet reageerde en dat het enige wat ik kon doen was 5sec. power-off of de kabel uit de muur trekken. Ik dacht toen het zal wel en heb toen geprobeerd om weer opnieuw op te starten ware het niet dat na pak em beet 1 minuut weer hetzelde probleem op trad. Ik kan verder niks zien aan de d-leds van mijn msi moederbord want die waren allevier groen de eerste keer dus daar wordt ik niet wijzer van. Wat ik dan graag zou willen weten is of het een bekend probleem is, of iemand er iets meer van weet, wat er aan te doen is en meer van dat soort zaken. Ik zit nu achter mijn oude pc en dat is ook niet echt een pretje. Elke hulp is welkom.

Verwijderd

En die foutmelding/crash krijg je alleen maar bij het spelen van CS (oid)? Ik zou zeggen voor de zekerheid ff je VGAkaart deinstalleren etc..
:? Idd een vaag probleem :)

• UnderFlow
Ik krijg geen foutmelding oid. Maar mijn systeem lijkt als het ware op standbij te springen. De eerste keer was toevallig tijdens CS. Maar nu doet ie het overal. In mijn bios, als ik probeer te booten enz. Het is echt heel irritant want ik krijg ook niks te zien waarin mij duidelijk wordt waar ik het eventueel zou kunnen zoeken. Ik denk zelf dat het moederbord gaar is of misschien het bios, maar ik ben een beetje huiverig om mijn bios te flashen aangezien ik maar ongeveer een minuut heb nu voordat hij weer vastloopt. Gebeurt dat tijdens het flashen dan ben ik nog verder van huis.

Verwijderd

Misschien een stomme vraag maar staat alle power management-troep UIT in de BIOS?

Tevens is het na een BIOS flash verstandig om je BIOS te clearen (jumper ff omzetten met de spanning eraf of batterij een paar minuten eruit halen)

Probeer anders alle HW los te koppelen, alleen je vga kaart muis keyb eraan...?? Is het probleem dan weg dan een voor een terugplaatsen en HOPEN....

• UnderFlow
ben nog een topic tegen gekomen op het forum van de msi site en dan doet mij nu al het ergste vermoeden. http://www.msi.com.tw/forum/?target=article&tid=2305. Er zijn dus meer mensen met exact hetzelfde probleem. Ik heb gisteren de power kabel van de voeding uit het moederbord gehaald, de batterij uit het cmos gehaald en em een nacht zo laten staan. Net heb ik alles weer aangesloten de cmos gecleared en nog steeds hetzelfde probleem. Ik heb niet het idee dat het aan de hardware ligt die erin zit aangezien de pc wel een stuk kan booten maar dan pas hangt. Ik heb ook maar een mail naar msi gestuurd maar dat zal wel even duren voor ik daar een reply op krijg.

• UnderFlow
Ik heb net eens tijdens het aanzetten zitten kijken naar het PC Health scherm van mijn bios. En daar zag ik dat, voordat de pc crasht op de bovengenoemde manier, mijn Vcore begint op 1.45 en daalt naar 1.35 en op dat punt crasht de pc zoals gemeld. Weet iemand hier de oorzaak van? Want dit kan nooit goed zijn. :(

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:05
Waarom flash je niet even een oudere BIOS-versie eroverheen? Dan zijn je problemen ook weer weg!

• UnderFlow
Op woensdag 02 januari 2002 17:02 schreef Snake het volgende:
Waarom flash je niet even een oudere BIOS-versie eroverheen? Dan zijn je problemen ook weer weg!
Lees de derde post eens. Ik zou wel willen maar daar heb ik de tijd eigenlijk niet echt voor letterlijk niet :(

• KryTech
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:42
Je moederbord gaat naar standby toe omdat de v-core dus te laag is. Er zit een ic op je moederbord die dat regeld en die slaat af bij een te hoge en een te lage spanning.

Het kan dus zijn dat of je spanning regulator op je moederbord rot is. Of dat die nieuwe bios op 1 of andere manier niet de goede core spanning wil instellen.

Het kan ook zeker je voeding zijn. Probeer eens een andere voeding uit en kijk wat hij dan doet.

Als ik het zo lees kom je meestal wel in de bios stel in de bios meteen een max voltage in. 1.85 zal dat zijn denk ik en kijk of je kan booten.

Probeer iig een andere voeding uit.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:26
Ha Dannizman

Ik heb dit probleem OOK gehad. het probleem lag in de monitor (toen een Belinea 10-30-20). Ik adviseer ja, dat als je een Belinea Monitor hebt, een nieuwe te kopen, en niet terug te sturen naar Belinea, want dat is echt een zwaar KLOTEN bedrijf om het zo maar ff te zeggen!

Bij mij ging het als volgt:

Computer start op, alles loopt vlekkeloos. Start een spel, monitor uit, computer compleet vast. alleen de reset knop deed nog.

Wat jij nog kan controleren is de Refresh rate van je monitor. Anders is denk ik je monitor kaduk!

Groetjes,

Maarten

• UnderFlow
Monitor kan het niet zijn. Heb em op een lg flatron 915ft+ gebruikt en nu staat hij op mijn oude 14" monitor aangesloten maar het probleem blijft. Ik ga dat van die vcore eens proberen. Ik moet wel snel zijn steeds want het hangen gebeurd erg snel. Dat en ik wacht nog steeds op een reply van msi, maja het is vakantie dus dat zal wel even duren.

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
chek voeding idd ander is maar weer bewezen waarom ik NOOIT een msi zal kopen (is gebaseerd op tig ervaringen)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• UnderFlow
Ik heb nu de vcore op 1.85 gezet en hij staat nu nog aan. Ik laat hem even gewoon zo draaien met het pc health scherm van mijn bios open en kijk straks of het voltage nog goed is. Nu is vcore 1.61 en blijft ie voorlopig aan alhoewel hij niet echt lekker meer reboot. Ook heb ik mijn oude bios erop gezet zonder dat het hielp. Ik zou best de voeding willen checken maar ik heb geen andere voeding hier liggen dus dat wordt lastig. Ik vrees toch dat er iets serieus mis is ineens met mijn moederbord.

Iemand alvast een suggestie voor een ander mobo? Ik wil graag mijn proc en mem behouden (heb geen geld genoeg nu om alles te vervangen).

• UnderFlow
Hij heeft nu iets langer aan gestaan maar verliest toch weer zijn vcore. De rest van de voltages blijven wel gewoon stabiel op hun waardes staan.

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
wat voor voeding heb je ? incl merk svp dus niet 300watt

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Als dus het probleem de vcore is dan moet je hier ff kijken: http://www.vr-zone.com/guides/k7tpro/
Ze hebben daar een kleine tweak dat je een weerstandje van het moederbord af moet halen om de vcore iets te verhogen.

Ik heb het zelf ook gedaan (tijd geklooid met een pincet) en nu staat de vcore tenminste op de waarde waarop je em instelt :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• UnderFlow
De voeding is van een aopen hq08 kast. Het is de standaard 300watt voeding die daar in zit. Verder weet ik niet of het klooien aan de transistoren ed gaat helpen (ben ook niet echt handig in die dingen) want hij blijft wel even op de goede waarde staan maar daalt dan steeds alsof de spanning weg loopt oid.

• UnderFlow
Net nog geprobeerd om alle powermanagement zooi uit te zetten, maar dat heeft ook niks geholpen. Dat van die voeding heb ik dus niet kunnen doen, en ik denk ook niet dat het daar aan ligt.

• Sabbath
  • Laatst online: 09-09-2025
Ik heb een soortgelijk probleem... op 1jan reboote ik mijn pc (die 24/7 aan staat) en toen bleef ie hangen... ik kan nu helemaal nix meer. M'n D-led geeft aan groen-rood-groen-rood en volgens mijn boekje betekent dat dat ie m'n memory aan het testen is...... ik zet nu net m'n pc ff aan om het lampje te controleren maar ik krijg nu in een keer beeld (ik had m'n bios gereset) maar daarna deed ie het eerst niet meer... nu doet ie wel weer wat.. beetje wazig..... ik laat nog wel ff weten wat er verder gebeurt...

• Sabbath
oke......... heel wazig maar m'n pc doet het nu in een keer weer... hij heeft het gewoon 3 dagen niet gedaan en nu doet ie het weer....

• Sabbath
Oke ik wou ff meededelen dat m'n pc het na 4dagen nog steeds helemaal ZONDER problemen doet???? waarom die er 5dagen (ik heb het nog is nagerekent) uitlag ben ik nog steeds niet achter...
Pagina: 1