Swap file uitzetten met 512MB

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008

• razoon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10-2025

razoon

"Keep on keeping on"

Topicstarter
Volgens Windows-help is dit mogelijk. Maar werkt dit ook lekkerder/sneller? Kom je dan niet af en toe toch tegen 'gebrek aan geheugen' probs aan?
Ik heb hier geen ervaring mee maar zou graag ervaringen van anderen hierover willen horen.

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Ligt eraan wat je met de PC doet. Af en toe zit ik over de 265+128MB heen en komt er een gigantische swapfile. Als je plaatjes bewerkt kan het ook oplopen. Als je alleen in Word werkt kan je het wel uitzetten maar dan meot je maar kijken of het voor jou sneller werkt :)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Waarom zou je dit willen doen?

de betaler vervuilt

Verwijderd

Op dinsdag 01 januari 2002 17:40 schreef GA!S het volgende:
Waarom zou je dit willen doen?
Om harddiskruimte te besparen???

Ik heb ooit gelezen dat je swapfile 2,5 maal zo groot moest zijn als je intern geheugen. Bij 512 Mb ram wordt dat dus een swapfile van 1280 Mb

• razoon

razoon

"Keep on keeping on"

Topicstarter
Ik speel Quake3, surf veel (heb soms 5 of meer explorers open), IRC veel en heb ICQ, koetje, tegelijk draaien en alt-tab wat heen en weer.
Dus meerdere proggies open.
Het lijkt me sneller draaien zonder swapfile, die tenslotte gegevens van je HD haalt, wat me trager lijkt dan uit het RAM-geheugen

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Klopt ja. Het lijkt mij ook iets sneller. Heb een P4 1.7 met 512 mb geheugen. Maar na een maandje zonder swap (scheelt mij 800mb op m'n hd) heb ik 'm toch weer aangezet. WANT: PhotoShop (6.0) doet 't gewoon niet zonder virtueel geheugen. Of misschien heb je dan 1gb geheugen nodig ofzo...

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-08 19:33
Met 512 mb is je swap file meestal erg klein.
Mijne is nu 100mb, laten we lekker zo.

Ik zie geen nut in het uitzetten van swapfile, sneller word ie er echt niet van. Scheelt alleen wat ruimte, maar wie heeft dat niet genoeg tegenwoordig :)

• razoon

razoon

"Keep on keeping on"

Topicstarter
Das ook gek: ik zie nu dat XP een pagefile van 800MB! heeft aangemaakt op een partitie waarvan ik heb ingesteld dat Windows zelf de grootte mag bepalen. Dat terwijl ik 512MB Ram heb :?

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Razoon: same here. Maar ach, heb nu toch nog wel 24 gb vrij ofzo. Maar 't blijft vaag.

Verwijderd

Ik heb binnenkort 512 mb DDR in mn systeem draaiende op WinXP... hoeveel moet ik em dan zetten die swapfile?

Verwijderd

Volgens mij werk de pc altijd sneller als je de swap uitzet.
Het is namelijk zo dat windows virtueel geheugen aanmaakt op de HD, de zgn swapfile. en dit ook als zodanig gebruikt. Dus bij het gebruik van diverse aplikaties is hij steeds aan het lezen, schrijven naar het virtueel geheugen (swapfile). Dit is vele malen trager als naar het "normale" geheugen. Dus als je voor jou aplikaties voldoende ram hebt. (en dat is per persoon natuurlijk verschillend) Altijd je swap uitzetten, dir geeft dan altijd snelheids winst.

Verwijderd

Ik draai met 1 gig aan ram.
Daarom natuurlijk de swap uitgezet - windows maakt hier standaard nog eens 1 gig swap bij :r
Waarbij wel vermeld dient te worden dat dit alleen op xp kan! Win2000 geeft wel de 0-optie, maar maakt stiekum toch nog een swapje van 20 meg aan.

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
http://www.tweak3d.net/tweak/quickspeed/
256mbram... 50 procent gebruikt ... geen swap.. win98se.
(na opstarten hehe)

na gebruik van deze tips + cacheman (eerst was het 81% en 27% swap)

Human Bobby

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 17:07
Waarom maakt eenieder zich hier zo druk om swap en page files :? Een paar MB's op een disk van 'tig gieg kan het toch niet zijn? En Windows werkt echt niet zo van: "Hee, ik zien swap ruimte, kom laat ik het ram maar lekker niet gebruiken en alles op swap pleuren", en al helemaal niet als je dit soort zaken goed instelt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Echt wel

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Somige aps eisen 'n voldoende grote swap file en beginnen dan te mekkeren over te kleine swap file ook als het niet nodig is.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ikzelf heb 768 mb geheugen, draai IIS, Oracle 8i (deze vreet geheugen gemiddeld tussen de 180 en 270 mb) en JBuilder openstaan (grofweg 80 mb geheugen), IE, verscheidene tools en media speler. geheugen vebruik ligt eigenlijk altijd tussen de 520 en 650 mb. Swap file heb ik uitstaan en dat merk je behoorlijk vooral met het afsluiten en opstarten van je computer. Ook tijdens het werken is dit best wel een verbetering.

Simpele regel :

Kijk gewoon eens gemiddeld over de tijd wat je aan geheugen verbruikt (CTRL+BREAK onder windows en dan naar het laatste of een na laatste tabblad) en je weet of je hem uit kan zetten of niet.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Deze vraag is al vaak gesteld (hint: Search).

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.