XP, ICS en Norton Firewall

Pagina: 1
Acties:

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Topicstarter
Ik heb een bizar Norton firewall probleem. Ik heb een server waarop XP prof draait en daaraan draadloos eem laptop die W98 draait. Ik ga via een ethernet modem via ADSL het internet op. Remote desktop werkt uitstekend. Ik heb nu ook ICS aangezet. Ik kan met groot gemak de hele wereld pingen vanaf mijn W98 laptop. Ping news.wxs.nl doet het de DNS werkt blijkbaar. Dus mijn internet verbinding is in orde. De firewall snapt het ook.

Als ik nu op de laptop IE opstart en ik ga naar Windows Update, dan zie ik daar een paar updates staan en die kan ik keurig downloaden en installeren. Alles lijkt dus te werken. Maar het gaat hopeloos mis als ik naar www.tweakers.net of www.wxs.nl of www.ibm.com wil. Dan krijg ik een timeout.

Waarom kan ik wel naar windowsupdate.microsoft.com en nergens anders heen? Op de server werkt alles prima. En zodra ik Norton uitschakel kan ik het op de laptop ook. Het is dus een firewall probleem. Maar het is niet zo simpel als dat mijn laptop geweigerd wordt. Ik kan er immers wel doorheen voor sommige dingen

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Topicstarter
Het wordt met de keer leuker:

Mijn laptop heeft als IP adres 192.168.0.2
Mijn server heeft als IP adres 192.168.0.1

Mijn laptop kan zichzelf pingen en de server

Mijn server kan de laptop pingen, maar NIET zichzelf :?

Bij het uitschakelen van de firewall gaat dat weer wel goed. Maar het hele subnet 192.168.0.x staat in de trusted sites Ik snap er niets meer van.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Topicstarter
En een laatste test liet zien dat ik op de server ook niet kan pingen naar 127.0.0.1. Maar voor de rest doet hij het wel