lage tonen filter

Pagina: 1
Acties:
  • 408 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 10:19
ik heb hier 2 sony geluids speakers, en omdat die teveel bas weergaven heb ik er een paar jvc surround speakers bij gekocht meer voor de hoge tonen.

maar als ik nu me bas er op zet kunnen de surround speakers dat niete echt aan (ze beginnen te vervormen). ik heb een normale stereo uitgang en heb daar dan alles aan zitten.

Is er niks om de lage tonen er uit te filteren (alleen bij de surround speakers). Moet niet al te duur worden. misschien zijn daar kleine dingen voor????

mijn pc

Verwijderd

Surround speakers zijn voor surroundgeluid en dus niet bedoeld om gewoon bij je fronts in te prikken. Nogal wiedes dat ze gaan vervormen ja... Je hebt neem ik aan geen surroundaansluitingen ? Dan zou ik de surroundspeakers maar even in de kast zetten tot je een andere versterker hebt want hier help je ze alleen maar mee naar de klote.

• Rusky
maar je kan er ook geen filter tussen zetten???

mijn pc

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ja tuurlijk kan je er een highpass filter tussen zetten, het goedkoopste en in jouw geval enige oplossing is om een condensator speciaal geschikt voor dit soort zaken er tussen te hangen.

Maar als je mijn echte mening wilt hebben. Verkoop beide speaker setjes en koop echte luidsprekers.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Rusky
Op dinsdag 01 januari 2002 17:33 schreef tbusquet het volgende:
Maar als je mijn echte mening wilt hebben. Verkoop beide speaker setjes en koop echte luidsprekers.
zou ik wel willen, maar heb geen geld daarvoor :'(

mijn pc

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Het klinkt of je er niet al teveel vanaf weet. Kijk eens op je versterker bij de bas en de treble knopjes. Draai die even naar de middenstand. Als je een loudness functie hebt, zet die dan uit.

Verder: je kan inderdaad een condensator als highpass ertussen plaatsen. Je zit dan wel aan een redelijk grote waarden. Denk aan een condensator van 300uF. Je hebt wel een bipolaire nodig. Te halen bij een electro zaak als Display electronica, of een luidsprekerzelfbouwzaak. (speakerland, speakerenco en remo)

• Rusky
Op dinsdag 01 januari 2002 17:46 schreef Lampje het volgende:
Het klinkt of je er niet al teveel vanaf weet.
nee, weet niet echt veel ervan af :(
Denk aan een condensator van 300uF. Je hebt wel een bipolaire nodig.
en hoe sluit je zoiets aan??? gewoon tussen de draden zetten???

mijn pc

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Op dinsdag 01 januari 2002 17:35 schreef Rusky het volgende:

[..]

zou ik wel willen, maar heb geen geld daarvoor :'(
Heb je echt geen 280 piek (inclusief het geld van de verkocht speakers) ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• tbusquet
Op dinsdag 01 januari 2002 18:00 schreef Rusky het volgende:

en hoe sluit je zoiets aan??? gewoon tussen de draden zetten???
Aan 1 van de 2 draden zet je de condensator in serie tussen je luidspreker en je versterker.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• tbusquet
Op dinsdag 01 januari 2002 18:05 schreef JT het volgende:

[..]

Wat wil jij voor 280 piek in vredesnaam voor speakers kopen ?

Verwijderd

Op dinsdag 01 januari 2002 19:06 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Wat wil jij voor 280 piek in vredesnaam voor speakers kopen ?
Ik durf er wel wat op te zetten dat hier het merk TANNOY gaat vallen :P

• Rusky
Op dinsdag 01 januari 2002 18:05 schreef JT het volgende:

[..]

280 gulden ??? en wat voor speakers dan???

mijn pc

Pagina: 1