Toon posts:

Windows me i-net ---> linux mandrake

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allo :),

Ik heb zonet linux mandrake geinstalld en wil er nu ook internet op hebben, ik heb een windows bak als rooter, met sygate, maar mijn linux bak krijgt nix door terwel ik uhm voor zo ver wel goed heb ingesteld?!?!

gateway 192.168.01 (klopt)
ip 192.168.0.250
netmasker 255.255.255.0
opstart protocol = static
aangezet bij boot... Ja
DHCP client staat nix.

Wat zit er fout?!!?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op dinsdag 01 januari 2002 17:02 schreef Webmasterok het volgende:
Ik heb zonet linux mandrake geinstalld en wil er nu ook internet op hebben, ik heb een windows bak als rooter, met sygate, maar mijn linux bak krijgt nix door terwel ik uhm voor zo ver wel goed heb ingesteld?!?!
Kun je wel IP's pingen, of gebeurt er helemaal niks ? (Kabels?)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Mmm, mn windows bakkies doen het gewoon met i-net....

Verwijderd

DNS instellen wil ook nog wel eens helpen ...

Verwijderd

Topicstarter
mmm ff verandering mn windows bakkies doen het niet :(

Verwijderd

192.168.0.1 ?

En ik weet niet hoe groot je netwerk is maaruh
ip 192.168.0.250 --> 192.168.0.2 moet ook werken hoor :P

Verwijderd

Topicstarter
mmm voorzo ver ik weet maakt dat nix uit, windows heeft dat nummer een keer gekozen, dus gooi ik uhm er daar ook mar in want ik weet niet preciez wat mn andere bakkies zijn en dan hebbie zo weer een klote conflict met de netwerk kaartjes....

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 01 januari 2002 17:10 schreef MasteX_ het volgende:

192.168.0.1 ?

En ik weet niet hoe groot je netwerk is maaruh
ip 192.168.0.250 --> 192.168.0.2 moet ook werken hoor :P
de gateway is ip nummer van de ip waar hij de i/net connectie van daan moet halen?!?! TOCH?

Verwijderd

Op dinsdag 01 januari 2002 17:14 schreef Webmasterok het volgende:
mmm voorzo ver ik weet maakt dat nix uit, windows heeft dat nummer een keer gekozen, dus gooi ik uhm er daar ook mar in want ik weet niet preciez wat mn andere bakkies zijn en dan hebbie zo weer een klote conflict met de netwerk kaartjes....
Eum de gateway moet in ieder geval 192.168.0.1 zijn.
Ip adres weet ik niet meer zeker maar volgens mij mag dat niet zo hoog zijn als je er maar een x aantal computers aan hebt hangen!
de gateway is ip nummer van de ip waar hij de i/net connectie van daan moet halen?!?! TOCH?
Gateway heeft alleen betrekking op een host welke aan IP forwarding doet (routeert). Of wanneer een apparaat of software 2 OSI lagen met elkaar verbind.

Verwijderd

Topicstarter
.... Hmmm, sygate werkt hier voor geen meter, dus heb het er maar afgehaald. Kan ik ook mijn internet naar de linux bak zonder sygate regelen?

Verwijderd

Topicstarter
uuhhh trouwens, hij vraagt om een dns... hij zet daar zelf 192.168.0.2... is dat goed?

Verwijderd

Op dinsdag 01 januari 2002 17:35 schreef Webmasterok het volgende:
uuhhh trouwens, hij vraagt om een dns... hij zet daar zelf 192.168.0.2... is dat goed?
neeh, moet je inet dns staan

Verwijderd

dns moet uitgeschakeld zijn

Verwijderd

Op dinsdag 01 januari 2002 17:36 schreef MasteX_ het volgende:
dns moet uitgeschakeld zijn
???
hoe moettie dan dns-en? :D

Verwijderd

het makkelijkste is om bij dns het dns nummer van je provider neer te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, ik heb de dns van mn provider er neer gezet en het...

werkt niet...... en ik kan trouwens ook niet pingen van uit mijn linux bak :(.... (mits dat dns wel uit geschakeld moet worden hoe)

houden we er wel rekening dat sygate er af is geflikkerd?

• Zeeger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03-2025
DNS krijg je van je provider
Gateway moet het ip-adres van jouw server zijn. (192.168.0.1)

Welke windows gebruik je eigenlijk als server?
Win2000 en XP hebben ingebouwde internetsharing, werkt veel beter dan Sygate, dat is mijn ervaring. Sygate is prut.

Ikzelf heb een XP server en daarbij doet een compu met Mandrake erop het gewoon goed met internet.

Verwijderd

Topicstarter
windows me gebruik ik hier, this maar pentium 2/300mhz met 128 mb ram,

win xp werkt hier dus niet echt... hij geeft melding bij het instaleren..... en windows 2000 heb ik nog niet geprobeerd.

Mare, windows me heeft ook zelf een ics, en loopt ook goed naar andere windows bakkies, maar niet echt naar mn dual linux bak

Verwijderd

als je dns uitschakeld pakt hij die van je provider...
Maaruh sjek eerst zelf eens wat sites. Er is genoeg te vinden over die shit :)

www.linuxbeginners.nl !

Ik draai hier zelf een netwerkje van win2000 prof als server en win98se als clientje en kep niks te klagen :D

• Sihaya
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sihaya

Pasfoto:

Ping eens naar 192.168.0.1 vanaf de linux machine. Als dit niet werkt kijk eerst eens of de driver van je netwerkkaart wel geladen is. lsmod

signature has expired

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 01 januari 2002 17:48 schreef MasteX_ het volgende:
als je dns uitschakeld pakt hij die van je provider...
Maaruh sjek eerst zelf eens wat sites. Er is genoeg te vinden over die shit :)

www.linuxbeginners.nl !

Ik draai hier zelf een netwerkje van win2000 prof als server en win98se als clientje en kep niks te klagen :D
Ik kan echt nix vinden over deze 'shit'.... misschien dat jij een url exacte url kunt geven?!?

En pingen lukt momenteel niet, maar netwerk kaarten zijn wel goed aangesloten.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm, hij doet het nu goed :), alleen vind ik het letter type niet echt lekker en vind ik uhm globaal niet erg snel lopen, als ik op windows draai dan is alles er in een flits (this ook nog relatief nieuw systeem zie sig)..... is hier nog iets aan te doen? En de muis, zou ik mn scrol button kunnen aan zetten en waar kan ik instellen dat ie wat beter over het beeld heen 'rijd'?? :).

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

De muis is altijd een probleem geweest in Linux (zover ik weet)... Geen hardware versnelling :(

Dat scrollen krijg ik zelf ook niet goed aangepast, misschien dat iemand anders hier wat op weet?

En ik liep ook tegen het feit aan dat de snelheid niet aanvoelde zoals in Windows. Een andere WindowManager verhelpt dat grotendeels (probeer Enlightenment of WindowsMaker).

• Remenic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:06
Voor je scrollwieltjes moet je even in /etc/X11/XF86Config(-4) zijn

zoek dan de sectie "InputDevice" op, en zorg dat hier bij staat:

Option "Buttons" "6"
Option "ZAxisMapping" "4 5"

aantal buttons moet je even instellen naar het aantal knopjes dat je muis heeft (scrollweel is eigenlijk 2 knoppen, omhoog en omlaag, en 3 als je 'm ook nog in kan drukken).

En dat de GUI in linux niet zo snel is.... sja, als ik win2k theme met Window Blinds dan lijkt ie nog trager dan Linux, dus je moet het er maar mee doen. Features gaan bijna altijd ten koste van snelheid. (En de GUI in Linux heeft standaard theme support, vandaar.)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 01 januari 2002 20:19 schreef Remenic het volgende:
Voor je scrollwieltjes moet je even in /etc/X11/XF86Config(-4) zijn

zoek dan de sectie "InputDevice" op, en zorg dat hier bij staat:

Option "Buttons" "6"
Option "ZAxisMapping" "4 5"

aantal buttons moet je even instellen naar het aantal knopjes dat je muis heeft (scrollweel is eigenlijk 2 knoppen, omhoog en omlaag, en 3 als je 'm ook nog in kan drukken).

En dat de GUI in linux niet zo snel is.... sja, als ik win2k theme met Window Blinds dan lijkt ie nog trager dan Linux, dus je moet het er maar mee doen. Features gaan bijna altijd ten koste van snelheid. (En de GUI in Linux heeft standaard theme support, vandaar.)
Dus voor de snelheid zou het niet uit maken als ik een andere theme of zoiets dergelijks er op zet.... en waar zou ik een leuke theme kunnen vinden, want bij theme.org hebben ze rond uit nix, en waar kan ik zien wat voor kde versie ik heb... ik heb de download versie van mandrake 8.1....
Pagina: 1