Collision lampje brand op mijn hubje...

Pagina: 1
Acties:

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-06 11:15
is dat erg?
en zoja hoe los ik het op? en hoe komt het?
mijn netwerk:

@home kabel---->HUB 1--->Computer 1 met eigen ip
--->Computer 2 met eigen ip
--->HUB 2--->Mijn Computer 1 eigen ip
--->Mijn Computer 2 eigen ip

ik heb dus 4 computers op 1 @home kabel internet legaal en zonder router of server allemaal met eigen computernaam en ip

maar bij de hub2 is dus die collision...

Verwijderd

wat de goede configuratie is in zulke gevallen:
zorg dat je een servertje bouwt, met 2 netwerkkaarten erin.
op de 1 laat je je @home binnenkomen, en je deelt um met de ander die je doorlust naar je Hub .... nu kun je de rest gewoon inpluggen ..
ow ja, nog 1 ding, als je een hub wil doorlinken naar een andere hub, zorg dan wel dattie in de "uplink" terechtkomt.
btw, die routertjes zijn ook zo duur niet meer, en kosten net iets meer dat wat jij nu hebt liggen aan hubs en kabels ;-)

• mr_niceguy
Op dinsdag 01 januari 2002 17:08 schreef Wize het volgende:
wat de goede configuratie is in zulke gevallen:
zorg dat je een servertje bouwt, met 2 netwerkkaarten erin.
op de 1 laat je je @home binnenkomen, en je deelt um met de ander die je doorlust naar je Hub .... nu kun je de rest gewoon inpluggen ..
ow ja, nog 1 ding, als je een hub wil doorlinken naar een andere hub, zorg dan wel dattie in de "uplink" terechtkomt.
btw, die routertjes zijn ook zo duur niet meer, en kosten net iets meer dat wat jij nu hebt liggen aan hubs en kabels ;-)
nee ik heb geen server nodig
want ik heb al 4 ip adressen van @home waar ik ook voor betaal...
maar dat collision is dat erg?of kan ik het zo laten voor wat het is

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op dinsdag 01 januari 2002 17:50 schreef mr_niceguy het volgende:

[..]

nee ik heb geen server nodig
want ik heb al 4 ip adressen van @home waar ik ook voor betaal...
maar dat collision is dat erg?of kan ik het zo laten voor wat het is
Nee dit hoort allemaal zo :)

Alle proemn in n drek

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Heb je de netwerk-kaart voor de poort die de collision aangeeft toevallig "hard" op full-duplex gezet ? Daar wordt een hub (die geen full-duplex kan ondersteunen) vaak niet erg gelukkig van.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• mr_daTA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

mr_daTA

Probeert student te zijn

Collisions zijn een beetje jammer voor de performance. Wat mvdejong zegt kan heel goed. Zo'n kaartje moet je niet fixed op full-duplex zetten als ie aan een hubje hangt. Maar het kaartje van je pc kan ook een beetje brak beginnen te worden.

Trouwens met een server kun je het wat 'mooier' aanpakken hoewel je geen NAT ofzo nodig hebt. 2 hubjes.... liever één switch maar dat is mijn voorkeur

Chance favors the prepared mind

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:18

Predator

Suffers from split brain

Wat bedoel je met branden :)
1) Brand het constant ?
2) Gaat het constant flikkeren ?
3) Of brand het af en toe ?

In geval 3 nix van aantrekken ;)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Sjadow_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06-2024

Sjadow_

wassup?

Met een hub is dat vrij normaal, het beste is eigenlijk om een switch te kopen, ze zijn iets duurder maar wel veel beter. Een hub werkt namelijk net iets anders dan een swithc, maar voor meer info moet je dat maar effe opzoeken op inet, staat genoeg over uitgelegd.
Ik had ook een hub en het collusion lampje brande toen ook, vooral als ik games speel op het netwerk. het is opzicht niks ernstigs maar er gaat meestal wel bandbreedte door verloren als er collusion is.

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 01 januari 2002 19:12 schreef Sjadow_ het volgende:
Met een hub is dat vrij normaal, het beste is eigenlijk om een switch te kopen, ze zijn iets duurder maar wel veel beter. Een hub werkt namelijk net iets anders dan een swithc, maar voor meer info moet je dat maar effe opzoeken op inet, staat genoeg over uitgelegd.
Ik had ook een hub en het collusion lampje brande toen ook, vooral als ik games speel op het netwerk. het is opzicht niks ernstigs maar er gaat meestal wel bandbreedte door verloren als er collusion is.
collusion <--- causing confusion >:)
Wat collisions bij een hub is niet zo erg. Het wordt erg als je vanop meerdere pc's aangesloten op de hub constant grote brokken data begint te versturen.
Voor gewoon wat te gamen maakt dat geen moer uit. Dat collision lampje maakt dan bijna nix uit. Voor die paar pakkets die verloren gaan ...

Maar je hebt wel gelijk dat een switch een beter alternatief is.
Maar als het gaat om beperkt aantal pc's aan elkaar te koppelen en waar er zelden meer dan 2 pc's aan het grote brokken data spuwen zijn is een hub wel prijs/kwaliteit de betere keuze.

• mr_niceguy
Op dinsdag 01 januari 2002 19:01 schreef Pr3d4t0r het volgende:
Wat bedoel je met branden :)
1) Brand het constant ?
2) Gaat het constant flikkeren ?
3) Of brand het af en toe ?

In geval 3 nix van aantrekken ;)
het flikkert BIJNA constant soms een tijdje niet... maar bij de HUB! heb ik totaal geen collision..

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 01 januari 2002 20:24 schreef mr_niceguy het volgende:

[..]

het flikkert BIJNA constant soms een tijdje niet... maar bij de HUB! heb ik totaal geen collision..
Dat is wel raar dan.
Gewoon voor 2pc's.
Force alle nic's op die hub's eens op half duplex zoals mvdejong zei

• mr_daTA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

mr_daTA

Probeert student te zijn

Heb je al een netwerkkaart proberen te verwisselen? Dus ff de kaartjes die aan HUB 1 hangen omwisselen? Of de wissel de HUB om ;) dat gaat sneller.

Chance favors the prepared mind

• roelof.zijlstra
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 18:48

roelof.zijlstra

Oooohhhh... Caffeine drip

@home kabel---->HUB 1--->Computer 1 met eigen ip
--->Computer 2 met eigen ip
--->HUB 2--->Mijn Computer 1 eigen ip
--->Mijn Computer 2 eigen ip

ik heb dus 4 computers op 1 @home kabel internet legaal en zonder router of server allemaal met eigen computernaam en ip

maar bij de hub2 is dus die collision...

Dit zegt mij nix. Hoe zijn die hubs op elkaar aangesloten en hoe op het kabelmodem?
Je moet zowieso weten dat een hub een "DOM" apparaat is. Wat een hub op 1 poort binnenkrijgt spuugt hij op alle andere weer uit. Heb je nu dus twee of meer pc's aan een hub hangen (en dat heb je want anders heb je geen hub nodig) en deze sturen tegelijk pakketen, dan krijg je dus botsingen "collisions" van ip pakketten. Met een beetje handig configureren kan je dit minimaliseren, maar helemaal teniet doen gaat nooit.

Nooit gedacht.... toch eens doen.

Pagina: 1