Verwijderd
w00t, ff d/l-enOp dinsdag 01 januari 2002 16:39 schreef M4RTiN het volgende:
wie heeft het allemaal nog meer geprobeerd?
en topictitel aangepast
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Verwijderd
ff googelen
ik kan het niet vinden hoor, heb je maby een linkje voor me?
Na twee tellen op winamp.com:Op dinsdag 01 januari 2002 16:51 schreef emingee het volgende:
huh? ik kan het niet vinden op de winamp site hoor???
ff googelen
edit:
ik kan het niet vinden hoor, heb je maby een linkje voor me?
http://download.nullsoft.com/winamp/client/Winamp-0.a1-1.tgz
xmms = open sourceOp dinsdag 01 januari 2002 17:05 schreef JJJ het volgende:
Wordt dit DE vervanger voor xmms?
winamp niet (toch?)
dus ik denk van niet
PSN: Houtvlot
Verwijderd
Zit je daar op te wachten dan ?Op dinsdag 01 januari 2002 17:05 schreef JJJ het volgende:
niet als het closed source blijft.Op dinsdag 01 januari 2002 17:05 schreef JJJ het volgende:
If it ain't broken it doesn't have enough features
helemaal niksOp dinsdag 01 januari 2002 17:10 schreef nelske het volgende:
Wat is er mis met XMMS
Native Winamp:
- Onstabiel
- 20 % Cpu usage (XMMS heeft 0.1 ofzo)
- Onstabiel
- Bloated (minibrowser??)
- Onstabiel
- En ook wel onstabiel eigenlijk
met papier mache kun je alles maken!!
vergeet niet dat het onstabiel isOp dinsdag 01 januari 2002 17:37 schreef Servowire het volgende:
Het werkt nog beter als je gewoon winamp.exe via WINE doet
Native Winamp:
- Onstabiel
- Onstabiel
- Onstabiel
Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS
"...if it ain't broke, don't try to fix it!"Op dinsdag 01 januari 2002 17:10 schreef nelske het volgende:
Wat is er mis met XMMS
echt typisch windowsOp dinsdag 01 januari 2002 17:42 schreef M4RTiN het volgende:
ik maak wel ff een screenshot w8 ff
[url="http://"http://m4rtin.dnsalias.net/pic/zooi/winamp3linux.png"]http://m4rtin.dnsalias.net/pic/zooi/winamp3linux.png[/url]
jou ontgaat ook nix!Op dinsdag 01 januari 2002 17:48 schreef dinges het volgende:
[..]
echt typisch windows
Op dinsdag 01 januari 2002 17:50 schreef M4RTiN het volgende:
[..]
jou ontgaat ook nix!
is eigenlijk ook niet te missen he?
[edit]
nog steeds niet gelukt met je startknop zo te zien
als ik niet dat KDE ding zag, zou ik zeggen dat het WindowsXP was, en dat het dood moet...Op dinsdag 01 januari 2002 17:42 schreef M4RTiN het volgende:
[afbeelding]
met papier mache kun je alles maken!!
ney, het staat zelfs letterlyk in de faq. hoe je het moet veranderen, en dat werkt ook niet eensOp dinsdag 01 januari 2002 17:52 schreef dinges het volgende:
[..]
is eigenlijk ook niet te missen he?
[edit]
nog steeds niet gelukt met je startknop zo te zien
ach ja zo ziet het er ook wel leuk uit
BRrrrrrr - een IE icoontje op een linux desktop - whaaaa - it's infected!!!Op dinsdag 01 januari 2002 17:42 schreef M4RTiN het volgende:
[afbeelding]
I heard if you play the XP CD backwards, you get a satanic message. Thats nothing compared to what happens if you play it forward, then it installs Windows XP born2oc.be - Facts Of Life
Jouw desktop is dus wel wreed ja...Op dinsdag 01 januari 2002 17:42 schreef M4RTiN het volgende:
[afbeelding]
En vergeet óók niet dat het hier om een ALPHA release gaat wat de onstabiliteit en de CPU Usage natuurlijk nogal negatief beïnvloedtOp dinsdag 01 januari 2002 17:38 schreef dinges het volgende:
Op dinsdag 01 januari 2002 17:37 schreef Servowire het volgende:
Het werkt nog beter als je gewoon winamp.exe via WINE doet
Native Winamp:
- Onstabiel
- Onstabiel
- Onstabiel
vergeet niet dat het onstabiel is
En over de bloatedheid, ach... al ontgaat mij het nut van de minibrowser ook volledig, ik vind WinAMP de best klinkende mp3 speler die ik ken. Met XMMS heb ik nog weinig ervaring aangezien ik mijn NTFS partitie met alle mp3's erop nog niet heb kunnen mounten in mijn meest recente Linux experimenten (jaja redelijk n00b - m'n nieuw gecompileerde kernel zou het wel moeten kunnen maar nog niet uitgeprobeerd).
Ik begrijp ook niet helemaal waarom de open-sourceheid van XMMS een bijzonder groot voordeel zou zijn boven WinAMP. Ik ben een voorstander van open source en kan me voorstellen dat het bij een OS, Office Suite etc een hoop voordelen met zich mee kan brengen. Maar wat is het nut van open source bij een (bijna perfecte) media speler die zo goed plugins ondersteunt?
(op het feit dat je de minibrowser er dan uit zou kunnen slopen na dan)
Quote-in-quote werkt helaas niet...
Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy
Dan maar gewoon xmms voor mij
Trouwens: het is instabiel, en niet onstabiel
À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille
Ik was ook wel geinteresseerd, en heb hier net even mijn 'K' button vervangen door een andere...het kan dus zonder problemen. Wat ik gedaan heb:Op dinsdag 01 januari 2002 18:02 schreef M4RTiN het volgende:
[..]
ney, het staat zelfs letterlyk in de faq. hoe je het moet veranderen, en dat werkt ook niet eens![]()
ach ja zo ziet het er ook wel leuk uit
• Het bestand go.png in /usr/share/icons/hicolor/32x32/apps vervangen door een ander icoon.
• Kicker herstart
Om het geheel netjes te laten werken moet je natuurlijk niet alleen go.png in 32x32 vervangen, maar ook die in 16x16, 22x22, enz.
* odysseus vraagt zich af waarom het iemand wel lukt met alle andere icons, maar niet met die ene...nette desktop overigens! Ik zal zelf misschien een keer in de screenshots-thread een screenshot posten van liquid (met transparancy
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Mja, ik zou graag willen dat alle software die ik gebruik open-source is (en dat is al bijna het geval), en dit is één van die programma's.Op dinsdag 01 januari 2002 19:17 schreef ArthurS het volgende:
Ik begrijp ook niet helemaal waarom de open-sourceheid van XMMS een bijzonder groot voordeel zou zijn boven WinAMP.
Voor mij is het overigens meer andersom: Ik ben gewend aan XMMS, dus waarom zou ik nu een (closed-source nog wel) nieuwkomer () gaan gebruiken?
() Ik heb ook Winamp gebruikt, maar dat is al een hele tijd geleden, en ik ben dus nu volledig aan XMMS gewend, hoewel het verschil (toentertijd iig) klein is.
Mja, windows-plugins werken afaik niet in de Winamp voor linux, dus dat lijkt me niet echt een issue, en XMMS ondersteunt ook plugins hoor (en er zijn zat plugins als visualization plugins, input/output plugins, mpeg/divx speel-plugins voor te vinden).... een (bijna perfecte) media speler die zo goed plugins ondersteunt?
Verwijderd
Violgens mij is het al een hele tijd een alpha release, die lui bij winamp zullen wel doorhebben dat winamp voor linux niets toevoegt aan de functionaliteit die al in xmms zit (terwijl winamp wel closed source is en allerlei zooi heeft waar je niets aan hebt, zie minibrowser), het enige goede aan winamp 3 tov xmms vind ik de ingebouwde shoutcast sevrer lijst (ja, xmms schijnt dat ook te kunnen maar helaas niet de versie die ik heb)En vergeet óók niet dat het hier om een ALPHA release gaat wat de onstabiliteit en de CPU Usage natuurlijk nogal negatief beïnvloedt
Wel een kernel compilen maar nog geen xmms gebruikt?En over de bloatedheid, ach... al ontgaat mij het nut van de minibrowser ook volledig, ik vind WinAMP de best klinkende mp3 speler die ik ken. Met XMMS heb ik nog weinig ervaring aangezien ik mijn NTFS partitie met alle mp3's erop nog niet heb kunnen mounten in mijn meest recente Linux experimenten (jaja redelijk n00b - m'n nieuw gecompileerde kernel zou het wel moeten kunnen maar nog niet uitgeprobeerd).
Als je ntfs rw support hebt meegecompiled kun je die schijf gewoon mounten met "mount -t ntfs /dev/hdxx"
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Verwijderd
omdat NTFS write support nogal expermenteel is zou ik daar nog maar niet aan beginnen, read-only is toch goed genoeg ?Op dinsdag 01 januari 2002 22:41 schreef blouweKip het volgende:
[..]
Wel een kernel compilen maar nog geen xmms gebruikt?
Als je ntfs rw support hebt meegecompiled kun je die schijf gewoon mounten met "mount -t ntfs /dev/hdxx"
zal wel veel gedoe zijn
naja iig kwam deze ongeveer rond dezelfde tijd uit toen alpha 666 uit was, een hele lang tijd geleden dus, toen ie voor win32 ook nog instabiel was
Mja, als GNU/Linux doorbreekt op de desktop en de 'normale' mensen het thuis ook allemaal gaan gebruiken, dan zal winamp wel meer gebruikt gaan worden dan xmms denk ik zo, omdat winamp voor die mensen gewoon bekend is (dat xmms voor vrijwel 100% dezelfde functionaliteit biedt doet er voor hen niet zo toe).Op dinsdag 01 januari 2002 22:41 schreef blouweKip het volgende:
Violgens mij is het al een hele tijd een alpha release, die lui bij winamp zullen wel doorhebben dat winamp voor linux niets toevoegt aan de functionaliteit die al in xmms zit
En dat open <-> closed source kan hen echt helemaal niks interesseren lijkt me.
Ons wel, dus dat is voor ons een reden om XMMS te gebruiken (in het midden latend of er meer redenen zijn).
Magoed, we'll see... Voorlopig ben ik happy met XMMS (hoewel ik meestal te lui ben en gewoon ' mpg123 -z `find /home/MP3s -type f` ' typ
Hoe doe je dat trouwens met die icons? Geschreenshot op een zwarte achtergrond ofzo?Op dinsdag 01 januari 2002 22:52 schreef M4RTiN het volgende:
ik heb gelezen dat de nieuwste linux versie tezamen uitkomt met de officiele release van winamp 3
zal wel veel gedoe zijn
naja iig kwam deze ongeveer rond dezelfde tijd uit toen alpha 666 uit was, een hele lang tijd geleden dus, toen ie voor win32 ook nog instabiel was
Ik ben overigens tevreden met beide spelers en gebruik ze ook veelvuldig. Nooit problemen mee gehad ook.
[deze advertentieruimte is te koop]
Zodra winamp beter wordt dan xmms is het natuurlijk pas de moeite waard, nu is het behoorlijk overbodig.Op woensdag 02 januari 2002 02:50 schreef RG© het volgende:
WinAmp werkt hiero niet. Ik zie ook het nut niet ervan in. Je pakt de standaard WinAmp skin in XMMS en je ziet geen verschil. XMMS vind ik behoorlijk goed, draait native en snel en is Open Source. WinAmp heeft dit niet. Het heeft gewoon geen voordelen t.o.v. XMMS, alleen de naam en dus bekendheid.
Ik ben overigens tevreden met beide spelers en gebruik ze ook veelvuldig. Nooit problemen mee gehad ook.
En welk formaat in linux kun je dan gebruiken voor icons?Op dinsdag 01 januari 2002 23:44 schreef M4RTiN het volgende:
nee op een witte en wat photoshoppen
Ja maar waarom zou het dat worden? WinAmo is gewoon een Windows programma en de Linux port is gewoon ronduit brak. Ik hoef echt geen geheugen en procvretende mp3speler. XMMS neemt bijna geen ram en processortijd in beslag en biedt alles wat je maar wilt. Ik zie WinAmp echt nog niet beter worden...Zodra winamp beter wordt dan xmms is het natuurlijk pas de moeite waard, nu is het behoorlijk overbodig.
[deze advertentieruimte is te koop]
niet op m'n desktop letten want dat was een rh 7.2 install, net nieuw enzo
Meiden sex netwerk ???Op dinsdag 01 januari 2002 17:42 schreef M4RTiN het volgende:
[afbeelding]
dat is vast een heel leuk netwerkje
[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]
Ik ben ook ff bezig geweest:Op woensdag 02 januari 2002 11:53 schreef M4RTiN het volgende:
png werkt bij mij altijd, perfect ook met alphachannels

Maar het ziet er toch lang zo mooi niet uit als bij jou
Zou je jouw icons eens willen mailen?
Check trouwens die 'Verkenner'
Ja, hallo! ff on-topic doen?Op vrijdag 04 januari 2002 22:37 schreef Scarecrow het volgende:
XMMS blijft gewoon chill.
Waarom vervangen als het nog niet perfect werkt?
Op vrijdag 04 januari 2002 22:34 schreef banaan-X het volgende:
Maar het ziet er toch lang zo mooi niet uit als bij jou
Zou je jouw icons eens willen mailen?
Check trouwens die 'Verkenner'