[CM] CCFL invertor in kartonnen doosje?

Pagina: 1
Acties:

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Topicstarter
Ik weet dat er veel stroom op zo'n invertor staat, maar als je baybus af is dan vergeet je dat in je enthausiasme. En bij het rommelen in mijn kast raakte ik per ongeluk mijn invertor even aan. Het gevolg is gelukkig alleen een paar mooie bruin-zwarte plekken op mijn vinger en mijn invertor is gelukkig nog heel.
Nu vraag ik me af of er iets op tegen is om de invertor in het kartonne doosje waarin hij geleverd wordt te laten zitten.
Iemand hier ervaring mee?

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• random
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:36

random

Lost his marbles

Ik heb hem nu al 4 maanden in een Camel sigaretten pakje zitten (mooi afgetaped, zodat ie er ook mooi uitziet)

Doet het nog prima.

I'm not in denial, I'm just selective about the reality I choose to accept - Calvin and Hobbes

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Topicstarter
Hoe lang heb je gemiddeld je ccfl per dag aan?
Ik vraag me namelijk af of er geen risico van oververhitting van de invertor bestaat + in de fik vliegende kartonnen doosjes en meer van die ongein.

• random
  • Laatst online: 23:36

random

Lost his marbles

Constant :)

Ik heb hier nog niets in de fik gehad :)

I'm not in denial, I'm just selective about the reality I choose to accept - Calvin and Hobbes

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

daar is nix op tegen, tis alleen niet mooi niet praktisch en niet echt stevig , but i will do.

Ik heb er zelf bij de zelfde electroshop waar ik de inverter en ccfl heb gekocht een mooi klein kunstof behuizingkje gekocht ( 5 piek ofzo echt niet duur shit +\- 2 euro dus :) )
en dan kun je hem netjes dichtschroeven en het oogt allemaal net even iets netter ..en tis net even steviger.

over oververhitting zou ik me niet zo'n zorgen maken zo'n inverter word niet echt warm net als de ccfl dus da's geen issue

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Topicstarter
De invertor zit tog niet in het zicht (je moet echt moeite doen om hem te zien door de window). Dus het niet echt fraai eruitzien is niet zo'n probleem.
Het gign me er vooral om of het geheel niet in de fik zou vliegen, maar daar hoef ik dus blijkbaar niet bang voor te zijn.
Bedankt!

Verwijderd

kheb de mijne ook in het kartonnen doosje zitten.
No problemos 8-)

Werkt perfect en hij zit toch niet in het zicht!

• -=MOL=-
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Ja, ik heb ook ff een gat in het doosje gemaakt waar hij al in zat. kabeltjes erdoor. niemand die het verder ziet...

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Voor een paar euro ( :+ ) heb je al een plastic doosje bij de elektrozaak.

Senile! Senile Oekaki

• Dutchess_Nicole
  • Laatst online: 22-08 09:23
Mijn invertertjes (ja twee ja :+ ) zitten met van die koperen moederbordsafstandsbusjes (scrabble any1?) in mijn 3 1/4" bays vastgeschroefd. werkt perfect en je ziet ze niet. :)

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ik heb bij mijn inverter er gewoon isolatie-tape omheen gewikkeld...

werkt perfect, en hij staat gemiddeld 4 uur per dag aan...

(btw, als je dit wilt proberen, doe dan wel goed veel tape er omheen, dat er niet per ongelukt pinnetje door de tape heen steken, want dan werkt het nog niet... :P

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:45
Dat probleem had ik dus eerst ook. Heb nu 2 gaatjes in kast geboord en dat convertertje er gewoon met 2 m3 boutjes opgeschroefd. Natuurlijk 2 afstandsbusjes er tussen gedaan. Zit nu ook lekker vast, tape kan loslaten, zeker als je je pc nog eens verplaatst.
Weet trouwens iemand een manier om de CCFL vast te maken. Kan natuurlijk met tape, maar tape laat lijmresten achter en kan altijd los gaan.

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Topicstarter
Op dinsdag 01 januari 2002 21:37 schreef wmeester het volgende:
Kan natuurlijk met tape, maar tape laat lijmresten achter en kan altijd los gaan.
Ik heb hem in dat plastic hoesje gestopt waarin hij geleverd wordt. Wel eerst even gleufjes erin snijden zodat de draadjes erdoor kunnen en dan de gleufjes netjes met plakband dichtmaken.
Vervolgens heb ik de plastic beschermhoes met dubbelzijdig tapijttape vastgeplakt aan de case. Laat echt niet meer spontaan los. Alleen je zit wel met lijmresten als je het geheel wil verplaatsen

Verwijderd

[/dumbass]
Wat de fuck is CCFL invertor???
[dumbass]

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 18:54
Op dinsdag 01 januari 2002 21:47 schreef NaOH het volgende:

[..]

Ik heb hem in dat plastic hoesje gestopt waarin hij geleverd wordt. Wel eerst even gleufjes erin snijden zodat de draadjes erdoor kunnen en dan de gleufjes netjes met plakband dichtmaken.
Vervolgens heb ik de plastic beschermhoes met dubbelzijdig tapijttape vastgeplakt aan de case. Laat echt niet meer spontaan los. Alleen je zit wel met lijmresten als je het geheel wil verplaatsen
Dat werkt dus niet met een blacklight, dan gaat dat hoesje leuk oplichten :P

Verwijderd

Op dinsdag 01 januari 2002 21:50 schreef The_YellowDog het volgende:
[/dumbass]
Wat de fuck is CCFL invertor???
[dumbass]
Een CCFL is een soort van klein tl-buisje van maar 2-3 mm dik om een leuk licht in je doos te maken...
De invertor is het stukje tussen het lampje en je 12V aansluiting... dat er voor zorgt dat de juiste stroom op je lampje komt. Gewoon een printplaatje met wat condensatortjes en weerstandjes.. }:O

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
kleine behuizing er om heen:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/elmo/b1.jpg

en het word zoiets

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/elmo/b2.jpg

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Ik heb mijn invertor met een hotglue-gun vastgelijmd in het frontje van mijn kast :)

• peeweeherman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 19:11

peeweeherman

energieleverend.nl

Ik heb een plastic "bakje" gebruikt waar Hema-paperclips in zaten, werkt ook prima.
Moest alleen een klein hoekje van de PCB afknippen

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

• Dutchess_Nicole
  • Laatst online: 22-08 09:23
Weet trouwens iemand een manier om de CCFL vast te maken. Kan natuurlijk met tape, maar tape laat lijmresten achter en kan altijd los gaan.
Tie-wrapjes.
die gebruik ik om men CCFLletjes vast te houden. Niet om het buisje zelf natuurlijk want dan breekt ie, maar gewoon aan de draadjes op iets van 1 cm van de buis. zit muurvast en toch kan je er nog eens tegenaan stoten want ze bewegen gewoon mee :)

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Hey, nice die kleine bakjes met invertors er in.

ik heb hier een oude game gear, met een kleine TL ( CCFL dus) achter het lcd schermpje(die lcd kan je niet in je pc gebruiken helaas..) die CCFL zit vast met aanweerzeide 2 koperen draadjes gesoldeert. ik heb gehoord dat de invertor op een klein printje er bij zit. ik heb 2 kleine printjes in me game gear, en zou wel eens willen weten welke de invertor is :) of moet ik maar gewoon een nieuwe invertor kopen, of kan dat niet...?

die CCFL ziet er ong zo uit : ==[******]==

== zijn koperen draadjes [******] is de CCFL ;)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:58

breinonline

Are you afraid to be known?

Mijne is ook vastgetaped en dat gaat prima. Als je goede tape gebruikt blijft het perfect zitten, met isolatietape heb je meteen ook geen last meer met stroom die op de kast komt te staan oid :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Pagina: 1