ik heb wat probs met partities en linux heb ik er nu af omdat ik andere schijf krijg, hoelos ik dit op?(ik krijg dus de linux partities nie weg... partition magic doet ook nie
Stop de cd van je linuxdistributie in je cdrom speler, en i.p.v. dat je partities gaat aanmaken, haal je ze weg.. Opslaan, installatie afbreken, et voila..Op dinsdag 01 januari 2002 16:17 schreef HeiT het volgende:
ik heb wat probs met partities en linux heb ik er nu af omdat ik andere schijf krijg, hoelos ik dit op?(ik krijg dus de linux partities nie weg... partition magic doet ook nie
Eventueel nog in Windows ff fdisk /mbr draaien om Lilo weg te krijgen..
Iets zegt me, dat dit ook vast wel in de search is te vinden
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
search is down.., keb mandrake 8.1 dan, maar waar staat dat bij instal?Op dinsdag 01 januari 2002 16:19 schreef moto-moi het volgende:
[..]
Iets zegt me, dat dit ook vast wel in de search is te vinden
Hufters bennuh utOp dinsdag 01 januari 2002 16:21 schreef HeiT het volgende:
search is down..,
Tijdens je installatie moet je op een gegeven moment partities aanmaken, maar die haal je dan juist weg..keb mandrake 8.1 dan, maar waar staat dat bij instal?
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Volgens mij moet je al vroeg bij de installatie van Mandrake bepalen hoe en waar je het geinstalleerd wil hebben. Mandrake komt dan zelf al met een oplossing voor het partitioneren (het wordt de gebruiker weer veel te makkelijk gemaakt), maar in dat zelfde venster kun je vast ook wel voor "geavanceerd" kiezen oid. Maar non-dospartities kun je bij mijn weten gewoon met fdisk in dos verwijderen.
ach...in een volgend leven lach je er om!
De fdisk van dos is imho vrij slecht. Zodra iets niet helemaal naar zijn zin is, stopt ie gewoon, of sloopt ie het. Alleen cfdisk en partition magic mogen bij mij aan partitities komen. Kan je met de mandrake install niet gewoon netjes een prompt krijgen (zal wel niet)? cfdisk is een stukje leuker om mee te werken dan fdisk vind ik persoonlijk.
Je kunt al wel met ALT-functietoets naar een ander terminalvenster, maar dan kun je nog vrij weinig doen eigenlijk. Maar aangezien het slopen van een linuxpartitie nou juist het doel is, moet een dos-fdisk toch prima voldoen?Op dinsdag 01 januari 2002 16:33 schreef blaataaps het volgende:
Kan je met de mandrake install niet gewoon netjes een prompt krijgen (zal wel niet)?
ach...in een volgend leven lach je er om!
Ik bedoelde het slopen van de hele partitietabel, niet alleen een bepaalde partitie, ik heb een paar slechte ervaringen gehad met dos-fdisk en partitietabellen die niet door hemzelf gefabriekt waren.
Hmm, dat dacht je. Helaas merken sommige mensen die een ext2-partitie met de dos-fdisk willen weggooien dat ze die niet bij hun primaire partities zien staan. Wel staat er dan een onbekende extended partitie. In die extended partitie laat hij dan geen enkele partitie zien. Maar als je dan die extended partitie wilt weggooien, dan lukt dat niet 'omdat de extended partitie niet leeg is'.Op dinsdag 01 januari 2002 16:28 schreef 0siris het volgende: Maar non-dospartities kun je bij mijn weten gewoon met fdisk in dos verwijderen.
offtopic:
Overigens zitten er nog wel wat nadelen aan de dos-fdisk. Ik quote: "[...] Ware het niet dat hij alleen maar Fat/Fat32 aankan, dus geen Linux "Non-Dos" partities en zelfs geen NTFS. Je kunt zelfs een Linux-partitie soms (binnen een extended partitie) niet verwijderen...dan kun je ook nog eens niet regelen *waar* een partitie komt te staan (wat het vaak onmogelijk maakt om een verloren partitie weer terug te krijgen), kan hij niet met partities schuiven, is omzetten tussen verschillende types onmogelijk, kan hij geen partities resizen en bij mijn weten kan hij ook niet het eerste deel van je HD (na je bootrecord) gebruiken , dit in tegenstelling tot cfdisk onder linux."
Overigens zitten er nog wel wat nadelen aan de dos-fdisk. Ik quote: "[...] Ware het niet dat hij alleen maar Fat/Fat32 aankan, dus geen Linux "Non-Dos" partities en zelfs geen NTFS. Je kunt zelfs een Linux-partitie soms (binnen een extended partitie) niet verwijderen...dan kun je ook nog eens niet regelen *waar* een partitie komt te staan (wat het vaak onmogelijk maakt om een verloren partitie weer terug te krijgen), kan hij niet met partities schuiven, is omzetten tussen verschillende types onmogelijk, kan hij geen partities resizen en bij mijn weten kan hij ook niet het eerste deel van je HD (na je bootrecord) gebruiken , dit in tegenstelling tot cfdisk onder linux."
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Pagina: 1