Ik start nu een topic over zelf pyrotechnische toestanden maken. Zo ben ik bezig met een soort superrookbom van grijze rioolbuis die nog een extra pijp erin heeft om zo dubbele smelt meur te krijgen. En een tweetrapsraketje dat ziekenhuis leyenburg(14 verdiepingen) twee keer overstijgt. Wie heeft er zinnige info / tips voor mij of laat zelf wat zien?
<table border=0 cellpadding=1><tr><td bgcolor=black><table width="490" border="0" cellpadding="4" cellspacing="1"><tr><td bgcolor=white width=90><font color=#990000>Sinterklaas</font>
[img]"http://tweakers.net/%7Ecrew/sint/icon.jpg"[/img]</td><td bgcolor=white>Link weggehaald, dat mag niet hier</td></tr></table></td></tr></table>
[img]"http://tweakers.net/%7Ecrew/sint/icon.jpg"[/img]</td><td bgcolor=white>Link weggehaald, dat mag niet hier</td></tr></table></td></tr></table>
Canon EOS 80D En wat glaswerk
lijkt me geen goed idee om dat hier te posten
maarja suxxes
maarja suxxes
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
R U N D !!!
¯\_(ツ)_/¯
zelf vuurwerk maken rulez dude's
Is niet echt pc-related he
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Mwaah, dit is toch gadget en niet hardware-forum?Op dinsdag 01 januari 2002 18:00 schreef Gizz het volgende:
Is niet echt pc-related he
BTW check m'n bommetje...
Het is een upgrade voor de standaard rookpijp, maar ik weet niet hoe hij echt werkt, ik heb het nog nooit uitgeprobeerd.
ow sorry sinterklaas
O ja hier komt ie, de gele massa is de partij sterretjes die gaan verhitten. Ik ga ervan uit dat de grijze rioolbuis een thermoplast is die door een exotherme reactie zal gaan verbranden en daarbij onvolledig opgaat. Die buis bestaat in mijn bommetje uit twee delen: een grote en een kleine. Ze zijn niet zo hoog (30 a 40 cm) en zitten aan elkaar vast met een bodem van bv. cement. In het midden van de buis komt die dikke donkergrijze staaf, da's een sterretje van 70 cm. Het werkt als een lang lont. Aan de onderkant komt astronautenkruit, dat zeer heftig gaat vlammen als er een vonk bijkomt. Die komt dus van het sterretje en de laag is aangegeven boven de bodem. De bedoeling is dat er twee pijpen die veel groter dan zo'n geel pijpje zijn tegelijk gaan roken en je dus een nog dikker en groter rookgordijn krijgt dan normaal.
Als iemand tips heeft ofzo dan lees ik ze graag hieronder!
ow jah dat snappen wijOp woensdag 02 januari 2002 16:31 schreef henkie_fraser het volgende:
O ja hier komt ie, de gele massa is de partij sterretjes die gaan verhitten. Ik ga ervan uit dat de grijze rioolbuis een thermoplast is die door een exotherme reactie zal gaan verbranden en daarbij onvolledig opgaat. Die buis bestaat in mijn bommetje uit twee delen: een grote en een kleine. Ze zijn niet zo hoog (30 a 40 cm) en zitten aan elkaar vast met een bodem van bv. cement. In het midden van de buis komt die dikke donkergrijze staaf, da's een sterretje van 70 cm. Het werkt als een lang lont. Aan de onderkant komt astronautenkruit, dat zeer heftig gaat vlammen als er een vonk bijkomt. Die komt dus van het sterretje en de laag is aangegeven boven de bodem. De bedoeling is dat er twee pijpen die veel groter dan zo'n geel pijpje zijn tegelijk gaan roken en je dus een nog dikker en groter rookgordijn krijgt dan normaal.
Een iets te snelle ontbranding en dan heb je niet de rook die jij verwacht had maar eerst een knal en dan een hoop rook.Op woensdag 02 januari 2002 16:31 schreef henkie_fraser het volgende:
Aan de onderkant komt astronautenkruit, dat zeer heftig gaat vlammen als er een vonk bijkomt. Die komt dus van het sterretje en de laag is aangegeven boven de bodem. De bedoeling is dat er twee pijpen die veel groter dan zo'n geel pijpje zijn tegelijk gaan roken en je dus een nog dikker en groter rookgordijn krijgt dan normaal.
Nitraat kruit dat rook pas (gezien de korte tijd dat het maar brand). Nitraat geeft ook oogverblindend licht (je moet er echt niet in kijken want dan zie je echt ff niks meer). Ach ja bent gewoon zo'n stunter die denk dat niets kan mis gaan.
Ik heb zelf altijd een paar kleine (soms sier achtig soms ff een vlam en weg) experimentjes gedaan met de binnenkant van kinder surpriece eieren. Ik maakte ze altijd hetzelfde maar geen één ging er hetzelfde af.
Let niet op mijn typ fouten
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Volgens jou moet ik dus de middelste pijp leeg laten. Maar ik vergat te vertellen dat je dan aan de onderkant van de middelste pijp vier gaten moet maken om ervoor te zorgen dat de vlam over de hele bodem gaat om zo via de sterretjes omhoog te gaan. Het nitraatkruit klinkt vrij gevaarlijk, misschien kan er dan beter een droge laag krantepapier met een kwart astronaut aan het sterretje worden ontstoken. Wat dan nog onbekend is, is of een vlammende krant sterretjes kan aansteken of alleen maar verschroeit. Want dan gebeurt er alsnog niks. Maar ik ben in elk geval blij dat er iemand meedenkt voordat ik wat stoms doe.Op woensdag 02 januari 2002 18:06 schreef klaasbram het volgende:
[..]
Een iets te snelle ontbranding en dan heb je niet de rook die jij verwacht had maar eerst een knal en dan een hoop rook.
Nitraat kruit dat rook pas (gezien de korte tijd dat het maar brand). Nitraat geeft ook oogverblindend licht (je moet er echt niet in kijken want dan zie je echt ff niks meer). Ach ja bent gewoon zo'n stunter die denk dat niets kan mis gaan.
Ik heb zelf altijd een paar kleine (soms sier achtig soms ff een vlam en weg) experimentjes gedaan met de binnenkant van kinder surpriece eieren. Ik maakte ze altijd hetzelfde maar geen één ging er hetzelfde af.
Let niet op mijn typ fouten
Dan vond ik op die verboden site nog een leuk recept: roer 5 theelepels suiker, 3 theelepels kruit en 1 theelepel zwavelkopjes van lucifers(fijngemaald)op een lage vlam door elkaar. Dit moet je dan na 12 minuten erafhalen en laten harden. Zo'n blok kun je het beste met een halve astro aan een peuk aansteken en rookt heel goed. En op www.pyrolabs.cjb.net stond ook een recept van kaliumnitraat geloofik, maar die publiceer ik dan morgen.
Jij misschien niet, wij wel hoorOp woensdag 02 januari 2002 16:58 schreef Firecow het volgende:
[..]
ow jah dat snappen wij![]()
Mother, will they like this song?
Ohhhhhhhh, straks wordt dit verwijderd hoor!Op donderdag 03 januari 2002 15:36 schreef SwordA het volgende:
http://www.illegaalvuurwerk.cjb.net
kijk is helemaal boven aan wat er mij mij post staatOp donderdag 03 januari 2002 15:36 schreef SwordA het volgende:
die link had ik ook namenlijk dus jij krijg ook zo'n mooie stempelt van sinterklaas
kijk is helemaal boven aan wat er mij mij post staatOp donderdag 03 januari 2002 15:36 schreef SwordA het volgende:
die link had ik ook namenlijk dus jij krijg ook zo'n mooie stempelt van sinterklaas
Cool site gek!
Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!
Op donderdag 03 januari 2002 16:13 schreef DeXtOuRiuS het volgende:
Cool site gek!
offtopic:
specs is meervoud het is binnenkort
(signature)
specs is meervoud het is binnenkort
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()