Ik probeer een netwerk aan te leggen zoals beschreven in de handleiding van Martijn Jongen. (MXstream delen met Windows 2000 server) Hij spreekt daar over segmenten op een netwerkkaart. Kan iemand mij vertellen hoe je een netwerkkaart in twee segmenten kan delen en deze ook nog allebei hun ip-adres kan geven?
http://martijnjongen.com/MXW2K.htm
Alvast heel erg bedankt! Het gaat om de tekening op pagina 4 en de uitleg daarvan op pagina 5.
Boekje is overigens erg handig en duidelijk geschreven
Alvast heel erg bedankt! Het gaat om de tekening op pagina 4 en de uitleg daarvan op pagina 5.
Boekje is overigens erg handig en duidelijk geschreven
Ik weet nu wat je probleem is 
Nix van aan te trekken
Wat ie wil zeggen op pagina 5 met dat 2de segment is gewoon als aan je pc 2 netwerken hangen zo ->
inet--PC1--pc2,3,4,5
|
|
pc6,7,8
Ie wil gewoon zeggen dat een xtra netwerkkaart ( een 3de dus ) optioneel is met segment bedoelt ie het netwerk van pc6,7 en 8
Overigens als je gewoon je i-net wilt met een paar andere pc's en je i-net connectie zit gewoon op je pc dan hoef ze een complex proces niet af te leggen hoor
Gebruik gewoon winroute of sygate
Nix van aan te trekken
Wat ie wil zeggen op pagina 5 met dat 2de segment is gewoon als aan je pc 2 netwerken hangen zo ->
inet--PC1--pc2,3,4,5
|
|
pc6,7,8
Ie wil gewoon zeggen dat een xtra netwerkkaart ( een 3de dus ) optioneel is met segment bedoelt ie het netwerk van pc6,7 en 8
Overigens als je gewoon je i-net wilt met een paar andere pc's en je i-net connectie zit gewoon op je pc dan hoef ze een complex proces niet af te leggen hoor
Gebruik gewoon winroute of sygate
Dank je. Ik gebruik Winroute en dat werkt inderdaad perfect. Ik probeer nu W2K server een beetje onder de knie te krijgen, en ik leer meer door te doen dan te lezen!
Hiernaast mij ligt een boek met de vreselijke titel 'voor Dummies', en dat helpt mij al een eind op weg......
Hiernaast mij ligt een boek met de vreselijke titel 'voor Dummies', en dat helpt mij al een eind op weg......
Daar heb je groot gelijk in hoorOp woensdag 02 januari 2002 07:32 schreef poes het volgende:
Dank je. Ik gebruik Winroute en dat werkt inderdaad perfect. Ik probeer nu W2K server een beetje onder de knie te krijgen, en ik leer meer door te doen dan te lezen!
Eerst lezen, dan doen
Het 1 gaat niet zonder het andere
Trek je nix aan van die "voor dummies", je moet ergens beginnen, en zoek es wat rond op networking learning guides of zo.
Pagina: 1