HD error (maxtor)

Pagina: 1
Acties:

• nikk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2022
M'n HD deed al een tijdje vreemd, had daarom een topic geopend in WOS (dacht eerst namelijk aan virus). Kreeg daar de tip om een diag tool te downen. Dat had ik gedaan en uitgevoerd, en kreeg vervolgens de volgende error:

Write/Read Buffer Data Miscom pare failure

Is dit te herstellen, of moet ik een nieuwe aan Maxtor vragen?

Verwijderd

Als je garantie hebt, direct opsturen en je krijgt een nieuwe.

• nikk
Op dinsdag 01 januari 2002 15:58 schreef Toverstaf het volgende:
Als je garantie hebt, direct opsturen en je krijgt een nieuwe.
Misschien een stomme vraag. Ik lees wel eens berichten hier dat men een betere HD terugkreeg nadat hij/zij het terugstuurde. Gebeurt dat nou vaak?

(anders breng ik me PC terug naar de zaak waar ik het gekocht heb, en laat het daar door de dezelfde type vervangen, is toch een stuk makkelijker)

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Dat gebeurt alleen als je een type HDD hebt waar nog wel garantie op zit maar die uit de productie is gegaan en die de fabrikant niet meer op voorraad heeft. Als je gewoon binnen een jaar zit (garantie meeste computerwinkels) zou ik gewoon naar de computerwinkel gaan, scheelt je een hoop gedoe.

PC Specs

• nikk
Op dinsdag 01 januari 2002 16:30 schreef Bomberman het volgende:
Dat gebeurt alleen als je een type HDD hebt waar nog wel garantie op zit maar die uit de productie is gegaan en die de fabrikant niet meer op voorraad heeft. Als je gewoon binnen een jaar zit (garantie meeste computerwinkels) zou ik gewoon naar de computerwinkel gaan, scheelt je een hoop gedoe.
Ik keek net op de Maxtor Buy site, en mijn type HD stond er niet tussen. Er stonden er maar uberhaupt iets 7 IDE drives. Ik zit ook net op een week na in de garantie periode van een 1 jaar van de zaak waar ik hem gekocht heb (complete pc aangeschaft, 1 jaar carry-in garantie).

Edit: Het gaat om een Maxtor 40GB 66/ATA 7200rpm

Verwijderd

Op die Maxtorhomepage http://www.maxtor.com/Maxtorhome.htm vind je veel meer typen in dat keuzelijstje. Op de meeste schijven is drie jaar garantie. De datum waarop de garantie afloopt staat trouwens op de HD en is iig op de site van Maxtor te vinden. Als die zaak waar je hem hebt gekocht hem niet meer wil opsturen kan je het zelf doen. Dat gaat toch veel sneller. Heen en terug hooguit 2 weken. Je moet op de Maxtorsite eerst even kijken hoe je dat doet bij warranty information.

Verwijderd

Je moet een RMA formulier downloaden, invullen en samen met je hdd opsturen naar maxtor. (in ierland. verzenden kost 22 gulden).

ze sturen dan gratis dezelfde of een betere hardeschijf terug.

meestal krijg je een andere gerepareerde-RMA schijf terug. maar die is door maxtor weer goed gekeurd. je houd gewoon je oude garantie termijn, dus als je die schijf pas 6 maanden hebt, krijg je nog 6 maanden garantie op je nieuwe schijf. behalve als je garantie termijn minder dan 3 maanden is, dan krijg je 3 maanden garantie.
Pagina: 1