IBM 75 gb gecrashed??? wat nu...

Pagina: 1
Acties:

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-04 23:15
Ik heb een IBM 75gxp 75 gb.

Ik ben afgelopen weekend naar de Freelan basement geweest,
hd staat dus helemaal vol met films, etc.

Ik wilde een film gaan bekijken, na ongeveer 5 sec. begint de hd te kraken :'(, krijg ik een foutmelding [cyclische bla bla bla] ik weet niet meer wat daar precies stond :?, ik heb geen zin om het opnieuw te proberen.

Op het moment ben ik alles aan het backuppen, als ik daarmee klaar ben ga ik die hd terugbrengen naar de locale hardwareboer.

Ik wil dan ook meteen een andere hd gaan kopen, en geen IBM meer.

Welke hd kan ik het beste nemen, ik was aan een WD 1000bb of 1200bb aan het denken. Het mag ook een andere zijn.

THX

Verwijderd

Maxtor?

zijn lekker stil :Z

Verwijderd

ik heb onlangs ook een IBM crash gehad (Deskstar307030); heb nu een Maxtor D740X+ (Liquid Bearing). Die serie (DiamondMax) kan ik je zeker aanraden. Stil, betrouwbaar (zie StorageReview reliability database) en goedkoop.
Recente reviews zijn overigens erg lovend over de performance van het beestje...

PS: De Western Digital drives, die je aanhaalt, zijn overigens ook uitstekend :)

Verwijderd

Op dinsdag 01 januari 2002 16:02 schreef f0r.c3d het volgende:
ik heb onlangs ook een IBM crash gehad (Deskstar307030); heb nu een Maxtor D740X+ (Liquid Bearing). Die serie (DiamondMax) kan ik je zeker aanraden. Stil, betrouwbaar (zie StorageReview reliability database) en goedkoop.
Recente reviews zijn overigens erg lovend over de performance van het beestje...

PS: De Western Digital drives, die je aanhaalt, zijn overigens ook uitstekend :)
Maxtor hebben niet echt goede prestaties. Ik geloof dat de Seagate Barracuda III het snelst was.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Maxtor hebben niet echt goede prestaties. Ik geloof dat de Seagate Barracuda III het snelst was.
wat is dit voor onzin? de d740x is de snelste ide schijf die er is op de wd 1000 bb se na.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-04 16:09
volgens mij is het verschil in snelheid tussen al die hardeschijven klein. Dus welke je koopt maakt niet zoveel uit.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-04 08:57

Verwijderd

Op dinsdag 01 januari 2002 16:40 schreef smvs het volgende:

[..]

wat is dit voor onzin? de d740x is de snelste ide schijf die er is op de wd 1000 bb se na.
mmm, de Barracuda IV staat anders wel inder de 1000bb, maar is sneller als de Maxtor.

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Op dinsdag 01 januari 2002 16:02 schreef f0r.c3d het volgende:
...
heb nu een Maxtor D740X+ (Liquid Bearing). Die serie (DiamondMax) kan ik je zeker aanraden. Stil, betrouwbaar (zie StorageReview reliability database) en goedkoop.
...
Wordt deze schijf warm? Ik wil hem zelf nl ook binnenkort aanschaffen, maar heb eigenlijk weinig zin om een HDD-cooler te monteren i.v.m. geluid.

Amateurcoureur en fervent banktukker

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
mmm, de Barracuda IV staat anders wel inder de 1000bb, maar is sneller als de Maxtor.
de cuda IV is relatief traag qua seeks.
Pagina: 1