Toon posts:

Constant m'n buffer leeg :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar weken nu dat als ik een cd ga fikken dat mijn read-buffer wordt gevuld en daarna zakt hij helemaal naar 0 en ook de hoofdbuffer loopt dan uiteindelijk leeg, dan vult hij weer de buffers en begint het liedje weer opnieuw, maakt niet uit welk burn-programma ik gebruik :'(

Ik heb een Lite-On burn proof 12x10x32x dus mijn cd'tje mislukken gelukkig niet omdat ik die burn-proof heb, maar het duurt nu wel bijna 2x keer zo lang om een cd te branden :( en het lijkt me ook niet erg gezond.

Ik draai windows XP Devilsown, mijn systeem:
PII 400
128 mb RAM
12 gig
Matrox G400
In het begin heeft hij het wel eerst gewoon goed gedaan (wel meer dan 2 maanden). Kan iemand mij misschien helpen hoe ik dit kan oplossen?

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Staat DMA van je CDRW-drive aan of uit? DMA uitzetten kan soms helpen tegen de problemen die je beschrijft ...

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heeft XP die al op use DMA if possible staan.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor dingen heb je op de achtergrond draaien? (geen wazig geheugenvretend proggie oid_

• LG_Greenman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01-2025
Probeer eens op 8x te branden, misschien dat je pc op de een of andere manier te langzaam is.

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Op dinsdag 01 januari 2002 15:46 schreef MM het volgende:
Volgens mij heeft XP die al op use DMA if possible staan.
Ik bedoel ook uit zetten .. dus 'PIO-mode only' oid proberen.

PC Specs

Verwijderd

zet virus scanner altijd uit.

kijk of je de writer en de cd-rom speler op dezelfde ide kabel hebt zitten, dit kan ook voor vertraging zorgen(als je een cd doet kopieren)

Verwijderd

Misschien heb je een virusscanner pas geleden geinstalleerd? Deze kunnen nog wel eens alle data willen scannen op virusen... ook dus de data die je op CD wil branden :( Als dit zo is, zet hem dan eens uit en probeer het dan nog eens! Als het wel gewerkt heeft (branden op 12 speed zonder burn-oud) dan komt het waarschijnlijk toch door een progje die je onlangs hebt geinstalleerd... ff goed nadenken ... verwijderen en dan moet ie weer werken! Tevens geld dit voor vervangen of veranderde hardware! Succes :Y)

Verwijderd

Topicstarter
-Ik zal die DMA setting eens proberen
-Virusscanner gebruik ik niet, anders trekt mijn PC'tje XP al helemaal niet meer :)
-En ik denk zelf ook eigenlijk dat er een progje loopt te zieken omdat hij het pas sinds een paar weken slecht doet.

Bedankt voor de reacties!
Pagina: 1