E-Commerce site [Design]

Pagina: 1
Acties:

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Wil eens discussie starten over E-Commerce sites

Waarom :?
Sites zoals de KijkShop en HermesElectronics lopen als een gek! Zo ook WehKamp ..deze verkocht aardig wat de laatste tijd en had een mooie goede site! Maar nu hebben ze deze gechanged..en waarom vraag ik me dan af? Je verkocht uitstekend via je site..nu streeft KijkShop ze voorbij. En de KijkShop is nu qua design niet echt top..waar aan ligt het dan dat mensen iets kopen bij een site...toch het design of toch simpelheid/prijs :? Een combinatie is het absoluut niet van beide, want dat werkt gewoon niet.. Mooi design = Duur..en dan kun je geld niet steken in prijs/promotie?

Waar ik over wil discusieren :?
Hoe gaan E-commerce sites nu om met hun design vs prijzen :?
Al de opgenoemde sites zijn allemaal offline begonnen en liepen daar goed..online weten ze der weinig van en huren "dure" mensen in om het allemaal te fixxen?? en zo gaat hun online winstmarge op..

Is het dan alleen voor naamsbekendheid of :?
Neem bv DeWinkel..ineens failliet ..maar vind je het gek met miljoenen uitgave aan reclame alleen op TV al.. zitten mensen daar hun zakken te vullen ofzo..want miljoenen uitgave online in :deze tijd: ..je moet toch beter weten :? :Z

Hoop dat nuttige/zinvolle discussie wordt...typ niet voor niets zoveel..smilies gone

Defunctus Deo Juvente

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:22

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik word eerder gek van al die smileys

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• razor-x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 07:37
Ik denk niet dat het design van een site iets te maken heeft met de prijzen van de producten op de site , toch? ( naja niet veel dan, mooie goede website is gewoon duur ) :? :)

• HappyFun
  • Niet online
Op dinsdag 01 januari 2002 14:12 schreef Prammenhanger het volgende:
Ik word eerder gek van al die smileys
Reageer dan svp niet[zie sub]
Op dinsdag 01 januari 2002 14:15 schreef razor-x het volgende:
Ik denk niet dat het design van een site iets te maken heeft met de prijzen van de producten op de site , toch? ( naja niet veel dan, mooie goede website is gewoon duur ) :? :)
Juist wel..want goede site kost gewoon veel [bijna altijd dan] ;) en die prijs moet je doorbereken in je verkoopartikelen! ..offline is het je gebouw [moet ook wat uitstralen] en daar heb je dus ook offline kosten aan :)

Defunctus Deo Juvente

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:27
Ik vind de site's lelijk, en koop er ook nix :P

• HappyFun
  • Niet online
Op dinsdag 01 januari 2002 14:20 schreef Jorick het volgende:
Ik vind de site's lelijk, en koop er ook nix :P
dus je gaat voor sites met mooie design :?

Defunctus Deo Juvente

• razor-x
Op dinsdag 01 januari 2002 14:19 schreef HappyFun het volgende:

[..]

Reageer dan svp niet[zie sub]
[..]

Juist wel..want goede site kost gewoon veel [bijna altijd dan] ;) en die prijs moet je doorbereken in je verkoopartikelen! ..offline is het je gebouw [moet ook wat uitstralen] en daar heb je dus ook offline kosten aan :)
volgens mij moet je dan gewoon klein beginnen,
Als je bv naar spott.nl kijkt, die hadden gelijk al een tv show wat heeeel duur is natuurlijk , er zijn gewoon te veel online winkels deze tijd

• razor-x
Op dinsdag 01 januari 2002 14:21 schreef HappyFun het volgende:

[..]

dus je gaat voor sites met mooie design :?
Tja , ik koop liever ook op een site die gewoon netjes is en duidelijk

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:27
Ook niet, ik koop in de winkel, alleen grote producten met een veels te groot bedrag in €€€€€€€

• Willem
  • Laatst online: 15-09 20:28
Hmm interressant verhaal. Persoonlijk ben ik van mening dat er naast prijs of snelheid of wat ook een heel groot gedeelte gebruikersvriendelijkheid bij komt kijken. Bij bijvoorbeeld bol.com of amazon.com vind ik het nogal omslachtig met creditcard meuk en passwords die je toch weer kwijt raakt.

Als er bijvoorbeel voor partikulieren een soort krediet systeem kan worden gefixt is dat voor mij al een reden om daar per se te kopen. Dan de mogelijkheid betalen. Geen moeilijke financiele handelingen hoeven verrichten; daarvoor is wèl de creditcard ideaal.

Ook een aardige is de verzending van de dingen die je online koopt. Laatst had ik bij MyCom 2x 3,5" naar 5,25" brackets besteld. Ze waren op voorraad, dus konden snel verstuurd worden. Het tegendeel bleek alleen, toen er na een week nog niets was. Na een week wel een briefje van de postbode op de mat, dat ik het pakketje kon ophalen aan het postkantoor, omdat ik niet thuis was...

Raar, 't zijn zulke kleine producten dacht ik nog. Dus ik met alle gehaast naar het Postkantoor aan het Mathenesserplein, kreeg ik me daar een unit van een doos |:( en wat zat erin? Alleen maar kartonsnippers en 80 reclamefolders van de MyCom. Hmm. daar had ik dus niet om gevraagd.

In ieder geval, die 2 brackets hadden met het gemak door de brievenbus gekund en dan was al de moeite die ik er nu voor heb gedaan niet nodig geweest. Het kostte mij dus achteraf meer tijd en geld om die dingen via internet te bestellen, dan dat als ik een keertje in de buurt was, even langs te gaan.

Verzendkosten waren potverdorie gewoon 17,50!

Met andere woorden, dit was mijn niet-je-van-het e-commerce ervaring van de afgelopen week. Dat is wat mij betreft een puntje waar meer aandacht aan mag worden gegeven.

Wat dan wel een pluspunt was, is de website van MyCom. Die vind ik persoonlijk zowel mooi, als gebruikersvriendelijk en overzichtelijk. Overigens ook een mooi voorbeeld van dat het wel kan: Een Flash site met veel data generatie.

Het enige is het assortiment; dat is redelijk beperkt vind ik zelf.

Heb het smiley-gehaalte tot in het redelijke gehouden, toch?

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Met een goed design zorg je ervoor dat alle lagen van de bevolking door de site kan navigeren. Daarvoor is het design heel belangrijk. Bij het ontwerpen van een winkel op internet moet je met een aantal dingen rekening houden. De content die er op komt, zodat het meeste variabel is, en makkelijk door een redactie kan worden aangepast. Je moet rekening houden met de gebruiksvriendelijkheid, en de navigatie van je website. Daarnaast moet de site ook nog snel te laden zijn, want wachten op internet is dodelijk voor een internetwinkel.

Het grote probleem op dit moment bij de winkels is de logistiek en betaling. Ik heb al aardig wat nu via internet gekocht, en al mijn ervaring zijn tot nu toe prima. Ik koop regelmatig een cd bij BOL.com daar kun je gewoon met acceptgiro betalen... geen probleem.

• Bluestorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08-2022
Op dinsdag 01 januari 2002 14:26 schreef willem169 het volgende:
Wat dan wel een pluspunt was, is de website van MyCom. Die vind ik persoonlijk zowel mooi, als gebruikersvriendelijk en overzichtelijk. Overigens ook een mooi voorbeeld van dat het wel kan: Een Flash site met veel data generatie.

Het enige is het assortiment; dat is redelijk beperkt vind ik zelf.
De eerste keer dat ik de nieuwe site zag dacht ik... waar is de scrollbar... maar ze hebben volgens mij gewoon het assortiment verkleint om het te laten passen ofzo...

Echt goede site vind ik het niet... vind het maar langzaam gaan met m'n ISDN verbinding... Maar het ziet er vooral duur uit... en dat moet je niet doen voor mij... al die computeronderdelen zijn overal het zelfde dus zoek je de winkel op die het goedkoopste is... of met een goede service... (en mycom staat niet echt bekend om service)

De site van informatique vind ik daarintegen wel hoe het hoort. Groot assortiment, prettige layout, duidelijk orderoverzicht, duidelijke meervoudige bevestigingen van de orders. Goede orderstatus en na verzending zelfs een link naar de track & trace van de TNT (die niet echt klopt altijd... maar goed)

Maar even meer ontopic. Ik denk dat design alleen uit maakt aan de negatieve kant. Alleen als het echt lelijk is denk ik: laat maar zitten. Bij een frontpage site shop koop ik denk ik nooit wat. Dan vind ik een bedrijf niet serieus. maar als het er gewoon niet zo mooi uit vind, maar de service en prijs is goed, ga ik echt niet verder kijken.

De shops die happyfun noemt vertonen natuurlijk een duidelijke overeenkomst, waar kijkshop en wehkamp opgebouwd zijn uit een bestaand betrouwbaar merk. Is dat bij die internet-only shops niet het geval. Meeste mensen denken niet van ik ga lekker winkelen op internet, maar zien iets in een folder en gaan dat dan via internet bestellen... dat gaat immers snel...

Tenminste... dat [ denk / zie / weet ] ik... | Javascript obfuscator | foto's en video's uploaden

Verwijderd

Ik heb al meerdere malen spullen voor mijn pc besteld via www.alternate.nl

Dit is een hele simpele website (overzichtelijk, en duidelijk dus) en met een paar simpele klikken ligt je produkt binnen een week in de bus.
Nadeel is dat de verzendkosten standaard 11,50 Euro zijn. Bij grotere bedragen vevalt dit.

Tja, en niet thuis zijn als je pakketje komt lijkt me niet de schuld van de postbode.. ;) En een pakketje door de gleuf van je deur duwen doen ze niet gauw. Stel dat het breekbaar is.

Dus mijn visie: een simpele en overzichtelijke website rulez.

• Willem
Op dinsdag 01 januari 2002 15:11 schreef Bluestorm het volgende:
De eerste keer dat ik de nieuwe site zag dacht ik... waar is de scrollbar... maar ze hebben volgens mij gewoon het assortiment verkleint om het te laten passen ofzo...
True. Volgens mij ook inderdaad.
Dat vind ik wel schraal, je houdt dingen achter, terwijl je meer te bieden hebt. Marketing technisch niet helemaal OK lijkt me.
Echt goede site vind ik het niet... vind het maar langzaam gaan met m'n ISDN verbinding... Maar het ziet er vooral duur uit... en dat moet je niet doen voor mij... al die computeronderdelen zijn overal het zelfde dus zoek je de winkel op die het goedkoopste is... of met een goede service... (en mycom staat niet echt bekend om service)
True, ik vind het slecht dat het niet te doen is met ISDN; ADSL gaat prima >:) nee zonder gein, dat is ook een van de onderdelen van een goede e-commerce website. De snelheid. Duurt het te lang, dan heb ik snel ALT-F4 of CTRL-W gevonden.
De site van informatique vind ik daarintegen wel hoe het hoort. Groot assortiment, prettige layout, duidelijk orderoverzicht, duidelijke meervoudige bevestigingen van de orders. Goede orderstatus en na verzending zelfs een link naar de track & trace van de TNT (die niet echt klopt altijd... maar goed)
True again.
Maar ik vind het nadeel dat je alleen met creditcard, of vooruitbetaling je factuur kunt voldoen. Accept giro zou uitkomst bieden ja.
Maar even meer ontopic. Ik denk dat design alleen uit maakt aan de negatieve kant. Alleen als het echt lelijk is denk ik: laat maar zitten. Bij een frontpage site shop koop ik denk ik nooit wat. Dan vind ik een bedrijf niet serieus. maar als het er gewoon niet zo mooi uit vind, maar de service en prijs is goed, ga ik echt niet verder kijken.
Klopt; Informatique heeft beide: Een aardige layout, navigeert makkelijk en prijzen zijn wel redelijk OK.

/slightly offtopic:
Wel een puntje nog voor de computer e-commerce websites:
Ga nou eens die onderdelen bij dezelfde naam benoemen!

Een niet videokaarten of grafische kaarten, dat is verwarrend. :)
De shops die happyfun noemt vertonen natuurlijk een duidelijke overeenkomst, waar kijkshop en wehkamp opgebouwd zijn uit een bestaand betrouwbaar merk. Is dat bij die internet-only shops niet het geval. Meeste mensen denken niet van ik ga lekker winkelen op internet, maar zien iets in een folder en gaan dat dan via internet bestellen... dat gaat immers snel...
True.
Daarom is het contact van klanten en bedrijven in levende lijven zeg maar ook belangrijk, dan kun je zien met wie of wat voor bedrijf je te maken hebt. Dat wil ook nog wel eens een beslissende factor zijn, als het gewoon een pauper bedrijf lijkt koop ik er ook niets.

• Willem
Op dinsdag 01 januari 2002 15:14 schreef ivy het volgende:
Ik heb al meerdere malen spullen voor mijn pc besteld via www.alternate.nl

Dit is een hele simpele website (overzichtelijk, en duidelijk dus) en met een paar simpele klikken ligt je produkt binnen een week in de bus.
Nadeel is dat de verzendkosten standaard 11,50 Euro zijn. Bij grotere bedragen vevalt dit.

Tja, en niet thuis zijn als je pakketje komt lijkt me niet de schuld van de postbode.. ;) En een pakketje door de gleuf van je deur duwen doen ze niet gauw. Stel dat het breekbaar is.

Dus mijn visie: een simpele en overzichtelijke website rulez.
OK, mijn ervaring is dat Alternate echt veel te duur is als je het vergelijkt met andere online (hardware) pc winkels. En wat dat puntje van de postbode en bezorging betreft; Opzich heb je wel gelijk van 'Stel dat het breekbaar is', maar ik ben al wel achter de reden waarom ze het niet door de gleuf hebben gedaan:

1. Pakket te groot
2. Had met creditcard betaald, en voor ontvangst moet de kaarthouder tekenen.

Maar idd, snel, safe en simpel zijn keywords voor een goede e-commerce website.

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Op dinsdag 01 januari 2002 14:19 schreef HappyFun het volgende:

Dus volgens jou zijn de kosten van de website inherent aan het UI ontwerp van de site?
Ik weet uit eigen ervaring dat het per site kan verschillen, en het draait ook om het budget. Als het gaat om een kleine tot middelmatige e-commerce site met een budget van 15.000 - 50.000 gulden (f*ck de euro ;) ) , in tegenstelling tot de middel-middelgrote sites met een budget van 50.000 - 150.000 gulden en de grote sites met een budget van 150.000 tot meer dan een half miljoen, alleen voor site-ontwikkeling ( ja die zijn er...) dan weet ik dat het design aspect zeer zeker budget-afhankelijk is. Waar het bij de kleinere sites meer omgaat dat er gewoon besteld kan worden, simpel merchant-koppeling word gemaakt, en backorders vaak door 1 persoon worden afgehandeld, wordt er bij de grotere budgetten al meer gekeken naar het ontwerp, vaak gebruikersonderzoeken, en externe buro's worden ingeschakeld. Dat is vaak een crime om voor te developen, zeker als er zaken zoals click-stream analyse patronen en aan de hand daarvan zogenaamde rules op loslaten om zo gepersonaliseerde content weer te laten geven, de driehoek:

• clickpath analyse
• rule based matching
• personal content delivery

Moet je eens een salesmannetje van Vignette uitnodigen, dan vliegen zulke termen om de 3 seconden om je oren :+

Anyway, ik raak weer een beetje offtopic.

Wat ik vaak opmerk dat juist bij een e-commerce site vaak (te ? ) veel op het technisch aspect word gehamerd (veiligheid, time-to-market, CRM koppeling, etc etc) terwijl er niet vanuit de gebruiker word gedacht. Vaak omdat daar het budget en tijd niet voor is ( zoiets gaat vaak 2 of 3 weken kosten, gebruikersonderzoeken en dat kost geld ), of de shop heeft het niet nodig. De volgende vraag die dan gesteld kan worden is:

• Is de online-shop een pijler van de bron van inkomsten, of word deze meer voor erbij gedaan.

Is het antwoord, zoiets als:

"ja, wij zien het internet als een potienteel medium om onze klantenkring uit te breiden.." of meer van zulke marketing-bullshit dan vereist dat ook een grondige herziening van je organisatiestructuur ( denk aan support, logistieke, en administratieve afhandeling, wil je 24-uur levering doen, dan zus en zo, etc etc )

Nu zul je weer zien dat ik flink offtopic aan het lullen ben. Maar goed, het wel of niet slagen van een online variant van een winkel hangt van veel meer factoren af dan het ontwerp.

en jij vind dat je veel typt..pfff...:P

"You're only as good, as what you did last week."

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

TJa ons aller vriend Jacob heeft er natuurlijk weer wat over gezegd

http://www.useit.com/alertbox/20010819.html

|{ brrr }] |

• HappyFun
  • Niet online
Op dinsdag 01 januari 2002 15:22 schreef willem169 het volgende:

[..]

OK, mijn ervaring is dat Alternate echt veel te duur is als je het vergelijkt met andere online (hardware) pc winkels. En wat dat puntje van de postbode en bezorging betreft; Opzich heb je wel gelijk van 'Stel dat het breekbaar is', maar ik ben al wel achter de reden waarom ze het niet door de gleuf hebben gedaan:

1. Pakket te groot
2. Had met creditcard betaald, en voor ontvangst moet de kaarthouder tekenen.

Maar idd, snel, safe en simpel zijn keywords voor een goede e-commerce website.
Ik werk dus bij Alternate :) [overgens vraag ik het daar niet voor] ;) maar over je punten:

1. Pakketdozen[stond gisteren bij de inpak] en een HDD past haast niet in zo'n klein sneldoosje :( ..en we moeten dan helemaal volproppen met karton omdat de "zwarte tap" derom ander het doosje [is voor diefstal] kaduk is[doos moet goed straks staan]

2. Is dus net als rembours..
Op dinsdag 01 januari 2002 15:55 schreef oh,when? het volgende:

[..]

Veel tekst net als bij je SiteChecks
;)

Logistiek is dus het grootste probleem als ik zo bekijk. BV bij Alternate zou een busje kopen/leasen en een chauffeur voordeliger zijn..althans als je een goede chauffeur hebt die zelf kan plannen..busje leasen kost zo'n fl 1100,00 en iemand zijn/haar salaris zo'n fl 2000,00

En neem van mij aan dat Alternate toch echt wel voor 7500,00 aan pakketen qua verzendkosten verstuurd... [benzine etc moest der nog bij] ..dus eigen busje LIJKT beter maar dan zit je met het probleem "Wat als iemand niet thuis is" Bij PTT / TNT heb je dan kantoor waar af te halen is..maar als je zelf bezorgt?? Hoe ga je zorgen dat iemand thuis is..mailtje/sms/bellen :?

En waarom zijn der offline wel "zegelacties" en op Internet niet :? Airmiles online krijgen[zeg maar wat] stimuleert mense om wat te kopen..

Oh, when:
Ben met je eens dat "achterban/code" HEEL belangrijk is :)
Database mag idd nooit crashen/vollopen enzo :)

dat bedoelde je toch?

Defunctus Deo Juvente

• Bluestorm
Op dinsdag 01 januari 2002 15:20 schreef willem169 het volgende:
True again.
Maar ik vind het nadeel dat je alleen met creditcard, of vooruitbetaling je factuur kunt voldoen. Accept giro zou uitkomst bieden ja.
Zeker, informatique biedt dat trouwens wel op aanvraag voor BV's etc. maar daar heeft ook bijna niemand wat aan.
Credit card heeft in nederland toch een redelijk slechte naam denk ik, terwijl het eigenlijk heel makkelijk is. En 'k vind het persoonlijk minder beangstigend dan dat je in sommige landen je pinpas kunt gebruiken zonder pincode...
(Bluestorm vind het jammer dat ie geen credit-card heeft)

Rembours is op zich wel makkelijk, maar bij een paar duizend gulden is het toch wat minder prettig... en die mensen kunnen vaak niet eens wisselen... En zo makkelijk is het niet om gepast te betalen.

Dan is met een accept giro inderdaad gewoon DE uitkomst. Iedereen vertrouwt het, makkelijk en je krijgt eerst je product... Maar vanuit een bedrijf snap ik ook wel dat dat niet lekker werkt. Je bent minder zeker van je inkomen en je hebt nog een extra administratie nodig voor wanbetalers etc... lijkt mij ook niets als je zoveel producten verkoopt. Grote bedrijven als wehkamp en kijkshop kunnen zoiets dan veel makkelijker doen.
/slightly offtopic:

Helemaal mee eens... en dan de indeling in categorieen... vooral voor randaperatuur zoals digitale camera's, mp3 spelers etc... Multi-media, beeld & geluid, accesoires, weet ik wat allemaal niet wordt bedacht...

Ik snap overigens ook niet waarom je bij sommige winkels eerst moet registreren... waarom kan dat niet als ik m'n bestelling heb geplaatst gewoon automatisch worden toegewezen zodat ik bij m'n volgende bestelling eventueel kan kiezen om m'n vaste klantnummer op te geven zodat ik niet alles opnieuw hoef te typen...

Tenminste... dat [ denk / zie / weet ] ik... | Javascript obfuscator | foto's en video's uploaden

Verwijderd

Op dinsdag 01 januari 2002 15:20 schreef willem169 het volgende:

/slightly offtopic:

Misschien is het overzichtelijk voor een klant om een 'browse-door-de-shop' site te maken. Net zoiets als http://www.qlik.nl heeft, in een aantal stappen bij je product komen. Snel safe en simpel ;)

Kleine tussenconclusie problemen bij ecommerce:

- logistiek
- betaling

Ik denk dat BOL.com dit goed heeft opgelost, zei verzenden producten gewoon via de post, en betaling via acceptgiro.

• Bluestorm
Op dinsdag 01 januari 2002 16:09 schreef HappyFun het volgende:
Logistiek is dus het grootste probleem als ik zo bekijk. BV bij Alternate zou een busje kopen/leasen en een chauffeur voordeliger zijn..althans als je een goede chauffeur hebt die zelf kan plannen..busje leasen kost zo'n fl 1100,00 en iemand zijn/haar salaris zo'n fl 2000,00

En neem van mij aan dat Alternate toch echt wel voor 7500,00 aan pakketen qua verzendkosten verstuurd... [benzine etc moest der nog bij] ..dus eigen busje LIJKT beter maar dan zit je met het probleem "Wat als iemand niet thuis is" Bij PTT / TNT heb je dan kantoor waar af te halen is..maar als je zelf bezorgt?? Hoe ga je zorgen dat iemand thuis is..mailtje/sms/bellen :?
Volgens mij is je vergelijking zoiezo wel erg kort door de bocht. Denk jij dat één chauffeur (of 2) het hele land af kan rijden iedere dag en dan nog steeds net zoveel pakketjes kan bezorgen als de PTT met een zeer goed bezorg netwerk?

• HappyFun
  • Niet online
Op dinsdag 01 januari 2002 16:23 schreef erikotten het volgende:

[..]

Misschien is het overzichtelijk voor een klant om een 'browse-door-de-shop' site te maken. Net zoiets als http://www.qlik.nl heeft, in een aantal stappen bij je product komen. Snel safe en simpel ;)

Kleine tussenconclusie problemen bij ecommerce:

- logistiek
- betaling

Ik denk dat BOL.com dit goed heeft opgelost, zei verzenden producten gewoon via de post, en betaling via acceptgiro.
-Logistiek is idd groot probleem..
Maar shops zoals It's enzo die brengen het bij je thuis[maar zetten beneden neer als je in flat woont en ze 7 hoog met een koelkast moeten] :?

-Betaling
Waarom is niet mogelijk om een draagbare pinautomaat mee te nemen naar de klant.. :( zou handig zijn..wilt u ff pinnen[in de bezorgauto] :? en voila :) of gelijk online betalen...steeds meer mensen doen dat 'Internetbankieren'...en dat aparaatje is vast wel iets mee te fixxen met de bank [als je als eerste shop dat doet heb je gratis publicateit] :)

Deze discussie start ik voor mezelf omdat graag de antwoorden wil op me vragen als iemand van "een" online shop..en is nuttig voor GoT leek me

Defunctus Deo Juvente

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Oh, when:
Ben met je eens dat "achterban/code" HEEL belangrijk is :)
Database mag idd nooit crashen/vollopen enzo :)

dat bedoelde je toch?
mwouah...wat ik eigenlijk bedoel is:

• het zou leuk zijn dat mijn ma, die de lettertjes niet zo goed kan lezen, een mogelijkheid had de kleuren wat te veranderen, knoppenteksten groter waren etc
• ik niet afhankelijk ben van mijn creditcard, die het precies op dat moment niet doen, omdat de koppeling naar de merchant buiten werking is
• ik de mogelijkheid had aan te geven dat ik overdag werk, en de post liever na 6 uur of op zaterdag heb bezorgd ( of iig aan kan geven wanneer ik iets bezorgd wil hebben )
• ik niet alleen een simpel schermbevestiging krijg, maar ook een email of zelfs per post, sms misschien?
• gewoon makkelijk een telefoonnummer kan vinden, waar ik naartoe kan bellen en zowaar nog (vriendelijk) iemand aan de telefoon kan uitleggen wat ik ga bestellen, ipv een overwerkte hulpkracht die amper weet waar ie het over heeft ( no offence )
• ik ook op een wat tragere verbinding makkelijk de site kan bekijken en het niet een eeuwigheid duurt voordat de site laadt, of dat ik de nieuwste hardware of software nodig heb.
• er niet automatisch word uitgegaan dat ik gelijk geintereseerd ben in mailings, of andere marketingdoeleinden, maar dat ik dat netjes kan aangeven
• als ik moet inschrijven om iets te kunnen bestellen, dat jullie alleen de broodnodige gegevens vragen, en _niet_ waar ik vroeger op school heb gezeten ( bij wijze van spreken )
• verschillende mogelijkheden van levering ( snel, volgende dag, of gewone levering ) en niet dat ik aan mijn lot word overgelaten ( "..we verwerken je bestelling zo spoedig mogelijk!.."). Dat een winkel mij belt, om de bestelling te bevestigen (evt op verzoek ) vind ik helemaal niet erg

en zo kan ik nog uren doorgaan, zonder ook maar over technische of designtechnische dingen te lullen. Het zijn deze kleine dingen die het verschil maken IMO

:)

• HappyFun
  • Niet online
Op dinsdag 01 januari 2002 16:26 schreef Bluestorm het volgende:

[..]

Volgens mij is je vergelijking zoiezo wel erg kort door de bocht. Denk jij dat één chauffeur (of 2) het hele land af kan rijden iedere dag en dan nog steeds net zoveel pakketjes kan bezorgen als de PTT met een zeer goed bezorg netwerk?
Kort en krachtig ;)
Nee ok..niet 1 iemand maar als we over Alternate hebben..die worden gewoon de volle mep gevraagd :: fl 25,00 [uit me hoofd] en voor 10x25,00 voor naar Amsterdam kom je toch altijd zelf cheaper uit..maar als iemand niet thuis is MOET je de volgende dag terug..hopende dat je pakje voor Amsterdam weer hebt :)

Defunctus Deo Juvente

• HappyFun
  • Niet online
Op dinsdag 01 januari 2002 16:30 schreef oh,when? het volgende:

[..]

• ik niet afhankelijk ben van mijn creditcard, die het precies op dat moment niet doen, omdat de koppeling naar de merchant buiten werking is
• ik de mogelijkheid had aan te geven dat ik overdag werk, en de post liever na 6 uur of op zaterdag heb bezorgd ( of iig aan kan geven wanneer ik iets bezorgd wil hebben )
• ik niet alleen een simpel schermbevestiging krijg, maar ook een email of zelfs per post, sms misschien?
• gewoon makkelijk een telefoonnummer kan vinden, waar ik naartoe kan bellen en zowaar nog (vriendelijk) iemand aan de telefoon kan uitleggen wat ik ga bestellen, ipv een overwerkte hulpkracht die amper weet waar ie het over heeft ( no offence )
• ik ook op een wat tragere verbinding makkelijk de site kan bekijken en het niet een eeuwigheid duurt voordat de site laadt, of dat ik de nieuwste hardware of software nodig heb.
• er niet automatisch word uitgegaan dat ik gelijk geintereseerd ben in mailings, of andere marketingdoeleinden, maar dat ik dat netjes kan aangeven
• als ik moet inschrijven om iets te kunnen bestellen, dat jullie alleen de broodnodige gegevens vragen, en _niet_ waar ik vroeger op school heb gezeten ( bij wijze van spreken )

en zo kan ik nog uren doorgaan, zonder ook maar over technische of designtechnische dingen te lullen. Het zijn deze kleine dingen die het verschil maken IMO

Paar dingen weggehaald :D maar je bent me ideale klant ;) Bovenstaande hebben "we" gelukkig derin gebouwd al leek me dit allemaal normaal..zeker 2x / andere bevestigingen, want voor de shop is dan ook een zekerheid dat geen nepbestelling is :)

Defunctus Deo Juvente

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

lol..sorry dat ik het zeg, maar het blijkt dat je nog niet echt kaas hebt gegeten van wat je zegt. Een uitleg:

Een busje leasen kost je minimaal meer dan FL. 1100 ( ga je uit van per week, of per maand trouwens? ) Daarnaast is een busje zowiezo niet genoeg, als je daarvan afhankelijk bent. Stel het busje is kapot, krijgt een ongeluk onderweg etc...wat ga je met de rest van de bestellingen doen? Daarnaast zijn de werkgeverskosten meer dan een bruto-loon, maar komen ziektekosten, belasting, materiaal etc nog bij. Reken maar op minimaal het dubbele van een bruto-loon voor wat jij kost voor je werkgever.

Daarnaast is het voor een bedrijf helemaal _niet_ voordeling de logistieke afhandeling in eigen hand te nemen. Je zal bijna altijd duurder zijn, als je landelijk gaat werken, dan een overeenkomst met een transporteur of koeriersdients. Als ik zo even naga, en bekijk welke winkelketens een landelijke, eigen logistieke afdeling hebben, als dat niet hun 'koor-biznizz' is dan schiet me er zelfs geeneen te binnen. Er zijn wel wat ketens maar die werken vooral regionaal, de landelijke ketens werken gewoon via UPS, TNT of een andere transportdients. Dat is veel voordeliger, het principe schoenmaker blijf bij je leest.

Verwijderd

Op dinsdag 01 januari 2002 16:30 schreef oh,when? het volgende:

[..]

Ik denk als je bevestigingen per post gaat sturen dit overbodig en te duur is, hoe meer service ja aanbiedt, des te duurder het product is, en op internet is alles nog makkelijker te vergelijken met elkaar, dus moet je gewoon goedkoop zijn met je producten. Een bevestiging per email kan natuurlijk altijd, en is ook een goede optie.

• HappyFun
  • Niet online
Op dinsdag 01 januari 2002 16:39 schreef oh,when? het volgende:

[..]

lol..sorry dat ik het zeg, maar het blijkt dat je nog niet echt kaas hebt gegeten van wat je zegt. Een uitleg:

Een busje leasen kost je minimaal meer dan FL. 1100 ( ga je uit van per week, of per maand trouwens? ) Daarnaast is een busje zowiezo niet genoeg, als je daarvan afhankelijk bent. Stel het busje is kapot, krijgt een ongeluk onderweg etc...wat ga je met de rest van de bestellingen doen? Daarnaast zijn de werkgeverskosten meer dan een bruto-loon, maar komen ziektekosten, belasting, materiaal etc nog bij. Reken maar op minimaal het dubbele van een bruto-loon voor wat jij kost voor je werkgever.

Daarnaast is het voor een bedrijf helemaal _niet_ voordeling de logistieke afhandeling in eigen hand te nemen. Je zal bijna altijd duurder zijn, als je landelijk gaat werken, dan een overeenkomst met een transporteur of koeriersdients. Als ik zo even naga, en bekijk welke winkelketens een landelijke, eigen logistieke afdeling hebben, als dat niet hun 'koor-biznizz' is dan schiet me er zelfs geeneen te binnen. Er zijn wel wat ketens maar die werken vooral regionaal, de landelijke ketens werken gewoon via UPS, TNT of een andere transportdients. Dat is veel voordeliger, het principe schoenmaker blijf bij je leest.

Busje leasen kost dus fl 1100,00 per maand :) [trust /me]
Dan met leasen zit je niet met probs van busje kapot --> niets bezorgen..ohja busje is bv Opel Vivaro waar EuroPalets in kunnen ;)

En qua kosten voor werknemer..ok maar je hoeft geen net afgestuurde universiteit student te nemen ;) ..iemand die netjes is en auto kan rijden is al bijna voldoende..

Tja wel of niet zelf bezorgen.. laten we dan maar ff in midden[al zijn der veel bedrijven vooral in R'dam die zelf bezorgen] ..gaat erom dat product goed & snel naar de klant komt en dat je geld snel hebt :)

//ignore onderstaande :) want is beetje offtopic

Beste zou zijn:
Ondergrondse transport band[net als bij Schiphol] waar automatisch alle pakketjes & brieven & je boodschappen[ja bv je AH spullen] bij een bedrijf erop worden gezet en zo verzonden wordne..ideal :) maar niet mogelijk nog :)

[b]Ben nieuwsgierig wat de echte "goeroes" te zeggen hebben naast Oh, when/BlueStorm/erikotten..
BV iemand die al lopende zaak heeft lopen[/b]

Defunctus Deo Juvente

• Bluestorm
Op dinsdag 01 januari 2002 16:46 schreef HappyFun het volgende:
En qua kosten voor werknemer..ok maar je hoeft geen net afgestuurde universiteit student te nemen ;) ..iemand die netjes is en auto kan rijden is al bijna voldoende..
Ja, maar je had het al over iemand die zelf z'n route kan plannen... daar gaat toch wel tijd in zitten... En Oh,when? heeft het ook niet echt over het loon wat je iemand geeft... maar de kosten daar naast. 25000 per jaar voor een full-time arbeidskracht die ook nog in het bezit is van een rijbewijs is gewoon onmogelijk.

Daarnaast ga je er met 10 pakjes in amsterdam wel vanuit een ideaal geval... De kans dat er op één dag tien mensen uit amsterdam wat bestellen lijkt me bijna onmogelijk... maar stel: 1 pakje Middelburg, 1 Amsterdam, 1 Groningen? Dat ga je niet doen voor fl 75,- en dan moet je die zelfde dag nog 7 andere pakjes bezorgen... waar je ook steeds uit moet stappen... wachten... straten opzoeken... files... etc... etc...
Tja wel of niet zelf bezorgen.. laten we dan maar ff in midden[al zijn der veel bedrijven vooral in R'dam die zelf bezorgen] ..gaat erom dat product goed & snel naar de klant komt en dat je geld snel hebt :)
En dat geld snel hebben maakt op rekening kopen vaak onmogelijk... Snel bezorgen lijkt mij niet eens het grootste logistieke probleem... het is meer dat je iets snel voor verzending klaar moet krijgen... Producten op voorraad hebben... Dat kost geld...

• HappyFun
  • Niet online
Op dinsdag 01 januari 2002 16:58 schreef Bluestorm het volgende:

[..]

Ja, maar je had het al over iemand die zelf z'n route kan plannen... daar gaat toch wel tijd in zitten... En Oh,when? heeft het ook niet echt over het loon wat je iemand geeft... maar de kosten daar naast. 25000 per jaar voor een full-time arbeidskracht die ook nog in het bezit is van een rijbewijs is gewoon onmogelijk.
Navigatieysteem scheelt veel werk ;) maar 10 pakjes per dag in A'dam is niet veel.. een goedlopende interetshop heeft ook HEEL veel bestellingen via de telefoon..bedrijven zoals MyCom/Informatique/Alternate hebben op een slechte dag 6 PTT karen vol..op goede dag toch tegen de 18 aan..en reken maar ..dat is veel ;)
Daarnaast ga je er met 10 pakjes in amsterdam wel vanuit een ideaal geval... De kans dat er op één dag tien mensen uit amsterdam wat bestellen lijkt me bijna onmogelijk... maar stel: 1 pakje Middelburg, 1 Amsterdam, 1 Groningen? Dat ga je niet doen voor fl 75,- en dan moet je die zelfde dag nog 7 andere pakjes bezorgen... waar je ook steeds uit moet stappen... wachten... straten opzoeken... files... etc... etc...
[..]

En dat geld snel hebben maakt op rekening kopen vaak onmogelijk... Snel bezorgen lijkt mij niet eens het grootste logistieke probleem... het is meer dat je iets snel voor verzending klaar moet krijgen... Producten op voorraad hebben... Dat kost geld...
Waar :) en daarvoor is een goede [hele goede] inkoper heel duur ;) die kan zo fixxen dat in weekend op is..je geld der is en maandag weer binnen komt en je dus dan pas hoeft te betalen[al koop je ook vaak op rekening van 14 - 30 dagen]

Defunctus Deo Juvente

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Busje leasen 500 euro kan, maar dan zal je niet meer dan bijvoorbeeld 20k per jaar mogen rijden. En dat haal je never nooit niet. En aan 1 chauffeur heb je niets, want die kerel moet ook vrij krijgen, kan ook ziek worden. etc etc etc En idd wat doe je als de klant niet thuis is: de lading dildo's en tepelklemmen bij de buurman afleveren hmmz niet handig.

Creditcards zijn ze in Nederland niet erg happig op omdat ze veel te duur zijn. Je bent 4% van het bedrag kwijt aan de Amex, Visa of EC/MC, nog een keer 1,5% aan interpay, globalcollect of bibit. En dan heb je nog installatie kosten en exploitatie kosten etc etc. Als je die bedragen door gaat berekenen aan je klant kom je op een prijs uit die veel hoger ligt dan je concurrenten die gebruik maken van het uitstekende onder rembours systeem in Nederland.

Volgens mij is internet niets anders dan een distributie manier. Daar bedoel ik mee online shoppen is niet iets zelfstandigs, maar een nuttige aanvulling op een proces binnen een bedrijf. Velen hier (zelfs ik denk ik) kunnen een aardig werkende online shop proggen, maar dan is je shop online en hoe ga je de bestellingen regelen, waar laat je je voorraden, hoe ga je om met garanties, de RMA en hoe pak je alles in, wie laat je alles inpakken en wat betaal je ze.

Compu onderdelen lopen in de consumentenmarkt redelijk goed via internet, marktaandeel van de online verkopen zal redelijk zijn. Een wasmachine of TV koop ik toch echt liever in de winkel. Ken geen goede TV/Wasmachine reviewsites. Compuonderdelen kijk en vergelijk ik bij de bekendere hardwaresites. Van boeken kan ik ook reviews lezen.

Wehkamp en kijkshop werken goed omdat ze al een sterke merknaam hebben. Als nieuwkomer moet je wel erg veel investeren in je naam om ook maar in hun schaduw te kunnen gaan staan.

• HappyFun
  • Niet online
Op dinsdag 01 januari 2002 17:28 schreef cutter het volgende:
Busje leasen 500 euro kan, maar dan zal je niet meer dan bijvoorbeeld 20k per jaar mogen rijden. En dat haal je never nooit niet. En aan 1 chauffeur heb je niets, want die kerel moet ook vrij krijgen, kan ook ziek worden. etc etc etc En idd wat doe je als de klant niet thuis is: de lading dildo's en tepelklemmen bij de buurman afleveren hmmz niet handig.

Creditcards zijn ze in Nederland niet erg happig op omdat ze veel te duur zijn. Je bent 4% van het bedrag kwijt aan de Amex, Visa of EC/MC, nog een keer 1,5% aan interpay, globalcollect of bibit. En dan heb je nog installatie kosten en exploitatie kosten etc etc. Als je die bedragen door gaat berekenen aan je klant kom je op een prijs uit die veel hoger ligt dan je concurrenten die gebruik maken van het uitstekende onder rembours systeem in Nederland.

Volgens mij is internet niets anders dan een distributie manier. Daar bedoel ik mee online shoppen is niet iets zelfstandigs, maar een nuttige aanvulling op een proces binnen een bedrijf. Velen hier (zelfs ik denk ik) kunnen een aardig werkende online shop proggen, maar dan is je shop online en hoe ga je de bestellingen regelen, waar laat je je voorraden, hoe ga je om met garanties, de RMA en hoe pak je alles in, wie laat je alles inpakken en wat betaal je ze.

Compu onderdelen lopen in de consumentenmarkt redelijk goed via internet, marktaandeel van de online verkopen zal redelijk zijn. Een wasmachine of TV koop ik toch echt liever in de winkel. Ken geen goede TV/Wasmachine reviewsites. Compuonderdelen kijk en vergelijk ik bij de bekendere hardwaresites. Van boeken kan ik ook reviews lezen.

Wehkamp en kijkshop werken goed omdat ze al een sterke merknaam hebben. Als nieuwkomer moet je wel erg veel investeren in je naam om ook maar in hun schaduw te kunnen gaan staan.
Creditcard gedoe is dus niet die 4% het probleem..in normale winkel kan je het ook zo doen en dan is die 4% der ook :( Alleen imago van creditcards is zeer slecht, omdat niemand vertrouwt..maar internetbankieren komt zeer sterk op en ik denk ook dat in combinatie straks komt met online shops

offline shops <--> pinnen
online shops <--> combin pinnen & interbankieren
maar opzich gaan we offtopic ;)

Ging om design vs handelbaarheid van de site :)..zou graag mening eens horen van iemand die al shop heeft :)

Defunctus Deo Juvente

• Bluestorm
Op dinsdag 01 januari 2002 18:56 schreef HappyFun het volgende:
Ging om design vs handelbaarheid van de site :)..zou graag mening eens horen van iemand die al shop heeft :)
Je vraagt dus naar iemand met praktijk ervaring... Als ik zo iemand was zou ik die waardevolle kennis in iedergeval niet hier publiek maken... zeker niet in het topic van iemand die je concurent wordt :)

Denk dat handelbaarheid trouwens een beetje foute uitdrukking is in dit opzicht... net alsof het een tegenstelling zou zijn... "Wat voor invloed heeft het design van een e-commerce shop op het zakelijk succes?"

Als je het andersom zou vragen: "Wat maakt een e-shop succesvol" denk ik dat design erg laag eindigt. En dat je uit de reacties hierboven veel belangrijkere zaken kunt halen.

Usability is veel belangrijker en je hebt natuurlijk design nodig om dat te realiseren, maar mooi hoeft het denk ik niet te zijn. (je gaat sneller weg als je een product niet kan vinden dan als je de pagina lelijk vind)

• HappyFun
  • Niet online
Op dinsdag 01 januari 2002 19:19 schreef Bluestorm het volgende:

[..]

Je vraagt dus naar iemand met praktijk ervaring... Als ik zo iemand was zou ik die waardevolle kennis in iedergeval niet hier publiek maken... zeker niet in het topic van iemand die je concurent wordt :)

Denk dat handelbaarheid trouwens een beetje foute uitdrukking is in dit opzicht... net alsof het een tegenstelling zou zijn... "Wat voor invloed heeft het design van een e-commerce shop op het zakelijk succes?"

Als je het andersom zou vragen: "Wat maakt een e-shop succesvol" denk ik dat design erg laag eindigt. En dat je uit de reacties hierboven veel belangrijkere zaken kunt halen.

Usability is veel belangrijker en je hebt natuurlijk design nodig om dat te realiseren, maar mooi hoeft het denk ik niet te zijn. (je gaat sneller weg als je een product niet kan vinden dan als je de pagina lelijk vind)
Ssst ;) >:)
En denk idd dat 'handelbaar' / 'makkelijke site qua navigeren' / 'prijsverhouding' belangrijkst is :)

Defunctus Deo Juvente

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Check: www.comcol.nl

Geen design. Geen overdreven handige layout. Simpel as hell. Een topsite.
Waarom? Zie bovenstaande punten, een site moet imho goed en overzichtelijk zijn, en niet vergeven van honderden links per pagina. Comcol zet alleen links neer waar je om vraagt. Da`s het 'Google Principe' vind ik.

Waarom sites op hun hoogtepunt het design veranderen? 'verandering van spijs doet kopen'? Whatever. Dat is een leuk marketing lulverhaal tegen 'de baas die niks van internet weet'. Maar als je logisch nadenkt heb je meer aan een vertrouwde site. Dan kopen mensen veel eerder, lijkt me.

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Creditcard gedoe is dus niet die 4% het probleem..in normale winkel kan je het ook zo doen en dan is die 4% der ook :( Alleen imago van creditcards is zeer slecht, omdat niemand vertrouwt..maar internetbankieren komt zeer sterk op en ik denk ook dat in combinatie straks komt met online shops
Niet helemaal: in winkels zullen de betalingen met creditcards verdisconteerd zijn in de prijzen. 1% van de klanten betaald bijvoorbeeld in een fysieke winkel met credit card. Prijzen moeten dan 0,05% omhoog. Als in een onlineshop 50% met een creditcard gaat betalen gaan de prizen 2,5% omhoog. En dat raakt direct je concurrentiepositie als niet alle shops creditcards aanbieden. Prizen vergelijken in onlineshops is namelijk erg makkelijk.

• HappyFun
  • Niet online
Op dinsdag 01 januari 2002 20:09 schreef cutter het volgende:

[..]

Niet helemaal: in winkels zullen de betalingen met creditcards verdisconteerd zijn in de prijzen. 1% van de klanten betaald bijvoorbeeld in een fysieke winkel met credit card. Prijzen moeten dan 0,05% omhoog. Als in een onlineshop 50% met een creditcard gaat betalen gaan de prizen 2,5% omhoog. En dat raakt direct je concurrentiepositie als niet alle shops creditcards aanbieden. Prizen vergelijken in onlineshops is namelijk erg makkelijk.
Uhm..ik denk niet dat winkeliers met risico's gaan werken..wie zegt dat mensen offline niet met creditcards betalen maar altijd 1% is :)

Als je een dag 100% hebt[is mogelijk] met mensen die betalen met creditcard..dan ga je failliet door zo'n kans :)

Defunctus Deo Juvente

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 11:20
Op dinsdag 01 januari 2002 16:31 schreef HappyFun het volgende:

[..]

Kort en krachtig ;)
Nee ok..niet 1 iemand maar als we over Alternate hebben..die worden gewoon de volle mep gevraagd :: fl 25,00 [uit me hoofd] en voor 10x25,00 voor naar Amsterdam kom je toch altijd zelf cheaper uit..maar als iemand niet thuis is MOET je de volgende dag terug..hopende dat je pakje voor Amsterdam weer hebt :)
die risico kun je toch kleiner maken door mensen op de site te laten kiezen op welk tijdstip ze het willen dus (morgen deze week maakt niet uit 08:00-10:00 10:00-12:00 12:00-18:00) dus dat ze het zo kunnen selecteren dat ze weten van donderdag tussen 6 en 10 ben ik thuis en dan kun je komen.. maarja dan moet je natuurlijk wel een redelijk stipte bezorging hebben. :) en als ze niet thuis zijn een email sturen met een nieuwe afspraak want als je zomaar de volgende dag terug gaat is er nog steeds een grote kans dat ze niet thuis zijn..

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
gare en kleine sites hebben vaak nog veelgewilde stuff in voorraad, soms nog tegen lage prijs ook. Ik zoek dus altijd naar de kleinere e-shops.

• HappyFun
  • Niet online
Op dinsdag 01 januari 2002 20:19 schreef -the system- het volgende:

[..]

die risico kun je toch kleiner maken door mensen op de site te laten kiezen op welk tijdstip ze het willen dus (morgen deze week maakt niet uit 08:00-10:00 10:00-12:00 12:00-18:00) dus dat ze het zo kunnen selecteren dat ze weten van donderdag tussen 6 en 10 ben ik thuis en dan kun je komen.. maarja dan moet je natuurlijk wel een redelijk stipte bezorging hebben. :) en als ze niet thuis zijn een email sturen met een nieuwe afspraak want als je zomaar de volgende dag terug gaat is er nog steeds een grote kans dat ze niet thuis zijn..
Das idd beter voor beide partijen..tijd afspreken :)
Op dinsdag 01 januari 2002 20:31 schreef Blaise het volgende:
gare en kleine sites hebben vaak nog veelgewilde stuff in voorraad, soms nog tegen lage prijs ook. Ik zoek dus altijd naar de kleinere e-shops.
Maar heb je dan niet vaak van ..uhm dit vertrouw ik niet :?

Defunctus Deo Juvente

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Ik heb je al genoeg voorbeelden gegeven, maar elk punt haal je om onbegrijpelijke redenen neer. Ook cutter geeft genoeg feedback, echter je antwoorden raken kant noch wal. De meningen van iemand die een shop heeft...je bedoelt een CEO of directeur van een bedrijf? Die zal je hier zeker niet vinden. Nogmaals, ik heb genoeg ervaring met webshops (en het hele project ervan, van beginstadium tot oplevering) van kleine shops, tot projecten die in de enkele tonnen lopen. En het klopt dat ik zeker niet in details kan en mag treden, simpelweg omdat dat niet gepast is en zelfs contractbreuk is. Die details doen er verder ook niet toe. Zoals je tussen de regels door kan lezen, van verschillenden mensen hier:

Het wel of niet falen van een shop, hangt van veel meer factoren af dan een interface ontwerp.

Das dan einde discussie lijkt me, want we kunnen nog uren doorgaan over de randvoorwaarden en details.

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 11:20
Het wel of niet falen van een shop, hangt van veel meer factoren af dan een interface ontwerp.

Daar ben ik het mee eens, zo is volgens mij de doelgroep ook belangrijk. zo vinden tweakers andere dingen belangrijk dan jan met de pet
Zie bv tweakshop, stelt qua design echt helemaal niets voor maar volgens mij toch wel een redelijk succesvolle shop (op kleine schaal).
dus design is niet het allerbelangrijkste.. prijzen zijn een stuk belangrijker vandaar ook dat tweakshop en gistron enzo het goed doen, het zijn goedkope zaken..!
gistron had vroeger ook niet echt een goed design (Tegenwoordig stukbeter) maar ook toen al waren ze redelijk groot..

persoonlijk vind ik design wel erg belangrijk een goed verzorgt site straalt iets uit.
bij een eenvoudige site als tweakshop ga ik eerder op ervaringen van medetweakers zoeken en langer twijfelen dan bij een verzorgde site als freezinghardware oid.

• Bluestorm
Op dinsdag 01 januari 2002 23:54 schreef -the system- het volgende:
persoonlijk vind ik design wel erg belangrijk een goed verzorgt site straalt iets uit.
bij een eenvoudige site als tweakshop ga ik eerder op ervaringen van medetweakers zoeken en langer twijfelen dan bij een verzorgde site als freezinghardware oid.
Inderdaad dan zou ik bij freezinghardware meteen al weten dat je daar nooit iets gaat kopen... met zo'n naam kan niet toch nooit wat anders zijn dan een zolderkamer bedrijfje? (geld voor tweakshop trouwens ook wel)
Als ik in de pricewatch kijk let ik zeker op de naamgeving van een bedrijf...

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Design is denk ik wel het minst belangrijke bij een online shop. Truc is altijd een vaste klantenkring opbouwen en dat doe je vooral door een goede pre, during and after sales service. Wehkamp heeft bij velen een betrouwbaar imago, die haal je niet zo maar in. Miljoenen moet je inversteren om hun niveau van bekendheid en service te halen.

Onlineshoppers zijn bovendien op zoek naar het goedkoopste, omdat je vanachter je PC heel makkelijk prijzen kunt vergelijken. Dat wil zeggen dat je voor de consumenten markt een hoog volume moet hebben om nog iets van je minimale winstmarges terug te zien.

B2B (bisnis to bisnes) gaat dit hele verhaal veel minder op. E-procurement (=marktplaats verwerving) is een redelijk succesvol verhaal. Een medewerker van een bank kan op een site alles bestellen wat hij voor zijn eigen werkuitvoering nodig heeft. Een user heeft bepaalde bestelrechten. Zo mag een 'gewone' medewerker post-its en pennen bestellen. Een subhoofd IT kan licenties software bestellen om te installeren op een nieuwe PC. Het hoofd IT kan hele 19" racks bestellen. Voordeel is dat zo een overzicht bestaat wie wat waar en hoeveel besteld.

De meeste succesverhalen op online shop gebied zijn digitale uitvoeringen van bestaande activiteiten. In plaats van bellen naar de Wehkamp klik je je weg naar een bestelling. Ik ken eigenlijk geen commerciele klapper van een nieuw compleet op internet consumenten gebied opererend bedrijf.

En jouw schijnredeneringen over creditcards vind ik een beetje vermoeiend. Er is geen enkel bedrijf dat failliet gaat als ze op een dag 4% van de omzet moeten afdragen aan een creditcard maatschappij.
Alle winkeliers werken met het incalculeren van risico's. Ondernemen is voor een groot deel risico calculeren, dat is precies waar het bij veel internet bedrijven helemaal mis is gegaan. Te veel personeel tegen te voor het bedrijf ongunstige voorwaarden, te veel optimisme over de internet doorbraak op consumentenkoopniveau, te gunstige voorspelling van de internetadvertentiemarkt etc etc etc.
Pagina: 1