Hema digitale fotos afdrukken

Pagina: 1
Acties:
  • 730 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44189

Topicstarter
Ik wilde dus niet mijn bestelling opgeven bij de hema voor mij digitale foto's (eerste keer) maar nu is het formaat niet helemaal optimaal. Ik wil graag 10,2 x 15.2 hebben. ze zeggen dan dat ik het beste 1200 bij 1800 pixels kan nemen voor de beste kwaliteit.
Heeft iemand hier meer ervaring mee?
Kan iemand me wat advies geven aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8587

Dat is volgens mij de aangerade grootte. Ik heb een keer staan praten bij onze 1 uur service en die zeiden dat ook. Maar groter mag altijd. En hij heeft ze het liefste in .bmp formaat want dan is tie het minst gecompresseerd(is dit wel nederlands :)). Zei die tegen mij iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
fuck, heb ze net al verstuurd in jpg. + - 500 kb per afbeelding:)
maar wel 1200 x 1800
zal toch wel goed zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, is ook goed heb ik de eerste keer ook gedaan. Kwam heel mooi resultaat uit. Veel plezier ermee. Moet ze zelf nog een keer opsturen naar de HEMA kijken wat de kwaliteit daarvan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
waar stuur jij ze naar toe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij ons heb je in het dorp zo'n 27 min. fotoservice zitten genaamd prifo. Heb je binnen een dag je foto's :? Hier klopt iets niet maarja dat maakt niet uit. Maar de foto's zijn super mooi vind ik.

Ga ze vrijdag naar de HEMA brengen(dezelfde) kijken wat het verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32373

Ik heb ook een keer bij de hema besteld en je moet de foto's inderdaad zo groot mogelijk aanleveren. Je kan het beste eerst met paintshop ofzo je foto's op het aangegeven formaat knippen/snijden.
Klik hier voor de afmetingen.

Overigens kan je online alleen maar .jpg bestanden opsturen, geen .bmp

Suc6 ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-06 11:06

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Ik ben best tevreden over de manier waarop Hema omgaat met digitale fotos.
Kwaliteit is goed, service is goed.
Je wordt dmv meel heel goed op de hoogte gehouden over de status van je bestelling enzo.
Jammer alleen dat het uploaden zo irri gaat, vooral als je 75 fotos ofzow wilt uploaden.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
klote
ik heb ze allemaal opgestuurd in 1200x1800 maar ik heb ook de grootste maat een paar keer besteld
fuck die worden lelijk of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:58

Tourniquet

Hiya, fellas!

Mijn cameraatje schiet maximaal op 1280 x 960. Heef het dan nog zin die foto's groter te gaan maken, of kan ik ze net zo goed zo opsturen?

Op de site raden ze trouwens aan om wat witte randen om de foto's aan te brengen om ze op 3:2 of 2:3 formaat te krijgen, anders vallen er stukken van de foto weg!

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37070

Mijn cameraatje schiet maximaal op 1280 x 960. Heef het dan nog zin die foto's groter te gaan maken, of kan ik ze net zo goed zo opsturen?
Nee
Op de site raden ze trouwens aan om wat witte randen om de foto's aan te brengen om ze op 3:2 of 2:3 formaat te krijgen, anders vallen er stukken van de foto weg!
Als je ze naar het kruidvat stuurt kan je ze gewoon op het originele formaat van 4:3 sturen ze knippen namelijk zelf daar de randen eraf bij de hema weet ik dat niet maar de foto bij het kruidvat waren echt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_daTA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 22:53

mr_daTA

Probeert student te zijn

Ik dump de foto's meestal bij Mediamarkt. Over de kwaliteit van de HEMA ben ik zeker niet ontevreden maar bij Mediamarkt dump ik ff mijn zip schijfje en klaar. Scheelt me weer uppen.

1200*1800 ging bij mij altijd prima. En ook in JPEG, geen teleurstelling van gehad.

Chance favors the prepared mind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43741

Ik moet nog een fotofloppy\cd proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gir
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Gir

I need waffles

Een digitaal intake station van fujifilm werkt ook makkelijk, dan kun je gewoon in de fotozaak je medium in een computer duwen (alle reguliere media worden ondersteund) en 3 dagen later is het binnen ziet er altijd perfect uit lekker hoog contrast. DE resolutie, zo hoog mogelijk, en je ziet niet dat het jpeg is als de file goed is gecodeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14359

Op dinsdag 01 januari 2002 15:18 schreef Oscar the Grouch het volgende:
Ik ben best tevreden over de manier waarop Hema omgaat met digitale fotos.
Kwaliteit is goed, service is goed.
Je wordt dmv meel heel goed op de hoogte gehouden over de status van je bestelling enzo.
Jammer alleen dat het uploaden zo irri gaat, vooral als je 75 fotos ofzow wilt uploaden.
De service is goed? Daar heb ik andere ervaringen mee. Ik had foto's doorgestuurd naar die lui, maar ze waren helemaal niet goed afgedrukt. Een heel klein stukje van de foto hadden ze uitvergroot ofzo. Ik kreeg allemaal foto's met de lucht erop. Nou gaaf hoor! Dan zit er één of ander wijf achter zo'n balie te verkondigen dat de fout niet aan hun ligt maar dat ik echt iets fout heb gedaan. Bij hun gaat het namelijk allemaal via de computer en dan kan er niks fout gaan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:28

Lordy79

Vastberaden

Hoe wou je DIGITALE foto's ONTWIKKELEN? >:)

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-06 23:35

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Op dinsdag 01 januari 2002 22:27 schreef sherlock het volgende:

[..]

De service is goed? Daar heb ik andere ervaringen mee. Ik had foto's doorgestuurd naar die lui, maar ze waren helemaal niet goed afgedrukt. Een heel klein stukje van de foto hadden ze uitvergroot ofzo. Ik kreeg allemaal foto's met de lucht erop. Nou gaaf hoor! Dan zit er één of ander wijf achter zo'n balie te verkondigen dat de fout niet aan hun ligt maar dat ik echt iets fout heb gedaan. Bij hun gaat het namelijk allemaal via de computer en dan kan er niks fout gaan |:(
Want jpg's worden uitvergroot, en bmp's worden verkleind! Jpg's zijn nl maar zo groot. (Zie ruimte duim en wijsvinger) En Bitmaps zijn zo groot als je bureablad. En wij hebben een geautomatiseerd systeem en dat gaat niet fout. Maar voor deze ene keer geef ik uw geld terug..

Dat ze bestandsgrootte en het formaat doorelkaar haalt heeft ze niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb ze pas ingeleverd als 2048x1365 (3:2 wordt aangeraden) om ze af te laten drukken als 15cmX10cm. Het waren iets te veel foto's om te uploaden (105 stuks), daarom heb ik ze op CD ingeleverd. Hopelijk zijn de foto's zaterdag gereed en dan laat ik jullie weten wat het resultaat is.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14359

Op dinsdag 01 januari 2002 22:50 schreef Pjotrik het volgende:

[..]

Want jpg's worden uitvergroot, en bmp's worden verkleind! Jpg's zijn nl maar zo groot. (Zie ruimte duim en wijsvinger) En Bitmaps zijn zo groot als je bureablad. En wij hebben een geautomatiseerd systeem en dat gaat niet fout. Maar voor deze ene keer geef ik uw geld terug..

Dat ze bestandsgrootte en het formaat doorelkaar haalt heeft ze niet door.
Ik kreeg inderdaad bij de godsgratie mijn geld terug, maar niet voordat ze zeker 4x had gezegd: "jij hebt toch echt iets fout gedaan hoor, het ligt niet aan ons!"
Lekker klantvriendelijk. Nou kom op met mijn geld, en er komt geen volgende x!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11212

ik heb zelf digitale fotos bij het kruitvat laten ontwikkelen, maar die zien er verekkes goed uit!

op 1280*960 is 10x13 cm kerfect hoor! ook jpg.
geen problemen mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26387

Ik ben lid van de Consumentenbond. In hun test kwam HEMA er goed uit. Ik heb daar toen ook mijn foto's laten drukken 1200 X 1800. Van de 290 fotos (uploaden duurde een paar uur) is er geeneen die ik niet mooi vind. Je moet maar net pech hebben, had ik gelukkig niet. Perfecte kwaliteit en gewoon makkelijk lui vanuit 't huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:08

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Je moet niet zeggen ontwikkelen maar AFDRUKKEN

ff topic titel aanpassen.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1795

ok :)
topictitel aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-05 13:13

Dries Arnolds

*bling bling*

Op dinsdag 01 januari 2002 15:04 schreef Traceman(KS) het volgende:
En hij heeft ze het liefste in .bmp formaat want dan is tie het minst gecompresseerd(is dit wel nederlands :)). Zei die tegen mij iig.
Jah lekker. Hoe wou je ze dan mailen? Een BMP van 1800x1200 is meer dan 6MB per stuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23911

Dat is volgens mij de aangerade grootte. Ik heb een keer staan praten bij onze 1 uur service en die zeiden dat ook. Maar groter mag altijd. En hij heeft ze het liefste in .bmp formaat want dan is tie het minst gecompresseerd(is dit wel nederlands :)). Zei die tegen mij iig.
Ehh... je camera slaat de foto's op in JPG formaat en die ga je dan omzetten naar BMP omdat de kwaliteit dan beter is |:(
Die JPG is....de zwakste schakel. :+
Het heeft dus geen nut om het eerst weer om te zetten naar BMP.

Of je moet natuurlijk foto's met je camera maken in TIFF formaat @ 17MB per foto! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 23-06 11:32

Chiron

Moderator Discord
wat kost dat printen trouwens per foto :?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Zijn wij zelf dan niet instaat om even naar de Hema te surfen :?

Volvo V70 D5 my2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Op dinsdag 01 januari 2002 22:53 schreef pven het volgende:
Ik heb ze pas ingeleverd als 2048x1365 (3:2 wordt aangeraden) om ze af te laten drukken als 15cmX10cm. Het waren iets te veel foto's om te uploaden (105 stuks), daarom heb ik ze op CD ingeleverd. Hopelijk zijn de foto's zaterdag gereed en dan laat ik jullie weten wat het resultaat is.
Ik heb ze inmiddels afgedrukt ontvangen en ze zijn SUPERgoed van kwaliteit!!! :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Laatst online: 06-06 22:14

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

En hij heeft ze het liefste in .bmp formaat want dan is tie het minst gecompresseerd(is dit wel nederlands :)). Zei die tegen mij iig.
BMP is niet gecomprimeerd.
Je kan dan nog beter in PNG doen, wel compressie maar geen kwaliteitsverlies

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:40

knakworst

Get more sats!

Ik heb net 5 gratis foto's besteld bij Pixum http://www.pixum.nl/
Ik laat jullie volgende week de kwaliteit weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parlor_Inventor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01-2023

Parlor_Inventor

I doubt, therefore I might be

Laatst las ik ergens dat je ogen toch niet meer dan 180-200 dpi kunnen onderscheiden, dus dat je een 1200x1800 met gemak op 17x25 of zelfs 20x30 kunt krijgen....

kwootje van http://www.digitaalfoto.nl :
Testen door ons en ervaren klanten hebben uitgewezen dat 180 tot 200 Dpi voor een afdruk meer dan voldoende is. Meer Dpi levert geen zichtbaar betere kwaliteit op. Voor het formaat 30x45 cm (12x18) heeft u dan een bestandsgrootte van 2160 x 3240 pixels nodig (12x180=2160 en 18x180=3240). De aangeleverde bestandsgrootte in combinatie met het gekozen afdrukformaat bepaalt uiteindelijk het aantal DPI.
Ligt het feit dat de hema en de kruidvat de foto's zo groot willen hebben dan aan hun mindere kwaliteit? En zijn er ook verschillen in afdruktechnieken? digitaalfoto.nl gebruikt een echt fotografisch proces (computer stuurt lichtkanon aan) maar ik kan me ook voorstellen dat er bedrijven zijn die een soort printer gebruiken.....

ps : 180dpi = 7 punten per millimeter

...And the world goes on racing, like the world always will...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-05-2024
Waarschijnlijk gebruiken ze bij digitaalfoto.nl dan een afdrukproces dat maar op 200 dpi werkt logisch dat je dan geen verschil ziet >:)

Bij de Hema laatst wat dingen laten afdrukken op 10x15 en 20x30, en die grotere waren dus op pakweg 200 dpi; dat verschil zie je dus echt wel he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parlor_Inventor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01-2023

Parlor_Inventor

I doubt, therefore I might be

Ik kan me anders niet goed voorstellen dat ik meer dan zeven lijnen per milimeter kan onderscheiden op een foto....

...And the world goes on racing, like the world always will...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaandorp
  • Laatst online: 28-05 09:47
Ook bij de HEMA laten afdrukken. Uploaden via Internet gaat makkelijk. Kwaliteit is mega! Foto's waren nog beter dan mijn Canon EOS.

Alleen de levertijd (ongeveer een week) vind ik te lang. Dat moet eigenlijk gewoon in een dag gebeuren. Of je moet zo'n zelfservice krijgen.
- Credit Card erin
- Smart Media Card erin
- 15 minuten wachtten
- PLOP! foto's!

Lijkt me ideaal. Ga misschien dit idee maar eens even uitwerken ;) Wordt ik rijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspernl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 18:58

jaspernl

de tijd vliegt

Op vrijdag 15 februari 2002 15:03 schreef kaandorp het volgende:

Alleen de levertijd (ongeveer een week) vind ik te lang. Dat moet eigenlijk gewoon in een dag gebeuren. Of je moet zo'n zelfservice krijgen.
- Credit Card erin
- Smart Media Card erin
- 15 minuten wachtten
- PLOP! foto's!

Lijkt me ideaal. Ga misschien dit idee maar eens even uitwerken ;) Wordt ik rijk :P
Post vooral je geniale ideeen op Tweakers... |:(
;) *D

Wat er ook fout gaat, er is altijd wel iemand die dit altijd al heeft geweten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavink
  • Laatst online: 04-05-2024
Op vrijdag 15 februari 2002 15:00 schreef Parlor_Inventor het volgende:
Ik kan me anders niet goed voorstellen dat ik meer dan zeven lijnen per milimeter kan onderscheiden op een foto....
Dat was een foto met een paar dunne lijnen er in; op 200 dpi ziet dat er toch net iets minder strak uit. Je moet maar eens met de instellingen van je printer spelen; waarschijnlijk heeft die wel een 150 dpi stand. Probeer maar eens of je bij een plaatje het verschil kunt zien tussen 150 en 300/600 dpi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Vrijdag foto's besteld bij Pixum, vandaag binnen gekomen! Snelheid is dus prima, en dat terwijl de envelop vanuit Duitsland wordt verstuurd. De foto's zijn ook degelijk ingepakt.

Ik heb 5 foto's verstuurd van 5 verschillende digitale camera's. De foto's heb ik gehaald van http://www.steves-digicams.com/

Het formaat heb ik gecropped om de 3:2 verhouding te krijgen.

De kwaliteit is van elke foto PERFECT! Je ziet niet het verschil met een analoge foto niet. De kleuren zijn ook uitstekend, alleen de foto van de F707 is wel erg kleurrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 13:06

BaRF

bijna kerst

Op maandag 18 februari 2002 23:47 schreef knakworst het volgende:
[...] De kleuren zijn ook uitstekend, alleen de foto van de F707 is wel erg kleurrijk.
Hehe Sony Rood TM zeker? :+

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Deze foto:

http://www.steves-digicams.com/2001_reviews/f707/samples/DSC00284.jpg

Het is niet alleen het rood, alle kleuren zijn gewoon net een beetje overdreven. Dat zie je beter als je de foto's van 4 andere camera's vergelijkt. Die blauwe kayak's zijn alleen met die sony zo blauw, bij de andere 4 zijn die iets fletser van kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44031

Op woensdag 20 februari 2002 11:29 schreef knakworst het volgende:
Deze foto:

http://www.steves-digicams.com/2001_reviews/f707/samples/DSC00284.jpg
Geef je ook effe de user/pass bij die link dan? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3251

Het is makkelijker om je foto's bij kruidvat te laten ontwikkelen, want daar kan je met een java-applet door je verkenner bladeren en in 1 keer al je foto's selecteren.
Bij de hema moet je ze afzondelijk selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 20:10

Floor-is

5.2

Op woensdag 20 februari 2002 11:32 schreef frytzzz het volgende:

[..]

Geef je ook effe de user/pass bij die link dan? |:(
Probeer deze link eens: http://www.steves-digicams.com/2001_reviews/f707_samples.html

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5141

Heb zelf een Canon ixus 300. Die maakt foto's op 1600x1200.

Hoe maak ik er 1800x1200 van ?

Vergroten en knippen?
Of zijn er proggies die dat in 1 keer kunnen? Wordt anders een hels karwei, lijkt me, om bijvoorbeeld 50 foto's te gaan editten..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
  • Laatst online: 28-05-2024
Ik heb ook foto's naar Kruidvat verstuurd, over een dag of 2 kan ik ze ophalen, ik zal de resultaten hier posten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46187

Op woensdag 20 februari 2002 15:33 schreef -_EmB24_- het volgende:
Heb zelf een Canon ixus 300. Die maakt foto's op 1600x1200.

Hoe maak ik er 1800x1200 van ?

Vergroten en knippen?
Of zijn er proggies die dat in 1 keer kunnen? Wordt anders een hels karwei, lijkt me, om bijvoorbeeld 50 foto's te gaan editten..............
Met de poewertools van XP (als je Xp draait tenminste) kan je een hele riks plaatsjes selecteren en met je rechtermuisknop resizen... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
offtopic:
Bestaat er ook een manier om op een hele reeks plaatjes een nieuwe layer te plakken met bijv. een copyright tekstje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi
  • Laatst online: 16-05 18:48

Obi

Op woensdag 20 februari 2002 16:02 schreef TangLeFuzZ het volgende:
offtopic:
Bestaat er ook een manier om op een hele reeks plaatjes een nieuwe layer te plakken met bijv. een copyright tekstje?
Photoshop -> Automate -> Batch.

Eerst een actie recorden, daarna de actie uit laten voeren over een map met plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
Thnx...nooit aan gedacht.
Wist ook niet dat je een action kon uitvoeren over een hele map met plaatjes.

Edit:
damn dit rules echt :)
Ik zet alle foto's op m'n HDD, draai die action over de map heen en klaar is kees... woohoo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46187

PS 6 roeleert sowieso zwaaarr!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

Zou ik de files op 2048 x 1536 gewoon 'untouched' kunnen sturen?

Of kan ik beter gebruik maken van de 2832 x 2128 resolutie? (geinterpoleerd van 3.3 mp. Fuji 6800)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Op maandag 18 februari 2002 23:47 schreef knakworst het volgende:
Vrijdag foto's besteld bij Pixum, vandaag binnen gekomen! Snelheid is dus prima, en dat terwijl de envelop vanuit Duitsland wordt verstuurd. De foto's zijn ook degelijk ingepakt.

Ik heb 5 foto's verstuurd van 5 verschillende digitale camera's. De foto's heb ik gehaald van http://www.steves-digicams.com/

Het formaat heb ik gecropped om de 3:2 verhouding te krijgen.

De kwaliteit is van elke foto PERFECT! Je ziet niet het verschil met een analoge foto niet. De kleuren zijn ook uitstekend, alleen de foto van de F707 is wel erg kleurrijk.
yep, gisteren ook mn 10 gratis fotos binnengehad, en ze zijn perfect!!! er schijnt wel 1 tot 2 mm van de randen afgehaald te zijn :? maar dat boeit niet, want de kwaliteit op het kodak papier is top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-06 16:22
Ik ga binnenkort ook voor het eerst wat foto's inleveren bij de Hema. Ben beniewd hoe het gaat worden. Stuk of 100 (de mooisten).

M'n ouders hadden de kerstkaart in Photoshop gemaakt, en deze 80x laten afdrukken, maar het viel me op dat het net leek alsof de Hema er een Soften filter overheen had gegooid? Letters die op het beeldscherm gewoon strak waren, waren op de foto wat vager (overigens niet zichtbaar als je het origineel niet kent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05 15:55
Op dinsdag 01 januari 2002 15:05 schreef Lassekjus het volgende:
fuck, heb ze net al verstuurd in jpg. + - 500 kb per afbeelding:)
maar wel 1200 x 1800
zal toch wel goed zijn
Bah, waarom zijn foto's 2:3 en beeldschermen 4:3 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05 15:55
Maar als je je 1600x1200 plaatje naar 1800x1200 resized is je foto optimaal voor 10x15 velletjes. Maar dan is je pic toch gewoon uitgerekt?

Of resample je eerst naar 1800x1350 en haal je er DAN de randen af, (150 pixels breed) ? Hoe doe de da.

Anoniem: 49750

Over de Hema kwaliteit ben ik absoluut niet te spreken! Oke ik had dan ook een heel beperkte camera 1.2 miljoen pixels. De foto's die ik hiermee had gemaakt en afgedrukt via de Hema kon ik gelijk weggooien. Dezelfde bestanden nam ik mee naar Fuji en daar kwamen ze er wel goed uit. Zelf één maat groter (13x18)was nog prima.

Volgens Fuji komt dit door het volgende: Het minilab van Fuji (de frontier 350) werkt met een laser die als enige in 1 keer de hele foto print. Het apparaat dat bij de Hema staat (AGFA), maar ook Kodak en Minolta printen de foto in meerdere sessies. Hierdoor wordt de foto vager wat vooral bij letters goed zichtbaar wordt. Tussen nu en twee maanden komt Fuji Nederland met een online service, waarmee je op grond van je postcode een afdrukker kunt selecteren.

Dus bewaar de bestanden en de afdrukken van Hema, kruidvat, etc. en vergelijk!!

---
Op zondag 24 februari 2002 12:44 schreef MetHod het volgende:
Ik ga binnenkort ook voor het eerst wat foto's inleveren bij de Hema. Ben beniewd hoe het gaat worden. Stuk of 100 (de mooisten).

M'n ouders hadden de kerstkaart in Photoshop gemaakt, en deze 80x laten afdrukken, maar het viel me op dat het net leek alsof de Hema er een Soften filter overheen had gegooid? Letters die op het beeldscherm gewoon strak waren, waren op de foto wat vager (overigens niet zichtbaar als je het origineel niet kent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Op zondag 24 februari 2002 12:44 schreef MetHod het volgende:
Done.

Niet bij de Hema, maar bij Kruidvat. Geinige Java applet, zit goed in elkaar. Upload ging probleemloos (50MB), keurig bevestiging via email. Donderdag klaar. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-06 21:14
Heb laatst ook foto's bij de hema afgedrukt, gewoon in 2048*1536 upgeload, en ze zijn erg mooi geworden :) ,echt vergelijkbaar met een 'normale' foto adruk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReWinD
  • Niet online
Ik heb vorige week ook foto`s bij de Hema laten afdrukken, ben er ook erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37369

waar kun je dan cd/floppy/zip etc langs brengen?

Bij hema niet of toch ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18185

Ik heb een Canon G2 en die maak foto's op formaat 4:3.
Hoe resize je dan je foto's naar 3:2 zonder verlies of vervorming???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44830

Op maandag 04 maart 2002 18:43 schreef kingofhill het volgende:
waar kun je dan cd/floppy/zip etc langs brengen?

Bij hema niet of toch ook ?
Langbrengen van digitale foto's op CD om af te laten drukken:
[topic=426207]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37369

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

over onderstaande: ik woon in sassenheim waar combifoto turk zit (da's die vent van digitaalfoto.nl).
dus ik lever mijn cf kaartje weleens in daar. Als je blij bent met een lichtkanon? nee. Ik bestelde een foto van 20x30 en kreeg een hele donkere afdruk. kortom, kwadratenwet: als je verder weg gaat neemt het licht met de kwadraat af. Bovendien hebben ze een voorbeeldfoto waarmee je je beeldscherm kunt calibreren hierin zie je gelijk ook een mooi artefact!!!! let op de lucht bovenin zie je verticale strepen, net iets uit het midden!!!! De geteste kwaliteit van deze "fotoboer" is dus echt een sage!

Ligt het feit dat de hema en de kruidvat de foto's zo groot willen hebben dan aan hun mindere kwaliteit? En zijn er ook verschillen in afdruktechnieken? digitaalfoto.nl gebruikt een echt fotografisch proces (computer stuurt lichtkanon aan) maar ik kan me ook voorstellen dat er bedrijven zijn die een soort printer gebruiken.....

ps : 180dpi = 7 punten per millimeter
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

ik ga ook maar eens proberen bij de kruidvat
ff kijken wat het resultaat is van mijn fuji 1300 :)

maakt toch niet uit hoeveel foto's je stuurt ??

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Heb ook net m'n 10 beste foto's naar de HEMA gestuurd, es kijken wat het wordt. Heb de orginelen (1600x1200) opgerekt (bicubic resample) naar 1800x1350 (practisch geen kwaliteitsverlies), daarna bijgesneden tot 1800x1200. Opgeslagen met JPEG-compressie 1, waarna ik bestanden van circa 1 MB overhield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Nu online
Heb onlangs dezelfde foto's zowel door Hema als door Kruidvat laten printen. Hema was duidelijk beter.

Dat het printen in meerdere passes problemen op zou leveren met scherpte lijkt me sterk; dat is namelijk een normale manier van kleurdrukken...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 07:39
Op woensdag 06 maart 2002 14:19 schreef ijdod het volgende:
Heb onlangs dezelfde foto's zowel door Hema als door Kruidvat laten printen. Hema was duidelijk beter.

Dat het printen in meerdere passes problemen op zou leveren met scherpte lijkt me sterk; dat is namelijk een normale manier van kleurdrukken...
Hm, ik heb vorig jaar mn vakantiefoto's bij Kruidvat laten afdrukken (probeerde eerst bij de HEMA, maar om nu 100+ foto's 1 voor 1 te moeten uploaden en er bij te moeten blijven, nee dank je). Via kruidvat was dit zo gepiept. Alles in 1x selecteren en klaar (de volgende ochtend dan, met 16KByte/s upstream gaat het nu eenmaal nooit snel genoeg:)

Ik ben zelf zeer tevreden met het resultaat van Kruidvat, maar heb geen vergelijkingsmateriaal van de HEMA. Ik ga ook maar eens een vergelijking uitvoeren .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireman
  • Laatst online: 05-08-2024

Fireman

We talk about luxury problems

Op woensdag 06 maart 2002 14:19 schreef ijdod het volgende:

Ik heb het ook laten doen laats bij de hema en ik moet zeggen; het valt 200% mee na wat ik wel eens gehoord heb.

Ben in het bezit van een Fine pix 1300 en ik verzend ze gewoon in de maximale resolutie en de foto's worden voor mij perfect. Ook kwa kleur overheersing, daar heb ik ook het een en ander over gehoord .

Alleen als je met een loop gaat kijken dan zie je de pixels maar ja wie doet dat nou.

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

Hema heeft goede service en goede foto's...

oja..en het is maar 5 min fietsen :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Op dinsdag 05 maart 2002 22:55 schreef LoneGunman het volgende:
Heb ook net m'n 10 beste foto's naar de HEMA gestuurd, es kijken wat het wordt. Heb de orginelen (1600x1200) opgerekt (bicubic resample) naar 1800x1350 (practisch geen kwaliteitsverlies), daarna bijgesneden tot 1800x1200. Opgeslagen met JPEG-compressie 1, waarna ik bestanden van circa 1 MB overhield.
Mezelf ff quoten :P

Heb dus inmiddels de foto's terug, en ik moet zeggen dat het me helemaal niet tegenvalt. Sterker nog: het ziet er zeer goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Zondagavond ge-upload, woensdagavond bevestiging dat opdracht uitgevoerd was:
Geachte mevrouw/heer x,

Uw opdracht
(Opdrachtnummer xxxxxx ter waarde van 11.41 EUR )
is verwerkt.

De foto's kunnen na 1 of 2 dagen afgehaald worden op het volgende adres:

Kruidvat
x
x

Wij hopen dat u tevreden bent met onze printservice en dat u snel weer onze internetsite bezoekt.

Voor vragen en/of opmerkingen over onze printservice kunt u dit email-adres gebruiken: printservice@kruidvat.nl

Met vriendelijke groeten,

Kruidvat Online Printservice

www.kruidvat.nl
Hmmz die 1 of 2 dagen is vaag, zonet ff geweest, en nee hoor, niks nada noppes, wordt morgen dus. Zet er dan gewoon 2 dagen neer. Owja foto's bij Kruidvat worden verwerkt bij cewecolor.de, heb namelijk ff zitten mailen met die lui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

ok, ik heb net mn kruidvat fotos afgehaald, en ze zijn wel goed (jezus het begint hier ineens te stormen!) maar die van pixum.nl waren beter. Dezelfde heb ik ook in de hema-wachtrij staan, dus nog ff geduld :)

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.