Over de Hema kwaliteit ben ik absoluut niet te spreken! Oke ik had dan ook een heel beperkte camera 1.2 miljoen pixels. De foto's die ik hiermee had gemaakt en afgedrukt via de Hema kon ik gelijk weggooien. Dezelfde bestanden nam ik mee naar Fuji en daar kwamen ze er wel goed uit. Zelf één maat groter (13x18)was nog prima.
Volgens Fuji komt dit door het volgende: Het minilab van Fuji (de frontier 350) werkt met een laser die als enige in 1 keer de hele foto print. Het apparaat dat bij de Hema staat (AGFA), maar ook Kodak en Minolta printen de foto in meerdere sessies. Hierdoor wordt de foto vager wat vooral bij letters goed zichtbaar wordt. Tussen nu en twee maanden komt Fuji Nederland met een online service, waarmee je op grond van je postcode een afdrukker kunt selecteren.
Dus bewaar de bestanden en de afdrukken van Hema, kruidvat, etc. en vergelijk!!
---
Op zondag 24 februari 2002 12:44 schreef MetHod het volgende:
Ik ga binnenkort ook voor het eerst wat foto's inleveren bij de Hema. Ben beniewd hoe het gaat worden. Stuk of 100 (de mooisten).
M'n ouders hadden de kerstkaart in Photoshop gemaakt, en deze 80x laten afdrukken, maar het viel me op dat het net leek alsof de Hema er een Soften filter overheen had gegooid? Letters die op het beeldscherm gewoon strak waren, waren op de foto wat vager (overigens niet zichtbaar als je het origineel niet kent).