pc uitval bij beetje intensieve dingen

Pagina: 1
Acties:

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
hallo, ik heb een vraagje, sindskort valt me pc uit bij redelijk intensieve dingen, van gamen tot java applets openen, dit is zeer irritant en het heeft ertoe geleid dat ik nu eigenlijk NIKS meer kan doen met de pc (afgezien van pc opstarten en dit posten)

pc opstarten etc zonder onmiddelijke uitschakeling werkt ook alleen maar met ALLE componenten losgekoppeld afgezien van de videokaart/netwerkkaart/hardeschijf en alle RAM timings en pc instellingen op zijn sloomst, ik heb nu zelfs mijn processor ONDERCLOCKT dmv fuzzy logic, loopt nu op 90 fsb ipv standaard 100 fsb zo hou ik het nog een klein beetje uit, nu is mijn vraag of dit aan de voeding ligt (zeer waarschijnlijk wel) of aan de processor

me voeding is 300watt en draai eigenlijk al alles probleemloos met diezelfde voeding vanaf '99 ofzo.. problemen zijn dus sindskort ontstaan, op moment dat het 'ontstond' heb ik niks hardware matigs met me pc gedaan wat die uitschakeling van zichzelf kon veroorzaken (afgezien van het feit dat ik VEEL reboot, misschien heeft dat uiteindelijk ervoor gezorgd dat me voeding/processor er geen zin meer in had ofzo)

probleem is dat op dit moment pc winkels in de buurt gesloten zijn dat ik dus niet effe kan testen waar het nou precies aanligt, daarnaast zijn ze ook nog eens een keer uit hun voeding voorraad wat betekent dat ik dus vrolijk moet wachten tot ze weer op voorraad zijn, heb de search al gebruikt en zag dat dezelfde soort symptonen ook andere mensen zijn overkome..

nu heb ik dus een vraag: ligt dit aan de voeding of aan de processor? wat denken jullie zelf? ik heb namelijk geen zin om een nieuwe voeding te bestellen terwijl het stiekem toch wel aan de processor ligt, en andersom

me andere vraag is of jullie een pc winkel weten die alweer vanaf morgen ofzo is geopend, aangezien ik echt niet zonder pc kan op dit moment, meeste winkels zijn pas vanaf 7 januari weer geopend, en nu kan je vragen waarom kijk je zelf niet welke alweer vroeg geopend zijn, nou dat is omdat als ik een beetje 'intensief' surf pc zichzelf weer uitschakeld

alvast bedankt

• Packardhell
  • Laatst online: 09:28
Ik denk je voeding. Beetje brakke voeding denk.

Powered by KPN

• HielkeJ
  • Niet online
kan je niet van iemand ff een voeding lenen?

• VeldKoe
  • Niet online
nee da kan jammer genoeg niet
en bump

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-08 19:23
gewoon een goede voeding ergens kopen. een 350 Watt heb je al voor ong 100 piek. als dat het niet is, breng je hem gewoon terug.

moet je wel eerst ff vragen of dat wel mag he :P

verder is dit al veel vaker langs gekomen dus dit is een UTFS vraag

• AlterEgo
  • Niet online
Vreems dat je wel kan booten: dat is een zeer intensief proces, en dat vertraagd je niet met fuzzy logic, want dat start pas na de boot.
Hou je temperaturen en je spanningen een goed in de gaten met MBM ofzo, sterke schommelingen geven je misschien een indicatie of je voeding gaar is.

Verwijderd

werkt je cpu coolers nog wel goed michien dat er een beveiligings mechanisme in je mobo zit dat je pc uitschakeld als ie te heet word.

probeer es met open kast te draaien of richt een ventilator op je kast

• VeldKoe
  • Niet online
Op dinsdag 01 januari 2002 16:01 schreef tazmanian_devil het volgende:
werkt je cpu coolers nog wel goed michien dat er een beveiligings mechanisme in je mobo zit dat je pc uitschakeld als ie te heet word.

probeer es met open kast te draaien of richt een ventilator op je kast
neuh is geen hitteprobleem, heb ik al gecheckt, automatische uitschakeling staat ook uit, en wat rob zegt dat booten iets intensiefs is en dat ie dat wel doet (meestal) is idd vreemd, enige wat dan overblijft is brakke voeding.. of stiekem toch processor

weet iemand iig een online winkel die vanaf morgen weer open is? kheb dringend een nieuwe voeding nodig

• VeldKoe
  • Niet online
bumper

Verwijderd

je zegt het zelf al, zodra je veel dingen tegelijker tijd gaat doen gaat ie uit. je onderdelen vragen dus meer spanning en dat trekt je voeding niet... andere er in zetten (300/350 Watt ofzo)

zon ding kost een gulden of 50 a 60... oh nee... 30 euro :D

• The_Eternal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-10-2025
Het kan altijd nog aan de software liggen.
als je geen geld wil uitgeven kan je misschien eerst een nieuwe installatie proberen?
je weet nooit met windoos :)

Uhm... ja

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:54

Predator

Suffers from split brain

Lijkt me toch echt wel een voeding die rijp voor de sloop is :)

Wat voor een voeding is het voor welk systeem ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• VeldKoe
  • Niet online
athlon 1100 met 256 133mhz ram en gf2ti, brander, hd, floppydisk, muis, toetsenbord, monitor, speakers, geluidskaart, netwerkkaart, MSI 6330 K7T Pro2 mobo met kt133 chipset en dat was het.. vreemde is zoals jullie boven al kunnen lezen is dat ie het altijd stabiel heeft gedaan, zomaar opeens pats boem niet meer.. vraag me nog steeds af of het echt wel aan de voeding ligt

• SG
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Op dinsdag 01 januari 2002 15:24 schreef robbb het volgende:
Vreems dat je wel kan booten: dat is een zeer intensief proces, en dat vertraagd je niet met fuzzy logic, want dat start pas na de boot.
Hou je temperaturen en je spanningen een goed in de gaten met MBM ofzo, sterke schommelingen geven je misschien een indicatie of je voeding gaar is.
Boten intensief Uhhhheee denk het niet.

Bios flashrom is traak valt niks te FPU'en dus warm wordt die er niet van. is alleen maar wat hardware initaliseren door bios/OS kernel en drivers.

totdat je een CPU FPU intensieve app draaied dan begind de core pas stroom te trekken dan belast die de Vcore pas en zal de voeding die stroom bij zo min mogelijke rimpel moeten leveren en de CPU mits de CPU binnen z'n werktemperatuur blijft.

Goedkope kasten worden vaak met budged voedingen geleverd met 'n lage kwaliteit aan komponenten die gaan niet zo lang mee of kunnen amper aan de ATX voeding spects voldoen, Ze moet de prijs drukken het blijft 'n commercieel produkt dus zou er altijd een kwaliteis voeding instoppen dus retail.

En die kosten vaker al zoveel als 'n complete kast maar dan heb je ook enige zekerheid maar geen garantie slechte exemplaren komen bij d ebeste firma's voor.

Ome tom heeft hierover 'n artikeltje

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Predator
  • Laatst online: 10:54

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 01 januari 2002 19:26 schreef VeldKoe het volgende:
athlon 1100 met 256 133mhz ram en gf2ti, brander, hd, floppydisk, muis, toetsenbord, monitor, speakers, geluidskaart, netwerkkaart, MSI 6330 K7T Pro2 mobo met kt133 chipset en dat was het.. vreemde is zoals jullie boven al kunnen lezen is dat ie het altijd stabiel heeft gedaan, zomaar opeens pats boem niet meer.. vraag me nog steeds af of het echt wel aan de voeding ligt
Dat zou je wel moeten trekken op een 300Watt.

MAAR je voeding kan ook naar de zak aan het gaan zijn :) of al grotendeels naar de zak zijn.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1