Toon posts:

[hdd] n00b vraagje (udma/ata66)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een iet wat oudere hdd, een WDC 6,4 gig (modelnr. AC26400), nu kan ik op de website van WD niet echt goed vinden of die hdd nu udma, of misschien ata66 aan kan, mijn mobo kan het wel aan (kt7e) en ik heb de snelheid van mijn hdd getest: 15,5 mb/s (pio mode 4 d8 ik dus), kan iemand mij vertellen of die hdd op udma of ata 66 te zetten is, en hoe dat dan moet

van de WD site af:
AC26400 : ATA-66 if CCC is T0 or greater.
All others are UDMA.

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 16:28

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

gewoon inprikken met ata66 kabel en booten dan zie je vanzelf of die aankan ja of nee doordat hij udma33 of udma66 aangeeft. volgens mij zou hij het nog niet aan kunnen maar dat weet ik niet zeker.

-Te huur

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 16:28

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

en je hoeft geen jumper ervoor om te zetten gaat allemaal automatisch :)

-Te huur

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik heb een aantal ide-kabels liggen, zal es kijken, heb misschien een oude gebruikt.

ik heb ff in sisoft sandra gekeken.
Afbeeldingslocatie: http://ra2modding.virtualave.net/hdd.jpg

Verwijderd

ja, ik heb een aantal ide-kabels liggen, zal es kijken, heb misschien een oude
nee een ATA66 kabel, dat is iets anders :D

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Volgens mij loop je dan de kans dat als de hd is teruggezet met een tooltje je bij booten alsnog bijvoorbeeld UDMA-2 ziet terwijl ie UDMA-4 aankan, dus die methode geeft geen zekerheid. Correct me if I'm wrong, maar ik kan het niet meer zien bij mijn hd. Check de specs zou ik zeggen.

[edit]
Bovenstaande geldt dus in het algemeen. Zoeken naar de specs van jouw drive levert meestal op dat ie maximaal UDMA-2 (33) is waarbij dat soms UDMA-2 genoemd wordt en in het andere geval UATA-2, alhoewel de pagina's met transferrates en die met de betreffende specs wel richting 66 wijzen. Wat je kan proberen is de tool te downloaden van hun download-pagina. Die CCC (Customer Configuration Code) is daar misschien ook uit te halen en daarmee dus het antwoord op je vraag. :)

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

Verwijderd

Topicstarter
ynx voor de hulp, ik heb in me bios gekeken, daar udma op auto gezet, en nu draaid ie dus wel udma, moet nu nog ff kijken of die hdd misshcien zlefs ata66 kan, maar ik ben er iig op vooruitgegaan

read burst speed van 15 mb/s naar 29 gegaan :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ff gekeken op de hdd, er staat
CCC T1 05 Feb 99

dus dan zou mijn hdd ata66-zijn :?

tools werken niet, moeten in dos draaien, /me heeft win2k

• Tonnes746
Goed nieuws dus, zou ie toch 66 moeten zijn want T1 > T0. Een dosflop kan je vinden op www.bootdisk.com, en is altijd handig om te hebben. :)

Verwijderd

Topicstarter
kewl, dank aan iedereen, hij loopt nu op ata66 >:)
heb meteen nieuwste bios ff geflashed, nu es ff testen of het scheelt in performance >:)

• Tonnes746
Cool, ben benieuwd.. Hoop wel dat je de goede kabel hebt gebruikt anders blijft het kritiek. Denk het wel anders was het waarschijnlijk niet gelukt. :)

Verwijderd

Topicstarter
hmmz, :)

de hdd benchmark zegt dat ie wel sneller is, ik haal nu tegen de 70 fps in ut (check sig/link voor specs) dat lijkt me toch redelijk voor mijn compje (op 1024x768x16)
Pagina: 1