Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

moderator punten misbruikt?!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg tegenwoordig bovenaan bij mijn punten te lezen dat ik geen flaimbait en troll meer kan geven omdat ik misbruik heb gemaakt!?!

Waarvan dan wel, dus als ik iets echt bagger vind en ik iemand een flaimbait geef, maak ik misbruik? Stom systeem!

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Het kan aan jezelf liggen, dat je inderdaad onterechte flamebaits/trolls hebt uitgedeeld, of het kan aan andere moderators liggen die terechte trolls/flamebaits van jou opgewaardeerd hebben.

Het is lastig, maar als je nog wat posts weet die jij flamebait/troll hebt gegeven wil ik best even kijken of die terecht waren.

Verwijderd

Maarten:
Als jij iets 'bagger' vindt omdat je de redenering die gevolgd wordt in de posting niet goed vindt (of zelfs 'bagger'), heeft dat niets te maken met moderatie: jouw mening mbt de ANDER ZN mening doet totaal niet terzake.

wat WEL terzake doet is of de posting ZELF aanzet tot felle reacties van anderen (flamebait) of reacties die wat wordt gezegd gaan ontkrachten ookal weet iedereen dat wat gezegd wordt onzin is (troll).

Voorbeeld flamebait:
"INTEL SUXX!!!!! AMD RULLES!!!! INTEL USERS ZIJN SUKKELS!!!"
Dit levert alleen maar flames op. Het enige wat men kan doen is: negeren. Om dat makkelijker te maken voor de lezer modereer je dit soort postings naar de catacomben: -1

voorbeeld troll:
"Linux is klote want het heeft geen SMP support en draait alleen op een powerpc!!!"
Dit levert reacties op dat wat er gezegd wordt onzin is. Deze reactie is NIET inzichtvol of interessant, omdat wat er gezegd wordt NIET wordt gestaafd met feiten of een redenering. Er wordt ALLEEN maar een 'feit' gedropd en that's it. Mensen die van wanten weten zullen OF het negeren als zijnde 'Het is een troll' OF zullen zich geroepen voelen om het te corrigeren door te replyen "dit klopt niet". Dat wisten we al, dus dit soort reacties ook naar de catacomben: -1.

voorbeeld normale posting:
"Linux is klote want de SMP support in de 2.2 kernel is onder de maat mbt vergelijkbare systemen zoals FreeBSD, omdat de kernellocking slecht is geimplementeerd."
Dit is een typische posting die verkeerd zal worden gemodereerd. De Linux fetisjist zal furieus (overdreven geformuleerd) reageren met "Dit is ONZIN!!!" en hem op -1, flamebait zetten, echter het is een mening die ONDERBOUWD is met een feit en redenering. Met andere woorden: de poster opent een INZICHT op een bepaald onderwerp met een redenering. Als je het NIET eens bent met de redenering, post dan een REACTIE. Deze redenering kun je op 0 laten staan, op +1, inzichtvol, of wanneer het onderwerp windows2000 is bijvoorbeeld op -1, offtopic. In GEEN geval flamebait of troll.

Dit is het grootste probleem op dit moment. Nu is er een scriptje gemaakt wat dit na kijkt en dan achteraf een klets op je vingers geeft oid, ikzelf denk dat het meer helpt om mensen goed voor te lichten en dan pas tot het modereren toe te laten. Maar ja wie ben ik Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:36

Jaymz

Keep on moving !

Deze uitleg zal ook wel helpen. Goed neergezet trouwens.

• Gizmo_mokum
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-11 12:09
Ik snap ook niet goed waarom iedereen nu die mogelijkheid heeft, modderen is een serieuze aangelegenheid, nu kunnen mensen anderen straffen negatieve punten te geven al;s ze eerder terechtgewezen zijn door die gebruiker, je bent toch anoniem. Ik weet niet of dit een eerlijk systeem in de hand werkt.

Democratie is pas eerlijk, als het doorzichtig is

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05 15:34

RRX

@life-

Ik wist eerst ook nooit wat Flaimbait of Troll was, dus heb ik voor reacties waarvan ik het niet zeker wist, gewoon niet gemod. maar na deze uitleg is het me helemaal duidelijk:)

mijn T.net systeemspecspagina

Pagina: 1