Toon posts:

goede mailclient gezocht voor kde2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goeie nacht, beste wensen en zo,

Ik heb als goed voornemen voor het nieuwe jaar beslist om outlook op windows te kicken en over te stappen op een goede veilige linux mailclient. Ik had eerst aan opera gedacht. Helaas zit de mailclient in v6.0 voor linux er weer niet in. Daarom wie heeft er goede ervaringen met bepaalde progs. Graag iets over stabiliteit, security, gebruikersvriendelijkheid, kostprijs, downloadsite, mogelijkheid om gemakkelijk attachments te openen. Uitleg liefst op newbie niveau.

Alvast bedankt

:)

Verwijderd

De bij KDE2 geleverde emailclient is niks mis mee, Kmail :) Hoef je als je KDE al geinstalleerd hebt niks voor te doen ..

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Zelf ben ik nu Sylpheed aan het gebruiken. Ziet er erg gelikt uit maar bevat toch geen (voor mij) overbodige toeters en bellen. Er zitten alleen nog een paar kleine onhebbelijkheidjes in.

Verwijderd

Inderdaad, KMail is prima.
Je zou ook eens Sylpheed kunnen proberen. Is GTK+ based, dus niet echt "voor KDE2". Wel is het supersnel, ziet er aardig uit en heeft ook een newsreader ingebouwd.

Verwijderd

Ik ben prima tevreden over de mail client van mozilla.
Als je die te log vind heeft KDE ook nog een programma Konsole, daar kun je prima Pine in draaien ;) :P

Verwijderd

Ximian Evolution is een nieuwe client, lijkt vrij veel op Outlook als je het mij vraagt, maar is wel een van de betere. Eigenlijk een onderdeel van de nieuwe Ximian Gnome maar is ook los te downloaden:
ftp://ftp.ximian.com/pub/ximian-gnome/

Verwijderd

Topicstarter
merci voor de tips,

Mijn keuze is gevallen op Sylpheed. Kmail was toch wel wat beperkt qua mogelijkheden t.o.v Sylpheed. Geen overbodige zaken maar wel bv de mogelijkheid om automatisch mailchecks te doen. Ook de filterfuncties stonden mij heel erg aan. Het zou kunnen dat dit ook allemaal in kmail zit, maar dan heb ik het toch niet snel genoeg gevonden. Ook de manier van werken vind ik bij Sylpheed gemakkelijker: 1 account bijmaken geeft 1 window met een aantal tabbladen. Bij kmail is het wat minder overzichtelijk. Ximian evolution had ik graag willen uittesten maar het zat niet standaard op mijn kde2 interface van SuSe 7.3. En vermits ik de download (voorlopig) nog niet zelf kan installeren (wegens newbie) laat ik het hierbij. Wat Mozilla betreft, het lijkt me op het eerste gezicht wel mooi, maar omdat ik zowiezo standaard met opera 6.0 werk (wegens verdomd handige mouse gesture functions en snelzoekfuncties) laat ik Mozilla vallen wegens te log. Ik moet eigenlijk alleen een zuivere mailclient hebben, en geen extra functies zoals browser ofzo.
By the way, de reden dat ik overstap van Windows internetten naar Linux is o.a. te vinden op: http://www.fuckmicrosoft.com/content/ms-hidden-files.shtml
Misschien nog nuttig om anderen te overtuigen... ;)

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Kmail kan ook prima eens in de minuut of minder je mail automatisch checken......

Verwijderd

Hoe kan je KMail in periodes van minder dan een minuut op nieuwe mail laten checken dan?
Pagina: 1