@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt
Nu alleen nog wennen aan die rare munten (en aan dat ernstig lagere salaris
Serve The Humanity , Be Server
Verwijderd
MAAR, ik mijn dorp (ik ga het nu maar zelf ook zo noemen) zijn er 2 banken, een ABN en een Postbank. Waarschijnlijk is mijn dorp niet zo belangrijk omdat beide automaten 'buitendienst zijn vanwege de invoering van de euro'. Citaat is letterlijk.
Kan er zelf wel om lache
Wat zijn de juiste mensen toch weer goed voorbereid
Verwijderd
Ik red me al 32 jaar zonder die rare namen voor biljetten, dus dat zal met de euro ook wel lukken. Wat is er mis met gewoon 10 € te zeggen in plaats van een of andere maffe naam?Niet zo groot wel kewl is weer ens wat anders , alleen die namen, hoe moet je ze gaan noemen geen geeltje meer enzo maar
Verwijderd
2x rabobank, postbank en de abn
Verwijderd
HaHaHa, waarom doe je dat dan ook.... over minder dan een maand zit je portomonee er vol mee (hoop ik dan voor jeOp dinsdag 01 januari 2002 10:57 schreef Amnesiac het volgende:
ik ben vanacht bij 4 pinautomaten geweest en allemaal waren ze out of order ...
2x rabobank, postbank en de abn
Ik vind je echt een sensatie zoeker als je om 24.00 bij de tap automaten staat om ff een euro biljet er uit te tappen
En.... voor de eurobiljetten zijn toch ook 'namen'... alleen waren ze volgens mij vet gaar, maar de jongeren verzinnen er vanzelf wel een paar goed klinkende bij
Verwijderd
ik vind de muntjes lelijk maar de briefjes gaan wel
Euro? Echte namen zijn er nog niet... komen vanzelf nog wel in roulatie.Op dinsdag 01 januari 2002 12:57 schreef Hielkej het volgende:
hoe heten ze eigenlijk??
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
ps. ik vind de euro maar kut ze zien er wel mooi eut maar alles word iets duurder ze ronden het naar boven af
maar mijn zakgeld gaat dan weer wel de goeie kant op
Wekkel, I totally agree, ik moet zeggen dat ik steeds enthousiaster wordt over de Euro, alleen jammer dat er nog zoveel mensen rondlopen die geen flauw benul hebben hou goed dit is...Op dinsdag 01 januari 2002 02:20 schreef Wekkel wat
10 Euro flapje vond ik overgens een beetje lichtvoetig, het laatste NL geld was wel erg degelijk..., ik moest ook wel ff wennen aan die grote witte vlakken op de biljetten, maar eerlijkgezegd is dat ook wel weer erg kewl...
Maak ze dan allemaal even breed... Naja misschien is het een tijd van wennen, maar op dit moment vind ik ze nog erg sneu.
Wacht maar tot de opec landen de olie prijs gaan uitdrukken in Euro's ipv dollarsOp dinsdag 01 januari 2002 15:42 schreef XElDiablo het volgende:
[..]
Wekkel, I totally agree, ik moet zeggen dat ik steeds enthousiaster wordt over de Euro, alleen jammer dat er nog zoveel mensen rondlopen die geen flauw benul hebben hou goed dit is...
10 Euro flapje vond ik overgens een beetje lichtvoetig, het laatste NL geld was wel erg degelijk..., ik moest ook wel ff wennen aan die grote witte vlakken op de biljetten, maar eerlijkgezegd is dat ook wel weer erg kewl...
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Maar dat zou idd. wel erg tof zijn...
Edit. Nee ik vind dit persoonlijk ook niet meer zo`n W&L topic...
Heb jij een bepaalde voorliefde voor het woord "sneu" ??Op dinsdag 01 januari 2002 16:37 schreef PleXtor het volgende:
Ik vind het sneu geld, lijkt wel op monopoly geld... Waarom moet het zo klein??? Die briefjes van € 5 en € 10 zijn erg sneu...
Maak ze dan allemaal even breed... Naja misschien is het een tijd van wennen, maar op dit moment vind ik ze nog erg sneu.
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Ze hadden buiten wel een euro-wissel 'ruimte'...
Maar ik moet nog wel wennen aan die briefjes hoor, ze lijken zo 'goedkoop'... Achja, komt vanzelf wel
#
Waar heb jij het over?Op dinsdag 01 januari 2002 17:06 schreef XElDiablo het volgende:
Whehehe, ik denk niet dat de US of A dat (militair) toestaat...
En waarom staat dit topic in W&L?
Engineering
Verwijderd
In de discotheek waar ik vanacht was accepteerden ze alleen maar guldensOp dinsdag 01 januari 2002 17:33 schreef Zap het volgende:
In de discotheek waar ik vannacht was moest je al verplicht met euro's betalen..
Ze hadden buiten wel een euro-wissel 'ruimte'...
Maar ik moet nog wel wennen aan die briefjes hoor, ze lijken zo 'goedkoop'... Achja, komt vanzelf wel
tsja, das wel lastig.. Je kon btw ook geen guldens meer pinnen, dus als je er niet meer genoeg op voorraad had...Op dinsdag 01 januari 2002 17:51 schreef El.Greco het volgende:
[..]
In de discotheek waar ik vanacht was accepteerden ze alleen maar guldens, stond ik daar met mijn portomonee vol euro's
Ze hadden trouwens wel alle prijzen naar boven afgerond, en in sommige gevallen maar meteen flink verhoogd.
#
Ja dat klopt ook nog... Hoe raad je dat zo snelOp dinsdag 01 januari 2002 17:27 schreef maartena het volgende:
[..]
Heb jij een bepaalde voorliefde voor het woord "sneu" ??
Maar zeg nou zelf: Sneu = kewl...
Waarom niet, een briefje van 25 gulden is toch ook niet geel?Op dinsdag 01 januari 2002 02:34 schreef Neoz het volgende:
Niet zo groot wel kewl is weer ens wat anders , alleen die namen , hoe moet je ze gaan noemen geen geeltje meer enzo maar
De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"
Ik snap niet dat iedereen er zo'n drukte om maat het is maar een dom ruilmiddel. Het boeit me echt niet of ze nu paars, roze, geel, zwart of wit zijn.
ik zet grote vraagtekens bij of de doelstellingen gehaald kunnen worden, zoals ze in die afgelopen 3 jaar hebben gezegt.
/dev/null
Verwijderd
olie = Shell en andere (hoofdzakelijk Amerikaanse) "olieproducenten" (oliedieven is misschien beter)Op dinsdag 01 januari 2002 16:43 schreef Janoz het volgende:
Wacht maar tot de opec landen de olie prijs gaan uitdrukken in Euro's ipv dollars(wat niet compleet onmogelijk is.. Middenoosten heeft het niet zo op US, en als er dan een 2e currency beschikbaar komt die redelijk wereldwijd is....)
of niet?
en onze blinde medemens?Op dinsdag 01 januari 2002 16:43 schreef PleXtor het volgende:
Maak ze dan allemaal even breed...
Ook die EYPÙ <- omega. Waarom moeten die grieken nou een uitzondering krijgen? Ze kunnen EURO ook lezen hoor. Notabene zijn ze er ook pas begin vorig jaar erbij gekomen.
[edit]Ok... Omega werkt op dit forum ook al niet (alt490)
Nope
De Shell is behoorlijk Nederlands hoor, de naam is dan officieel misschien wel RD, maar dat betekent Royal DutchOp dinsdag 01 januari 2002 22:07 schreef bc557 het volgende:
olie = Shell en andere (hoofdzakelijk Amerikaanse) "olieproducenten" (oliedieven is misschien
Ofwel de Koninklijke Nederlandse Petrolium Maatschappij
Samen met een ENGELS bedijf de: The "Shell" Transport and Trading Company, p.l.c vormen ze de Koninklijke Shell groep
Dat heeft helemaal niets net de US of A te maken dus
Die hebben dus geen enkel bezwaar tegen de Euro. Vooral niet omdat de Shell, en ook Unilever als twee heel grote Nederlands/Engelse Multinationals erg graag ook Engeland bij de Euro willen hebben. En Engeland zelf ook nu de Euroals tweede munt heeft. Je kan er in de warenhuizen, supermarkten en benzinestations met Euro's betalen
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Ik hoor anders net in het journaal dat ze in iran hun dollars (wat in hun ogen het geld van de duivel is) aan het omwisselen zijn voor euro'sOp dinsdag 01 januari 2002 22:07 schreef bc557 het volgende:
[..]
olie = Shell en andere (hoofdzakelijk Amerikaanse) "olieproducenten" (oliedieven is misschien beter)
of niet?
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Verwijderd
+Ortep schreef het volgende:
De Shell is behoorlijk Nederlands hoor, de naam is dan officieel misschien wel RD, maar dat betekent Royal Dutch
errare humanum estOp dinsdag 01 januari 2002 22:39 schreef Janoz het volgende:
Ik hoor anders net in het journaal dat ze in iran hun dollars (wat in hun ogen het geld van de duivel is) aan het omwisselen zijn voor euro's)
Verwijderd
mahja vanaf volgende maand is dat een amerikaanse kolonie
Metal to the bone
In de andere 11 landen hadden ze geen gulden, dus nee, dat had niet gekund...Op woensdag 02 januari 2002 16:54 schreef BOCmetalhead het volgende:
hadden ze het niet bij de gulden kenne houden???
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Kom je volgens mij uit hetzelfde dorp als ikOp dinsdag 01 januari 2002 03:04 schreef verytallman het volgende:
ja, dat wou ik dus ook doen
MAAR, ik mijn dorp (ik ga het nu maar zelf ook zo noemen) zijn er 2 banken, een ABN en een Postbank. Waarschijnlijk is mijn dorp niet zo belangrijk omdat beide automaten 'buitendienst zijn vanwege de invoering van de euro'. Citaat is letterlijk.
Kan er zelf wel om lache
Wat zijn de juiste mensen toch weer goed voorbereid
oh neej hier is ook nog een rabo
Deze grap was iig ook in Roemenie met een munt die 40 cent waard was en net als 2 euro was kwa gewicht en grootteOp dinsdag 01 januari 2002 13:07 schreef chit het volgende:
ik heb ergens gehoort dat een thaise munt van 40 cent eve groot en zwaar is dan twee euro dus als je b.v. bij een automaat 2 euro moet betalen en je hebt zo'n thaise munt dan gooi je die er toch in heb je weer hebbie weer 4 gulden winst of zoiets
ps. ik vind de euro maar kut ze zien er wel mooi eut maar alles word iets duurder ze ronden het naar boven af
maar mijn zakgeld gaat dan weer wel de goeie kant op
ThE GaThErInG of a BuNcH of PpL
dan hadden we niet mee gedaan met de euro en hadden wij het lekker bij de gulden kenne houdenOp woensdag 02 januari 2002 18:12 schreef wildhagen het volgende:
[..]
In de andere 11 landen hadden ze geen gulden, dus nee, dat had niet gekund...
Metal to the bone
Natuurlijk, je hebt gelijk, we moeten nergens aan mee doen en onze eigen weg gaan. Dan zijn we tenminste in ongeveer 15 jaar het Afganistan van Europa.Op vrijdag 04 januari 2002 09:40 schreef BOCmetalhead het volgende:
maar ja nederland moet weer overal bij mee doen in de europese politiek... gaar ow nee sneu
Dan houdt er ook verder niemand meer rekening met ons en ze gooien de grenzen om ons heen dicht zodat je keurig door de paspoort controle mag als je van Breda naar Antwerpen of van Heerlen naar Aken wil.
Voor iemand als ik die regelmatig in Duitsland moet zijn is de dus wel een uitkomst. Kan ik eindelijk die 2e portemonnee thuis laten. Ook scheelt het me aardig in de transactiekosten. Hoef ik alleen nog maar in uiterste nood daar te pinnen, ik zorg er voortaan wel voor in NL geld te halen. Scheelt me behoorlijk nl....Op vrijdag 04 januari 2002 09:40 schreef BOCmetalhead het volgende:
dan hadden we niet mee gedaan met de euro en hadden wij het lekker bij de gulden kenne houdenwas vele malen makkelijker geweest! maar ja nederland moet weer overal bij mee doen in de europese politiek... gaar ow nee sneu
My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!
Dus jij had Nederland liever in een economische recessie willen storten? Lekkere mentaliteit...Op vrijdag 04 januari 2002 09:40 schreef BOCmetalhead het volgende:
[..]
dan hadden we niet mee gedaan met de euro en hadden wij het lekker bij de gulden kenne houdenwas vele malen makkelijker geweest! maar ja nederland moet weer overal bij mee doen in de europese politiek... gaar ow nee sneu
Virussen? Scan ze hier!
Weet je wat nog fijner is? je hebt geen transactie kosten meer voor pinnen in t buitenland. Heeft de Europese Commissie verbodenOp vrijdag 04 januari 2002 10:07 schreef LangTall het volgende:
[..]
Voor iemand als ik die regelmatig in Duitsland moet zijn is de dus wel een uitkomst. Kan ik eindelijk die 2e portemonnee thuis laten. Ook scheelt het me aardig in de transactiekosten. Hoef ik alleen nog maar in uiterste nood daar te pinnen, ik zorg er voortaan wel voor in NL geld te halen. Scheelt me behoorlijk nl....
Wrom?
Nou euro is een gewogen gemiddelde van alle deelnemende landen. Neem bijvoorbeeld italie...mocht niet meedoen omdat ze de eis niet haalde maar er werd een oogje dichtgeknepen...economisch gaat het slecht en heeft een hoge inflatie (zoals meerdere deelnemende landen) waardoor de munt minder waard wordt. Dit alles heeft dat ten alle tijde invloed op het gewogen gemiddelde van de Euro.
Ik vindt het geen goede zet...de sterke landen (nederland, duitsland, frankrijk) worden omlaag getrokken doordat de zwakkere deelnemende landen een hele slechte economie hebben...ik denk zelf dat we over een paar jaar spijt hebben van de euro
Belachelijk dat de overheid zegt dat het makkelijk voor ons allemaal is dus ook voor de consument. Waarom? omdat we een keer per jaar op vakantie gaan en dan geen andere valuta hoeven te hebben?? onzin....alleen de grote maatschappijen die veel geld transacties doen hebben hier echte grote voordelen aan en houden zo geld over...maar dat wordt echt niet terug gevloeid naar de consument hoor...nee dankzij de euro hebben we nu al weer een inflatie te pakken.
Grtz TheBoneCollector
Jij weet neem ik aan dat de valuta al sinds 1 januari 1999 aan elkaar gekoppeld zijn? Dus als in 2000 de lire omlaag gingen ook de mark, franc, gulden etc omlaag.Nou euro is een gewogen gemiddelde van alle deelnemende landen. Neem bijvoorbeeld italie...mocht niet meedoen omdat ze de eis niet haalde maar er werd een oogje dichtgeknepen...economisch gaat het slecht en heeft een hoge inflatie (zoals meerdere deelnemende landen) waardoor de munt minder waard wordt. Dit alles heeft dat ten alle tijde invloed op het gewogen gemiddelde van de Euro.
Virussen? Scan ze hier!
2 eurocent Duocent
5 eurocent Handje
10 eurocent deuppie
20 eurocent Dubbelduppie
50 eurocent Halfom
1 euro Gouwering
2 euro Daalder
5 euro Kleb
10 euro Eurojoet
20 euro Blauwtje
50 euro Brammetje
100 euro Hulk
200 euro Dubbeldekker
500 euro Eurotop
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
Verwijderd
Als iedereen over een maandje of twee gewend is ermee te betalen wordt het ook wel gewaardeerd. Guldens waren ook niet alles. Ok, de italiaanse euroŽs zijn wel mooi, maar welke andere valuta is wel mooi dan?
En over die namen, de namen die aan guldens hadden (joet, meier etc.) Zijn er ook langzaam ingesleten. (kwam uit het hebreeuws)
Raar dun papier, vraag me af hoe snel dat gaat slijten.
Geef mij maar de zonnebloem en de vuurtoren, dat zijn pas bankbiljetten, niet die vreselijk stijve bruggen en andere treurigheid, zal wel een Duitser of zo zijn die het ontworpen heeft.
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
Als je toch kan kiezen, neem dan iets in de buurt van de
D-Mark of F-franc of zo.
Of is dit aan de Dollar gekoppeld?
Dat staat hier vlak boven...je kan het zo terug lezen.Op zaterdag 05 januari 2002 01:36 schreef brokenp het volgende:
Kan iemand mij eigenlijk uitleggen hoe ze aan die rare koers voor de Euro komen,
Maar het is dus berekend uit de waarde van alle landen die in de euro zitten. En dan wordt er nog wat politiek gegoocheld om niet te dicht op bv de DM te komen anders worden de Fransen boos. Het maakt natuurlijk geen ruk uit wat de waarde van de Euro is. Dus kies je de waarde lekker hoog. Dat heeft nog als voordeel dat de munten niet te snel overbodig zijn. Mensen lopen te schelden dat die nieuwe 1 en 2 cent stukken zo onhandig zijn. Maar het 2 cent stuk is bijna net zoveel als een oude stuiver. En we kunnen nu tenminste weer in echte bedragen betalen zonder dat de winkeliers eers alles moeten afronden.
Bij de intruducktie was de Euro ongeveer $ 2.17 waard. En nu is hij $ 0.90 waard. Hij zit er beslist niet aan vast. Maar ze hebben wel gegogkt op een 'ongeveer' gelijke waarde. Dat is handig in de wereldhandel.
Dat hij nu minder waard is, maakt niets uit voor mensen die in de EEG wonen. Je hypotheek blijft even duur. Het is een nadeel voor de benzineprijs, want die is in $$ uitgedrukt. En het is een voordeel voor Europese bedrijven die exporteren.
Slotje.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett
Dit topic is gesloten.
![]()