Toon posts:

Heeft dit zin? Swap file op Ram drive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Stel, je hebt 1 gig ram geheugen.
Ik heb gelezen dat er dan toch nog dingen geswapped worden om sneller op te roepen, ondanks dat er nog intern geheugen vrij is wordt er toch geswapt, wat dan?
Nu dacht ik zo stel je zet het swapfile in windows niet uit, maar zet het op een ramdrive. Bijvoorbeeld met de volgende indeling:
768MB Intern Geheugen.
256MB Ramdrive voor swapfile.
Wat denken jullie hiervan, is het in praktijk allemaal wel mogelijk? Zorgt het voor een snelheids verschil?

• michiel100
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 18:53
Als je de swapfile zo klein mogelijk houd wordt hij niet gebruikt. Alleen bij het opstarten zal er nog iets ingeschreven worden.

Ik denk niet dat het uit zal maken

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
je kan het altijd proberen.
ik ben wel benieuwd eigenlijk.

🌞🍃

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

win 2K heeft een conserve swap option (ergens :), zoek hier op got ofzo)

dus als je die gebruikt zal hij niet gaan swappen tot je geheugen vol zit, onder win 9x lijkt dit me meer nut hebben omdat het geheugen management daarvan gewoon brak is enz (FI)

If it ain't broken it doesn't have enough features

Verwijderd

Topicstarter
Nou als ik in de search "conserve swap " intyp dan zegt ie toch echt dat ie niets vind, kun je een link geven?

• LG_Greenman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-08 12:09
Op dinsdag 01 januari 2002 01:03 schreef Jaromir het volgende:
Nou als ik in de search "conserve swap " intyp dan zegt ie toch echt dat ie niets vind, kun je een link geven?
Google vind ik wel erg veel, maar niet echt dingen die relevant zijn, iemand ideeen ? ? ? tnx

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

• Apache
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

[topic=174628/1/50]

my bad

tja, appelsapdronken he ;)

en dan nog lijkt ramdrive enige oplossing :)

If it ain't broken it doesn't have enough features

Verwijderd

Op maandag 31 december 2001 22:59 schreef Jaromir het volgende:
Stel, je hebt 1 gig ram geheugen.
Ik heb gelezen dat er dan toch nog dingen geswapped worden om sneller op te roepen, ondanks dat er nog intern geheugen vrij is wordt er toch geswapt, wat dan?
Nu dacht ik zo stel je zet het swapfile in windows niet uit, maar zet het op een ramdrive. Bijvoorbeeld met de volgende indeling:
768MB Intern Geheugen.
256MB Ramdrive voor swapfile.
Wat denken jullie hiervan, is het in praktijk allemaal wel mogelijk? Zorgt het voor een snelheids verschil?
mogelijk ja. maar lood om oud ijzer.
swapfile werkt als een (trage) uitbreiding op RAM. door swapfile in een ramdisk te zetten offer je dus ahw ram op om je ram uit te kunnen breiden.
als je weet aan 1GB ram genoeg te hebben, zet dan gewoon het swapfile uit. als je maar genoeg ram opoffert aan je swapfile dan zal je dat swapfile alsnog nodig hebben....

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Op dinsdag 01 januari 2002 00:57 schreef Apache het volgende:
win 2K heeft een conserve swap option (ergens :), zoek hier op got ofzo)

dus als je die gebruikt zal hij niet gaan swappen tot je geheugen vol zit, onder win 9x lijkt dit me meer nut hebben omdat het geheugen management daarvan gewoon brak is enz (FI)
Volgens mij was dat 'Conservative Swapfile' oid. Maar dit werkt dacht ik juist onder W9X en niet onder W2k. Ik heb iig. gewoon een vaste 128MB swapfile naast m'n 512MB RAM en het werkt goed. De swapfile wordt niet of nauwelijks aangesproken.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:06

Mentalist

[avdD]

Ik heb er wel eens aan gedacht, maar ik weet geen goed progje om een grote ramdrive te maken :'(.

Msramdrive.sys gaat niet verder dan 32 MB.. Ramdrives zijn wel bloedsnel (compleet ongecomprimeert video mee opgenomen! Na 4 sec stond ie vol, maar ja, details) en eigenlijk lijkt het me niet zo'n slecht idee... Maar ik zou het wel eens willen benchmarken. Dat stomme windows moet maar niet gaan swappen als m'n geheugen nog niet eens half vol is :P dus dit lijkt me wel ideaal om hem weer terug om te leiden naar mijn interne geheugen...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• _JGC_
  • Nu online
In win98/ME kan je dit doen:

[386Enh]
ConservativeSwapfileUsage=1

in je system.ini

zorgt ervoor dat windows gewoon je hele geheugen gebruikt tot het vol is en dan pas gaat swappen. Veel mensen zeggen dat dit juist niet goed is en dat windows het zelf wel beter weet, maar het is altijd beter dan swapfile uitzetten (ga jij maar eens met een HEEEEEEEEL groot plaatje fotosoepen, beetje geheugen lekken en dan wil windows een swapfile die er niet is...)

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand dit al gedaan?
"Swap file op ramd drive geplaatst"?
Ik ben benieuwd naar de results nl.

Verwijderd

www.cenatek.com -> Ramdisk98/ME, RamdiskNT

swap verkleinen naar minimum (20MB voor win2000), en op een ramdrive plaatsen. Dan hoeft er maar maximaal 20MB per keer geswapt te worden vanaf een snel medium.

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:02

inXs

known as inXs

Als je genoeg ram hebt kan je die swap file beter zo klein mogelijk houden.. Windows is namelijk zo'n stronteigenwijs progje dat gebruikt wat ie kan gebruiken.. Dus hij zal die swap file ook automatisch aanspreken ookal heb je genoeg ram..

[edit] en dat is natuurlijk veeeel trager dan je normale geheugen.. Dus performance verlies [edit/]

superB

Pagina: 1