SH*T! Zonet ddr reepje verkkerd om in socket gedrukt vette brandlucht! Maar zoals je ziet werkt pc nog wel maar ik zag echt iets oranje opgloeien en het meurt als de neten op mijn kamer! Post slaat nergens op maar moest het even kwijt! Iemand anders wel 's gedaan? Met sdram nog noooooit gehad omdat ie zo'n incaping heeft. DIT IS EcHT STOM!
Verwijderd
Ik ken iemand die een PCI kaart in een ISA slot wist te wurmen. Stak een stuk uit, maar het was 'm wel gelukt 
Kaart en mobo helaas overleden, best wel triest dus
Kaart en mobo helaas overleden, best wel triest dus
Verwijderd
Misschien zou je nu even kunnen kijken of je niet some serieus troubles heb met je mobo. Want brandlucht belooft meestal niet iets goeds
hmm, ik weet niet of het moederbord nou fikte of dat het ddr reepje nou licht gaf maar het spoort niet. ik kan voor de rest geen zwarte plekken ontdekken ofzo... Kan zijn dat ik een ddr slotje heb gemold, want als er echt iets verrot was kon ik denk ik windows xp ook niet meer booten. hoop ik....
NIet lullig bedoeld hoor, maar een DDR reepje heeft ook zo'n inkeping!!! SD-Ram heeft 2 van die inkepingen! Of je hebt je ram gesloopt of vertelt maar wat!
|Specs|
Verwijderd
Ik vind het op zich wel knap dat je hem er toch ingekregen hebt, of zat hij er half in?
Ik ben wel eens zo "dom" geweest om een standaard 32Mb PC66 DIMM in een Compaq te installeren. Toen ik de computer aanzette resulteerde dit in een giftige zwarte gaswolk! Ik boos, achterlijke Compaq, moeten het zo nodig weer anders doen
Gooi die DIMM weg en de volgende dag het juiste geheugen gekocht. (Machine deed het nog gewoon)
Een paar weken later zag ik die DIMM liggen en dacht, kom laat ik het eens proberen in mijn eigen machine..... Blijkt hij nog zonder problemen te werken, ook al waren sommige banen op de print helemaal zwartgeblakerd.
Ik ben wel eens zo "dom" geweest om een standaard 32Mb PC66 DIMM in een Compaq te installeren. Toen ik de computer aanzette resulteerde dit in een giftige zwarte gaswolk! Ik boos, achterlijke Compaq, moeten het zo nodig weer anders doen
Een paar weken later zag ik die DIMM liggen en dacht, kom laat ik het eens proberen in mijn eigen machine..... Blijkt hij nog zonder problemen te werken, ook al waren sommige banen op de print helemaal zwartgeblakerd.
Hmm, het beste bij mij is een hele pc te laten roken. Hij lag denk ik te lang op zolder (stof
) en toen kon hij het niet meer aan. Pc de tuin in gegooid en na de regenbui doet hij het niet meer
, maar daar open ik straks een topic over 
move.to/HK
move.to/HK
heb net met een zaklamp op dimmbankjes geschenen, en er is nderdaad een zwart blokje dat in de lengte onder de bankjes zit weggefikt. maar afgezien van de bad_spool_MEMORY meldingen die ik voor het fik incidentje al had werkt alles nog redelijk normaal. Stink alleen een beetje. Dat blokje zal echter vast wel een functie hebben dus ik denk dat er nog wel iets fout gaat.
Verder dan een opgeblaaste weerstand ben ik nooit gekomen, en dat was nog tamelijk expres ook
Zo, da's meteen 1 om te onthouden zeg Xplosion. Tzal mij nu in ieder geval niet meer gebeuren..
Maareeeh.... "Xplosion"...?
Je doet je naam wel eer aan
Maareeeh.... "Xplosion"...?
Je doet je naam wel eer aan
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Verwijderd
als het gewerkt had was het een wonder geweestKaart en mobo helaas overleden, best wel triest dus
btw.. hoe krijg je ooit een reepje DDR er op de kop in? Na flink beuken ging er bij jou geen lampje branden
Verwijderd
Wat je met een hamer en een flink porsie doorzettings vermogen al niet voor elkaar krijgt
De korte kant ten opzichte van die incaping in de memory module zat in de lange kant van de ddr socket. Dat past wel als ie er scheef in zit. Aan 1 kant klikte die dus wel en aan de andere kant zaten mijn ide kabeltjes er voor dus ik nam aan (stom) dat die er wel goed in zat. tja... Maar nog maals is het wel vreemd, je ZIET gewoon een weggefikt smd componentje en toch werkt alles nog.Op maandag 31 december 2001 22:32 schreef Korn21 het volgende:
NIet lullig bedoeld hoor, maar een DDR reepje heeft ook zo'n inkeping!!! SD-Ram heeft 2 van die inkepingen! Of je hebt je ram gesloopt of vertelt maar wat!
Verwijderd
Tsja, computers zijn rare dingenOp dinsdag 01 januari 2002 04:29 schreef XPlosion het volgende:
[..]
De korte kant ten opzichte van die incaping in de memory module zat in de lange kant van de ddr socket. Dat past wel als ie er scheef in zit. Aan 1 kant klikte die dus wel en aan de andere kant zaten mijn ide kabeltjes er voor dus ik nam aan (stom) dat die er wel goed in zat. tja... Maar nog maals is het wel vreemd, je ZIET gewoon een weggefikt smd componentje en toch werkt alles nog.
bij mijn zat mijn ddr ook eerst verkeerd om.. gelukkig waarschuwde mijn mobo me tijdens het booten!
was nix aan de hand dus..
was nix aan de hand dus..
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
handige harry en zijn ddrOp maandag 31 december 2001 22:23 schreef XPlosion het volgende:
SH*T! Zonet ddr reepje verkkerd om in socket gedrukt vette brandlucht! Maar zoals je ziet werkt pc nog wel maar ik zag echt iets oranje opgloeien en het meurt als de neten op mijn kamer! Post slaat nergens op maar moest het even kwijt! Iemand anders wel 's gedaan? Met sdram nog noooooit gehad omdat ie zo'n incaping heeft. DIT IS EcHT STOM!
ff seriues nu volgende keer kijk eerst of beide kanten er goed inzitten dan pas booten wil nog wel eens werken
-Te huur
Alles past met een hamer.
Als het niet werkt pak een grotere hamer.
Inderdaad...posting slaat nergens op, maar wel leuk.
Als het niet werkt pak een grotere hamer.
Inderdaad...posting slaat nergens op, maar wel leuk.
minds are like parachutes, they work only when opened.
Met DDR zie je amper dat je verkeerd bezig bent. Je moet het ook echt merken tijdens het beuken op die modules om ze erin te krijgen.
Ik moest twee stuks in een ECS mobo drukken, eerste erin werkte goed, toen de tweede erin. Kon ik in geen mogelijkheid erin krijgen, ik nog eens kijken: oh sjit, ik ben bezgin dat nokje uit de socket te beuken
Ze hadden wel 2 nokken mogen gebruiken, of gewoon weer zoals de 30 en 72 pins SIMMs: onder een hoek erindrukken en met een nokje tegen ompoling.
Ik moest twee stuks in een ECS mobo drukken, eerste erin werkte goed, toen de tweede erin. Kon ik in geen mogelijkheid erin krijgen, ik nog eens kijken: oh sjit, ik ben bezgin dat nokje uit de socket te beuken
Ze hadden wel 2 nokken mogen gebruiken, of gewoon weer zoals de 30 en 72 pins SIMMs: onder een hoek erindrukken en met een nokje tegen ompoling.
toch te veel op twistedhardware.netgekeken???
het is mij een keer gelukt om een pci kaart in een slot1 te rammen .... MET EEN HAMER 
was de pc van mijn vader die net was doorgefikt door bakke voeding, maakte dus toch nix uit
was de pc van mijn vader die net was doorgefikt door bakke voeding, maakte dus toch nix uit
Als een hamer niet lukt dan pak je een vork en dan prak je hem er in.
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!
Daarom moet je dus hypergeconcentreerd zijn als je aan je pc werkt...
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Sommige mensen krijgen ook alles voor elkaar