Portmapping & security (open,closed,stealth ports)

Pagina: 1
Acties:

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb een klein vraagje n.a.v. iets wat ik net ontdekte (niet echt een probleem ofzo).

Mijn internetverbinding komt binnen op een PC met WinXP, deze deelt i-net over het netwerk en draait de ingebouwde XP-firewall.
Nou staat achter deze computer in mijn netwerk een bak die zowel een FTP als HTTP-server draait, deze staat echter niet altijd aan. Om dit mogelijk te maken heb ik 2 poorten (80 en 21) gemapt op de PC die het i-net shared.

Als ik mezelf ga portscannen op m'n externe IP (het internet-IP dus), blijkt poort 21 altijd open te staan, zowel als die FTP/HTTP-bak uit als aan staat. Opzich is dit normaal, deze heb ik immers opengezet dmv. een portmapping.
Maar hoe komt 't dat poort 80 (die ook gemapt is) wél stealth blijft als m'n FTP/HTTP-bak uitstaat? Bovendien is 80 closed als die bak wel aanstaat maar geen server draait.

Het bovenstaande lijkt me niet echt logisch, heeft iemand hier een verklaring voor :?

#

• Zap
  • Niet online
kick >:)

#

Verwijderd

wat voor software gebruik je?

trouwens. omhoog kicken werkt vaak averechts ;)

• Zap
  • Niet online
Op woensdag 02 januari 2002 00:35 schreef spott het volgende:
wat voor software gebruik je?

trouwens. omhoog kicken werkt vaak averechts ;)
Alles standaard, ingebouwde XP firewall, NAT i-net sharing van XP. Stond hierboven eigenlijk ook al, de rest is niet relevant.

En omhoogkicken werkt altijd beter dan niets, hij was al uit de topiclijst verdwenen.. ;( Bovendien heb ik meer dan een dag gewacht.. :)

#

Verwijderd

fatsoenlijke firewall gebruiken :)
kan je beter bepalen wat de poort moet teruggeven.

• Zap
  • Niet online
Op woensdag 02 januari 2002 14:21 schreef psychic het volgende:
fatsoenlijke firewall gebruiken :)
kan je beter bepalen wat de poort moet teruggeven.
Ja ok, ik gebruik normaal ook meestal iets anders (Winroute).. Maar 't ging er mij dus ff om waaróm XP dit doet.. lijkt wel zowat een security lek ofzo :? 't viel me dus alleen op.

#

• Zap
  • Niet online
Heeft echt niemand een idee?

#

• Zap
  • Niet online
Okay, dit is de laatste keer dat ik dit topic omhoogschop.. als er geen reacties meer komen dan heb ik pech gehad ;)

Tsja, het is natuurlijk een heel specifiek iets...

#

Pagina: 1