Audigy Topic... Heb je verschil gemerkt?

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 07:32

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Post hier je ervaringen met je Audigy-kaart.

Welke kaart had je hiervoor en merk je enig verschil met je Audigy-kaart??

Zet er ook bij wat voor speakers je hebt en wat voor opstelling het is... (4.1 / 5.1 / 2.1 enz.)

Ikzelf had hiervoor de SB 512pci en heb een Labtec Edge-418 speakerset (2.1).
Ik merk wel enig verschil maar niet veel. Die firewire-poort heeft veel voordelen voor mij.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hiervoor: SBLive
Nu: Audigy player.

Na m'n overgang van msi k7tpro2a naar asus a7v266 wilde m'n sblive niet meer goed werken. Constant crashes in games, geluid ging aan alle kanten kraken zodra er hd activiteit was (bv bij opnemen, afspelen en ondertussen een cd branen of in spellen)

Na overgang naar audigy waren alle problemen weg :)
Nog een ander verschil.... je kan nu veel harder via de line-in opnemen (handig voor sources die zacht zijn)

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-08 16:30

Apache

amateur software devver

ik heb tijdelijk een sb live gehad op een kg7 raid, de live gaf toch nog vrij veel problemen, geluid was vrij goed behalve in games geen echt goede 3D feel.

Nu kan ik bijna iedereen lokaliseren door goed te horen, maar bij mp3's ofzo maakt het weinig verschil.

Speakers: DTT 3500

If it ain't broken it doesn't have enough features

Verwijderd

Had eerst een pci 64 nu de oem met firewire poort. Jezus(nee niet mijn zus)wat een verschil zeg kwa ruis zeg. Heb ook een 5.1 setje en dat is wel cool voor spellen in verglijking met gewoon stereo.

• CaineTanathos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-07 22:00
ik heb zelf geen audigy
Maar ik weet wel dat ze serieus beter is dan de live
minder ruis, problemen :P

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Eerst: Creative soundblaster 128
Nu: Creative Soundblaster Audigy
Boxenset: Creative Inspire 5.1 5300

Ik merk zeer zeker verschil, zo is de kaart 100% ruis-stil en het kan veel meer sporen tegelijk aan (30 keer winamp openen en afspelen bijvoorbeeld :9) En omdat de kaart krachtiger is kunnen veel meer zaken hardwarematig worden afgehandeld.

Conclusie: Prima kaart!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Eerst: soundblaster 64
Nu: SB Audigy

Hoor amper verschil. Ik hoor nu geen ruis, maar dat deed m'n "oude" SB64 ook niet...

Verwijderd

Als ik dit zo'n een beetje lees heb ik ff een kleine vraag...

WIE WIL PLZPLZPLZ mijn superdeluxe en serieus geOCde SbLive!5.1 van me kopen :'(

Ik wil Audigy!!!

BTW, heeft die Audigy ook A3D ondersteuning?(misschien domme vraag, maar ik doe het lekker toch :P)

Verwijderd

eerst Aztech kaartje dat standaard in m'n PB zat
nu SOUNDBLASTER AUDIGY PLATINUM :P
superlekkeeeeeeeeeeeer!
zelfs met de speakers volledig open niet het minste ruis
via de software bass enzo instellen
remote superlekker voor alle programma's gewoon
zou zo uren kunnen doorgaan maar zou lastig worden voor modemers :o

opstelling vergeten te vermelden: standaard monitorspeakers, komt ooit nog eens een goeie 5.1 set
maar proc en mobo gaan voor :D

Verwijderd

[het is een heel verhaal geworden, maar het illustreert des te beter welke verschillen er zijn tussen de verschillende kaarten]

Vorige kaarten:
Covox Speech Thing (mono)
Covox Speech Thing (Stereo)
Covox Speech Thing (Pseudo Surround)
Creative SoundBlaster 2
Gravis Ultrasound (Classic, 1MB)
Gravis Ultrasound PNP Interwave
Creative SoundBlaster AWE32
Terratec EWS64S (2x)
Terratec Soundsystem DMX w/ Digital Extension-R

Huidige kaart:
Creative Soundblaster Audigy Platinum Ex

Opstelling:
6 discrete kanalen afkomstig van de hoofdkaart naar mijn Yamaha 5x110 watt Dolby Surround versterker, 2x Blueroom Audiopods in front, 2x B&W 303 series boxen in rear, nog geen center speaker en subwoofer helaas, maar aangezien ik in een zeer compacte ruimte zit komt er al genoeg lawaai uit het spul wat er nu al staat :9~

Ervaringen:
Covoxen waren humor, allemaal op basis van weerstandjes die aan elkaar gesoldeerd zaten aan je printerpoort hangen en dan 'genieten' van 4 bit geluid ofzo :) althans zo klonk het in den beginne wel, maar uiteindelijk kwam er toch 8bit stereo 22khz geluid uit als je pc het destijds trok. Alleen geen sample mogelijkheid.

Dus kwam er een SoundBlaster 2, die kon wel redelijk goed samplen, maar het geluid was DOF en er was veel ruis en stereo kon je ook maar max 22khz halen.

Toen ben ik gegaan voor de loei grote, super rode Gravis Ultrasound, destijds op een pc discount beursje gekocht, je zet je computer aan, hij laadt het ultrinit.sys drivertje KNETS weg alle ruis. Hoewel de hoge tonen door de filters op de kaart werden onderdrukt om zo ruis tegen te gaan, was het geluid gewoon onwijs goed. En het mixen van bijv. (pro/fasttracker) mods ging perfect en koste je 0,0 cpu kracht, omdat dat allemaal onboard gemixt werd. Je moest dan wel al je samples in die maximale 1mb wavetable geheugen proppen, maar het resultaat was ronduit verbluffend. Alleen kon de Classic niet 16bit stereo 44khz samplen en dat werd steeds meer een eis die ik ging stellen. En compatibiliteit was af en toe ook ver te zoeken als het ging om soundsupport in games destijds (pre-win95 tijdperk).

Dus kwam er ter compensatie een AWE32 om de hoek kijken. Iets meer ruis, wel mogelijkheid tot 16bit 44khz stereo samplen, perfecte compatibiliteit met games en geen 1mb limiet die de GUS wel had. Heb een erg lange tijd met de GUS en AWE32 samen in 1 bak gezeten en dat was de hemel :)

Op een gegeven moment kwam de Ultrasound PNP met Interwave chipset uit en die kon ik voor weinig geld overkopen van iemand die liever een SB wou hebben. In eerste instantie zocht ik daar niks achter, maar later bleek dat dat ding enorme buggy timers had. Als je bijv. met fasttracker muziek deed componeren, dan ging stevast alles OF 3 bpm trager OF 3bpm sneller, met als resultaat dat eventueel gebruikte loops zoals breakbeats en dergelijke niet meer naadloos op elkaar aansloten.

Vervolgens won ik bij wat muziekwedstrijden wat Terratec EWS64S kaarten. Hemelse kaarten, echt GEEN ruis, hoe hard ik mijn versterker ook zette. Soms vroeg ik me af "staat mijn versterker wel aan eigenlijk", deed ik Winamp opstarten, starte ik een mp3'tje en vervolgens verging de wereld zowat omdat er zoveel geluid uit kwam. Het Windows 95/98 tijdperk was inmiddels al lang aangebroken en DirectX werd steedsmeer de mainstream voor game developers, dus komt de hele issue van "DirectX Compatible Drivers" om de hoek kijken. En je raad het al: die Terratecs hebben dat dus niet. Ja, 'geemuleerd', maar dat mag je dus vertalen in 'vertraging'. Maar in principe kon me dat destijds niet boeien. Ik was immers meer met muziek bezig dan met gamen. Dus onder het motto "Als er maar geluid uit komt" ging ik zo een tijdje door.

Op een gegeven moment won ik ook nog een Terratec Soundsystem DMX, die in tegenstelling tot de EWS64S op basis van PCI was gebouwd. Maar wat ik ook wou en wat ik ook deed, het ding wou niet werken. Dus ging ik terug naar de EWS64S, maar omdat bij de Soundsystem DMX standaard een Digital Extension-R was bijgeleverd, heb ik natuurlijk dat dochterplankje aangesloten op de EWS64S en dat wou nog werken ook. Dus kon ik _eindelijk_ digitaal opnemen op Minidisc.

En toen ging ik mijn pc upgraden en toen kocht ik een Asus A7V-E met alleen maar PCI sloten, oftewel: dag EWS64S, want die was ISA. Toch maar weer de Soundsystem DMX proberen. Maar die wou het nog steeds niet doen. Toen heb ik Windows ME geinstalleerd en toen deed alles het in 1 keer. Weer een behoorlijk tijdje doorgewerkt met ME, maarja, het blijft toch ME he, dus memory leaks all over the place, onstabiel systeem en de driver support van Terratec laat nog immer te wensen over.

Toen kwam de beta periode van Windows XP. Dus ik installeer dat zaakje en opzich komt er nog wel geluid uit die terratec, _ware het niet_ dat terratec geen officiele XP drivers had (destijds althans). Na veel geploeter ben ik erachter gekomen dat XP de Terratecs herkend als ESS (AudioDrive?) kaarten. Allemaal heel leuk en aardig, maar alle meegeleverde standaard software van Terratec, zoals de diverse Control Panels, Virtual Channels, Equalisers, etc. wou niet meer werken. Ook de Digital Extension-R wou niet meer werken.

Inmiddels was ik ook DVD freak geworden en omdat die Terratecs toch steeds weer voor problemen bleven zorgen werd het tijd om mijn lijst met eisen wat nauwkeuriger te specificeren en vervolgens op zoek te gaan naar een kaart die voldeed aan die eisen:

1) Goede SNR (96db of beter);
2) Dolby 5.1 weergave mogelijkheid (5.1 discrete kanalen);
3) Compliant aan hedendaagse standaarden (minstens ASIO, EAX, DirectX);
4) Genoeg aansluitingen voor externe aparatuur (midi);
5) Low Latency voor Softsynths (liefst in combi met ASIO);
6) Digitale Uitgangen (SPDIF/Optical);
7) Windows XP Compatibiliteit
8) Makkelijk installeren, zonder gezeik
9) Kaart moest PCI zijn

Na vele zoektochten op internet waaronder GoT, Tweakers en alle reviews die ik maar kon vinden was ik het meest gecharmeerd van de Terratec Sixpack en de Audigy Platinum Ex. Maar toen ik voor mezelf het hele levensverhaal van alle geluidskaarten nog eens de revu liet passeren, ergerde me ik het meest aan het relatief vele gezeik en de hoeveelheid moeite die het me gekost heeft om de Terratecs goed te laten functioneren. Daarom heb ik gekozen voor de Audigy Platinum Ex.

En optijd ook, want de SoundSystem DMX ging kapot op het moment dat ik tot die conclusie kwam :)

Ik heb hem nu een maandje of 4 in mijn Windows XP systeem zitten. Ik kijk DVD's met Dolby 5.1 en DTS, kan gewoon gamen zonder dat ik me zorgen moet maken of hij 'wel voldoet' kwa ondersteunde standaarden. Voor wat betreft het componeren van muziek is het helemaal een droom. De Creative ASIO Emu10k drivers haal ik latencies van rond de 10-20ms. Geloof me, ik heb dat met die Terratec Soundsystem en EWS64S ook geprobeerd te halen, maar dat haal je dus nooit met geemuleerde DirectX drivers.

Het geluid is helder, op alle gebieden. Ik kan net als met de Terratecs de versterker ver opendraaien voordat mij enigszins ruis opvalt. Maar ik ga ook eerlijk zijn: de Audigy haalt de beloofde 100dB SNR niet, hij haalt zo'n beetje de 80-90dB. De Terratec deed het wat dat betreft beter. Ook scoorde de Terratec in de lage tonen iets beter. Maar als ik dat moet inleveren voor een kaart die het op ZOVEEL fronten ZOVEEL beter doet, dan ben ik een tevreden man.

Zo, het was een heel verhaal, maar wel duidelijk denk ik :)

jewst.

Verwijderd

Jewst, leuk verhaal!
En 'a trip down memory lane' (Covox, SB2 Pro, GUS MAX, ook allemaal gehad, en een hoop plezier van gehad!). :)

Sinds kort heb ik ook een Audigy (Platinum), en t.o.v. m'n Live! Value hoor ik niet zo bar veel verschil. Op 1 ding na: m'n Live! deed 't niet meer (front kanalen gaven 0 signaal) en de Audigy des te beter.

Voordeel van de Platinum is wel z'n AudigyDrive, maar dat had de Live! serie ook al...
Verdere voordelen? Zullen er best een boel zijn, maar daar heb ik de PC-speakers nog niet voor (FPS1000, dat wil je niemand aandoen). Maar ik kan nu wel heel gemakkelijk m'n oude LP's op MP3 zetten, met behulp van een Dual CS 505-4 draaitafel en een Pro-Ject The Phono Box pre-pre.
Dat had met die GUS waarschijnlijk ook prima gekund, maar die AudigyDrive en de meegeleverde software maken 't toch een stuk simpeler. :)

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Ik heb zelf nog geen Audigy kaart, maar ik heppum bij iemand gehoord en hij is keeewwll.
Die had eerst een SBLive Platinum, hij heeft nu een Audigy met een 5.1 speakerset van Cambridge Soundwords (kweenie welke). Ook al hoor je geen reuzeverschil. Toch is het wel te horen. Maar dan ga je je ook afvragen, hoor je ook nog een verschil buiten die demotjes van Creative zelf?

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• uVo494
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-03 21:19

uVo494

................

Het enige verschil dat ik gemerkt heb was dat mijn portomonnee stukken lichter was :)

Verwijderd

Oude kaart: SB Live Value OEM
Nieuwe kaart: SB Audigi OEM

Ik vindt de ruis veel minder en de kwalietijd is ook veel mooier, en hij kan harder! >:)

Verwijderd

Op dinsdag 01 januari 2002 20:18 schreef jewst het volgende:
[het is een heel verhaal geworden, maar het illustreert des te beter welke verschillen er zijn tussen de verschillende kaarten]

Vorige kaarten:
Covox Speech Thing (mono)
Covox Speech Thing (Stereo)
Covox Speech Thing (Pseudo Surround)
Creative SoundBlaster 2
Gravis Ultrasound (Classic, 1MB)
Gravis Ultrasound PNP Interwave
Creative SoundBlaster AWE32
Terratec EWS64S (2x)
Terratec Soundsystem DMX w/ Digital Extension-R

Huidige kaart:
Creative Soundblaster Audigy Platinum Ex

Opstelling:
6 discrete kanalen afkomstig van de hoofdkaart naar mijn Yamaha 5x110 watt Dolby Surround versterker, 2x Blueroom Audiopods in front, 2x B&W 303 series boxen in rear, nog geen center speaker en subwoofer helaas, maar aangezien ik in een zeer compacte ruimte zit komt er al genoeg lawaai uit het spul wat er nu al staat :9~
ff een vraagje, hoe heb jij hem aangesloten op je receiver, via de 6 kanaals analoge input? front er rear snap ik nl wel, das gewoon links en rechts van de tulpstekker. Maar hoe zit dat met de sub/center kanaal hoe heb je die gesplitst? ook met een jack->RCA, en welk kanaal is dan de sub en welk de center?

• De_Flexe_Toki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 22:10

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Op dinsdag 01 januari 2002 19:13 schreef HeROiC het volgende:

WIE WIL PLZPLZPLZ mijn superdeluxe en serieus geOCde SbLive!5.1 van me kopen :'(
Ik bied 25 euro.

specs

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 15:18 schreef De_Flexe_Toki het volgende:

[..]

Ik bied 25 euro.
** :)

o damn, d8 dat et luxe versie was, forget this one :)

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:35

Wom

Ik heb de Audigy Platinum met Labtec speakers (2.1). Ik had eerst de PCI128 en ik merk heel duidelijk een verschil.
Geen ruis meer en veel voller geluid.

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 16:36 schreef Piet_S het volgende:
Ik heb de Audigy Platinum met Labtec speakers (2.1). Ik had eerst de PCI128 en ik merk heel duidelijk een verschil.
Geen ruis meer en veel voller geluid.
dis niet als flame bedoeld, maar ehhhh zow mooi is het analoge geluid van de Audigy niet...

Ik heb hier een Audigy player en een Hoontech Iphone digital XG, in 2 systemen, die ik gebruik om ook op feesten e.d. te draaien. Ik was bezig om voor het schoolfeest hiero ff de boel gelijk te trekken, om een mooi geluid te krijgen. Dus ik sluit beide kaarten aan op een degelijke 2 kanaals mixer, zet hetzelfde nr op, en begin van de Audigy naar de Hoontech en weer terug te faden. Ik zeg je 1 ding....die audigy heeft een veel "platter" geluid, met minder dynamiek en klankkleur...... was echt duidelijk te horen welke kaart er aan die boxen hingen. En die set die we op school hebben is toch vrij professioneel.....gaming geluid is mooi, digitale uitgang roelt, sb1394 ook, maar het analoge geluid is niet superdeluxe...

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-08 14:54
Zie mijn huidige specs in sig. Had eerst een Guillemot Maxi Sound Fortissimo, nu de Audigy Player SB1394 OEM + een Hoontech SBII bracket voor o.a. TOSLink Out.

Ben er zeer tevreden over, maar stabiliteit laat te wensen over. Sinds kort heb ik ook problemen met Squeal of Death (moet nog eens extra goed het net afstruinen voor een mogelijk oplossing).

Over het geluid: ik vond de Fortissimo altijd wat te scherp klinken en zeer slecht in de bass. Verder was het wel uitermate handig dat je in de driver kon inschakelen dat 'ie voor de TOSLink Out alleen maar 'Direct Digital sources' nam: zodoende kon ik perfect track marks op MD invoeren voor Audio-cd's. Deze optie mis ik jammer genoeg bij de Audigy.

De Audigy klinkt veel 'droger' dan de Fortissimo en daar houd ik wel van. Dit houdt de muziek wat 'overzichtelijker' dan het schelle Fortissimo-geluid.

FF vraagje nog: die presets in de Creative Surround Mixer (omgevingen, geavanceerd etc.), wordt dit hardware-matig toegepast?

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-07 13:01

Flotter

Pelipper!

Op dinsdag 01 januari 2002 19:13 schreef HeROiC het volgende:
BTW, heeft die Audigy ook A3D ondersteuning?(misschien domme vraag, maar ik doe het lekker toch :P)
Nope.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• Digital-DNA
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Wat is eigenlijk het verschil tussen de OEM en de Player?
De een is bijna 2x zo duur als de ander. Zit het 'm in de Firewire ofzo?

Als ik er een zou nemen, is het denk ik omdat die Audigy je cpu lekker ontlast. ('k heb nu een Live! Value).

En wat is er BTW mis met de FPS1000?

www.nintendocasemods.com

• guillaume
Op zaterdag 02 maart 2002 13:05 schreef Digital-DNA het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen de OEM en de Player?
De een is bijna 2x zo duur als de ander. Zit het 'm in de Firewire ofzo?

Als ik er een zou nemen, is het denk ik omdat die Audigy je cpu lekker ontlast. ('k heb nu een Live! Value).

En wat is er BTW mis met de FPS1000?
Zowel de OEM als de Player hebben FireWire, alleen de bulk-versie mist deze handige extra. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat je bij de OEM minder software geleverd krijgt. Ik heb de Player OEM (incl. FireWire en met losse Gameport bracket), en daar zat alleen de LiveWare 3 CD bij...

• Digital-DNA
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Dit hebben ze bij Funprice:

Soundcard Soundblaster Audigy - OEM Versie -
De allernieuwste! EAX, ASIO, Firewire etc.etc! (art.4469)
€ 89.00 incl. BTW (€ 74.79 excl. BTW)

Soundcard Soundblaster Audigy Platinum
Interne box versie! EAX, ASIO, Firewire,interne box, etc.etc! (art.4470)
€ 259.00 incl. BTW (€ 217.65 excl. BTW)

Soundcard Soundblaster Audigy Platinum EX
Externe box versie! EAX, ASIO, Firewire,externe box, etc.etc! (art.4467)
€ 319.00 incl. BTW (€ 268.07 excl. BTW)

Soundcard Soundblaster Audigy Player Retail.
De allernieuwste! EAX, ASIO, Firewire etc.etc! (art.4466)
€ 135.00 incl. BTW (€ 113.45 excl. BTW)

De Bulk-versie? Is dat hier de OEM? (Overal staat FireWire bij).

www.nintendocasemods.com

• guillaume
Op zaterdag 02 maart 2002 17:43 schreef Digital-DNA het volgende:
Dit hebben ze bij Funprice:

Soundcard Soundblaster Audigy - OEM Versie -
De allernieuwste! EAX, ASIO, Firewire etc.etc! (art.4469)
€ 89.00 incl. BTW (€ 74.79 excl. BTW)

Soundcard Soundblaster Audigy Platinum
Interne box versie! EAX, ASIO, Firewire,interne box, etc.etc! (art.4470)
€ 259.00 incl. BTW (€ 217.65 excl. BTW)

Soundcard Soundblaster Audigy Platinum EX
Externe box versie! EAX, ASIO, Firewire,externe box, etc.etc! (art.4467)
€ 319.00 incl. BTW (€ 268.07 excl. BTW)

Soundcard Soundblaster Audigy Player Retail.
De allernieuwste! EAX, ASIO, Firewire etc.etc! (art.4466)
€ 135.00 incl. BTW (€ 113.45 excl. BTW)

De Bulk-versie? Is dat hier de OEM? (Overal staat FireWire bij).
Nee bulk staat hier nie bij. Ik geloof dat er een review van de audigy staat of http://www.digit-life.com/ waarin wordt beschreven welke uitvoeringen er allemaal zijn...

Iemand een antwoord op mijn vraag enkele posts terug??

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik vind het jammer dat de Live en Audigy al het geluid naar 48kHz samplen. Hierdoor ondergaat alle mp3 (want dat komt van 44.1kHz CD) een extra conversiestap. Ik ben tevreden met mijn Live (koop voorlopig niet iets anders), en ik kan me niet herinneren hoe m'n vorige geluidskaart (SB16) klonk, maar het zit me toch (een klein beetje) dwars.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Hiervoor gebruikte ik het AC'97 kaartje op mijn MSI Moederbord, ik kan je vertellen dat het verschil duidelijk merkbaar is :)

• guillaume
Op zaterdag 02 maart 2002 19:27 schreef Polle het volgende:
Hiervoor gebruikte ik het AC'97 kaartje op mijn MSI Moederbord, ik kan je vertellen dat het verschil duidelijk merkbaar is :)
Da's je geraden ja :+

Verwijderd

Vroeger : AC97 geluid van MSI K7Pro2a (KT133) op Labtec spin 70 speakers. Geluidskwaliteit matigjes, vooral als je em harder zette.

Nu : na 3 maanden zoeken, reviews lezen, etc heb ik (al weer een tijdje terug) gekozen voor een SB Audigy Player met CSW Megaworks 510D... en daar heb ik alleen nog maar lol van gehad :) Wat een geluid komt er uit die kleine rotspeakertjes zeg (zit hier naast de 300W zelfbouw boxen van mn huisgenoot die hobbyDJ is). Over de bas heb ik het niet eens. Speakers niet eens half open, bas op 35% (meer bas dan trillen me buren de volgende verhuizing in ;) )

Hehe volgende LAN op catena maar ff kijken hoe hard ze ECHT kunnen (wil ik toch wel weten, ook al is het natuurlijk niet belangrijk).

Conclusie : het kost wat, maar dan heb je wat (500 euro samen)

Verwijderd

ja ik merk het wel tegenover zowel me live als me hoontech iphone. dr zitten 2 nadelen aan de audigy: 1. geen a3d en 2. de niet zo goede analoge geluidskwaliteit. Het geluid mist wat aan dynamiek en diepte. m'n hoontech leverde wat dit betreft een stuk betere prestatie. het geluid klonk wat minder plat. maar wat games betreft is het ideaal, zeer goede snelheid.

heb em 6 kanaals analoog en coaxiaal digitaal aan m'n Onkyo TXDS 595 hangen, met 5 KEF Q1 speakers. met deze boxen gamen is echt 8-) :7 . strax met UT2003 wordt het lachen >:)
Pagina: 1