Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=12917

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
In de topic http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=12917 staan reacties die nergens op slaan op +4 en +2 onder het mom van grappig en inzichtvol.

Gaat om de reacties van:
WausMaus
Xtrahairy en
Jasper Janssen
Ik persoonlijk vind dit stukje gewoon 0, maar de opmerking : En weer wachten op een wazige japanner krijgt +4(inzichtvol) terwijl het echt niks toevoegd aan de topic. Het is gewoon een opmerking...gewoon 1 of 0 dus, net zoals de reacties op deze opmerking.

Dus is mijn vraag:Kan ik deze reacties omlaag modderen zonder dat ik mijzelf uit het moderatorcircuit wip omdat mijn mening teveel afwijkt. Ik heb nu een score van 0.00 en wil dat graag zo houden!

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Wausmaus is overgewaardeerd en kent het t.net Duron project niet, Xtrahairy kent het Duron project wel, maar is vergeten hoe het werkte, en Jasper vertelt dat ze het al zonder de potloodmethode gedaan hebben.
Zijn normale posts en het stukje hoort niet in zijn geheel op 0. Dit is interessant voor wie het t.net Duron project gemist hebben. Zeker de reactie van Jasper. Het was nog beter geweest als hij er een link bij gezet had.
Kortom: Wausmaus en Xtrahairy wellicht wat overgewaardeerd, maar het stukje als geheel is zeker door Jasper wel interssant.

Over je laatste vraag: je kan zoveel omlaag modden als je wilt zolang je geen Flamebaits en Trolls geeft want daar let de modbot op.

Tip: als je omlaag wilt modden: ik nomineer Ulio's opmerking over Rambo.
Nog een tip uit een andere thread: http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=167472 Zegt alleen maar dat hij het er mee eens is en staat op +3!?

Verwijderd

Irrelevant:
Als ik iets een troll of een flamebait vind dan zet ik die posting op troll of flamebait. Als een scriptje dat dan niet correct vindt, moet dat scriptje dat maar doen. Het zal hoogstends resulteren in het niet meer kunnen modereren. Maar als ik met mn modpoints NIET mn mening mag geven en anderen met modpoints WEL (+1 inzichtvol bij een troll, bv), dan hoeft het voor mij ook niet. Het scriptje lapt wat gebreken op, maar het eigenlijke gebrek is dat er mensen scores uitdelen aan postings die dat niet verdienen, om een aantal redenen. DAAR moet je wat aan doen.

Verwijderd

Eens met Otis Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

• arjenk|IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-12-2011
Otis: helemaal mee eens.
De modbot kan maar een fractie van de foute moderaties opsporen en als je eenmaal weet hoe het werkt zelfs dat niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
Jouw penalty ratio is 1.000.

Leuk, omdat een paar lamerz een reactie die nergens op sloeg op 4 hebben gezet, en ik dit braaf omlaag heb gemodereerd sta ik op 1.000.
Krijg de kankah met dat modderen. Wat een klotesysteem.

• Jaymz
  • Laatst online: 06:36

Jaymz

Keep on moving !

Een systeem is evengoed als het gros van de mensen dat er mee omgaat. En de goede lijden altijd oder de slechte.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar als de slechte ervoor zorgen dat de goede aan handen en voeten gebonden worden en de slechte maar aan kunnen klooien, dan is het dus echt een vreselijk slecht systeem. Het heeft me al een account gekost, toen ik een flamebait beoordeelde en en iets later een troll. Weg Mod/punten!!

En nu doe ik weer mijn best en weer wordt ik gestraft en niet de lamerz die lopen te fokken met die mod.punten.
Afbreken die zooi!! Zo worden de reacties nooit meer overzichtelijk en krijg ik alleen maar van die achterlijke meuk in beeld...
Interresante opmerkeingen als Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/biggrin.gif AT VIND IK OOK
of een inzichtvolle als:Ik ben het wel met je eens.....

Leuk, is er niet nog ergens een goed alternatief voor tweakers.net, dan ga ik daar wel heen!

Zo ik liet me ff gaan, maar ik begin hier aardig moe van te worden...Kan beter op 5(geen reacties) zetten!!! Maar ik ben bang dat met dit gemodder er straks nog reacties komen die op 5 staan ook!

edit:

[code]
't k(o)fsch(i)p
[/code]

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Ik heb zelf een klein ideetje hoe je het huisige systeem beter kan laten werken.

Onderhand is het wel duidelijk welke personen het modereren serieus nemen. Posts in lieve adjes en t.net modereter forum bijvoorbeeld. Ontneem iedereen het modereer recht, behalve een grote groep (de oldschool mods, en de nieuwe geintereseerden), laat nieuwe mensen op basis van karma en tweakotine (of weet ik wat) een week (of weet ik hoelang) proefmodereren

Geeft de 'vaste' moderators een flinke mik punten, en laat de trailmoderators op de huidige wijze aan hun punten komen.

In mijn opine moet je systemen enzo 'simpel' houden, momenteel wordt het steeds 'complexer' wat de werkbaarheid verlaagd, en de tweakbaarheid (wat we in dit systeem NIET willen, maar wel gebeurd) verhoogd.

Verwijderd

Jaymz:
Ontneem iedereen het modereer recht, behalve een grote groep (de oldschool mods, en de nieuwe geintereseerden), laat nieuwe mensen op basis van karma en tweakotine (of weet ik wat) een week (of weet ik hoelang) proefmodereren
Da's zo'n beetje terug naar The old Days en dat willen ze niet, bezwaar: er wordt niet altijd even goed gemodderd.

(aan dat laatste veranderd ook niet al te veel, als ik het zo lees...)

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Uiteindelijk moet je het zover zien te krijgen dat de 'goede' moderators genoeg punten hebben (wat er bij mij wel eens aan ontbreekt), en de mindere moderators minder punten krijgen. Maar volgens mij wordt er hier ook aan gewerkt.

• arjenk|IA
Jaymz: mee eens, maar daarvoor is een goed systeem nodig om de moderators te beoordelen. En je moet voorkomen dat er dan weer een ubersystem nodig is om het systeem te beoordelen om de moderators te beoordelen etc. etc.

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Wat ik me net bedacht: Momenteel is er een modbotje wat 'controleert' of je wel goed modereert (is niet helemaal waar, maar toch).
Aan de hand van deze gegevens krijg je meer of minder modpunten. Dus modereer je onterecht, krijg je minder punten. Als je dit nou een beetje aanpast, en ipv de hoeveelheid punten, de waarde van je modpunten hiervanaf laten hangen.
Als 4 grappige mensen een reactie naar +4 halen (die hooguit een 2 verdient) krijg je 'em moeilijker op z'n 'echte' score.

Dus de waarde van een moderatie niet af laten hangen van HOEVEEL mensen al gemodereert hebben, maar van wie.

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Briljant!
Er was al eens een soortgelijk voorstel om sommige moderators ipv +/-1 ook +/-2 te laten geven, maar deze is ook geinig.

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Net als nu, ik heb ff de tijd (zit op m'n werk een updeetje te doen) en moet nou toch gauw een half uurtje wachten. Denk ga lekker modereren -> Helaas: Minder punten dan nog te modden reacties.

Ik denk niet dat ik hier de enige in ben.

Als je trouwens de modwaarde aan personen laat hangen, ben je als serieuze moderator op den duur minder punten kwijt aan het rechttrekken van onterechte posts. ->
Je hebt meer punten over voor de modQ, de minder serieuze moderators zullen (denk ik) op een gegeven moment de lol kwijtraken, omdat een _onterechte_ -1troll, of +4 grappig moeilijker voor elkaar te krijgen is. Aangezien ze +-jes toch veelal aan vriendjes geven, zal hun karma minder snel gaan... .. (volgens mij draaf ik nou door, of niet ???)

• arjenk|IA
Dan wordt je dus vanzelf ubermoderator als je de modbot gelukkig maakt en in het tegenovergestelde geval mag je modden met +-0.001 Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif De modbot stoort zich als ik het goed heb begrepen niet aan +1 grappig, dus daar moet dan ook nog wat aan gedaan worden (please please)
Pagina: 1