[dhtml???] Bestanden openen/opslaan

Pagina: 1
Acties:

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Ik heb laatst voor m'n site een richtext-editor gemaakt, maar ik vindt dat het systeem niet ideaal is. Nou wil ik graag dat mensen op een knop kunnen klikken ('Open') en dat er dan de content in b.v. MS-Word wordt geopend. Als ze in word dan op opslaan klikken, dan moet het op de server worden opgeslagen. Bijvoorbeeld: Ik heb in m'n database de volgende tekst staan:
code:
1
2
<b>BLaat</b>
<table width=100><tr><td>Hoi</td><td>Blaat</td></tr></table>

Als de gebruiker nou op 'open' klikt dan moet dit worden geopend in een door hun gekozen editor. Ik weet dat het wel simpel klinkt, maar dit is het niet. Ik heb al geprobeerd met:
execCommand('SaveAs')
maar dit werkt ook niet echt ideaal. Heeft iemand hier ervaring mee? Waarschijnlijk moet het met ActiveX ofzo. Het hoeft trouwens niet cross-browser compatible te zijn, IE5.5 is genoeg....

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mm, lijkt me dat dit niet gaat lukken.

Ten eerste wordt het al een hele klus om je html naar een worddocument te converteren en ten tweede kan je word natuurlijk nooit zover krijgen dat als je je bestand saved het automatisch weer wordt geconverteerd naar html en ook nog eens wordt geupload.

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Handmatig openen/opslaan lukt wel. Voor opslaan gebruik ik bovenstaande truc met execCommand, en voor openen maak ik een hidden iframe met als src een lokaal bestand, en ik lees de contents uit.