Toon posts:

[Debian] ISDN, met domein bij cjb.net

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De vraag is:

Ik heb een soort van 'domein' aangevraagd bij cjb.net (dus blabla.cjb.net) en ik heb hier een linuxservertje staan met debian. Nu is de bedoeling dat ik bijvoorbeeld voor de local users, de 'from' header ook op localuser@blabla.cjb.net kan zetten. Hoe flik ik dat? Dan moet ik dus mijn locale domein blabla.cjb.net gaan noemen?? En hoe handel ik de mail af? Fetchmail naar pop3.cjb.net, inloggen als 'blabla' en mail ophalen. Maar die mail voor alle users komt in 1 box terecht! Hoe kan ik dat weer 'uitweven'?
Oh ja, en nu wordt de mail afgehandeld (intern dus!) door die linuxpc ('server' heet ie). Hoe zorg ik dat een mailtje naar cyberknutselaar@blabla.cjb.net vanuit m'n interne netwerk, direct doorgestuurd wordt naar cyberknutselaar@server.blablabla.cjb.net? Of spreek ik nu wartaal en ben ik fout bezig?

Verwijderd

Topicstarter
niemand???

• T006
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 14:43
Voor uitgaande mail kan je het met sendmail en envelope rewriting doen heb ik hier ook.

Voor de inkomende mail moet het met fetchmail kunnen heb het ooit eens aan de praat gehad maar het er nu een andere oplossing voor (aparte mailboxen op de remote server)

Suc6