One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...
Er is volgens mij een tooltje onder kde waar je de verbinding mee kunt starten! Maar vraag mij niet wat het is want ik heb het gewoon via een 100 MB lijn naar mijn debian kast die vandaar via de telefoonlijn verbinding maakt!
Je kan het gewoon op de command line doen met:
pppconfig
En vervolgens starten met:
pppd call <naam_die_je_tijdens_config_met_pppconfig_hebt_gegeven>
En dan zou hij het moeten doen!
Je kan het gewoon op de command line doen met:
pppconfig
En vervolgens starten met:
pppd call <naam_die_je_tijdens_config_met_pppconfig_hebt_gegeven>
En dan zou hij het moeten doen!
Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!
aaaaaaaaargh........ zeg alsjeblieft geen KDE X-Windows, het is gewoon KDE.Op maandag 31 december 2001 20:15 schreef cobratbq het volgende:
Ik heb linux (Red Hat 7.1) er pas weer op gezet en nu kijk ik in het Red Hat Control Panel en dan geeftie netjes aan welke modem het is, type etc. Maar hoe moet ik hem dan aanspreken als ik een verbinding aan maak. Of haaltie dat alleen uit de modem en heb ik eigenlijk nog geen driver?
Om iets preciezer te zijn, hij staat in:
KDE X-Windows -> Control Center -> System -> KDE System Control -> Communication Controllers -> HCF 56K V90 FaxModem (Serial Controller)
Een driver heb je meestal niet nodig, misschien wel even een paar dingetjes in je kernel aanpassen.
SorryOp dinsdag 01 januari 2002 16:15 schreef LinuxUser het volgende:
[..]
aaaaaaaaargh........ zeg alsjeblieft geen KDE X-Windows, het is gewoon KDE.
Maar wat voor dingetjes zou ik dan aan moeten passen. Ik weet wel hoe ik een internet verbinding in kan stellen. Zoals de eerste replie al zei, dat zit in KDE in. Maar wat mijn probleem is. In dat Internet Dialer programmatje kan ik alleen compoorten kiezen. Hoe kan ik aan die PCI kaart een compoort toewijzen. Want het lijkt erop dat linux hem al automatisch geïnstalleerd heeft.Een driver heb je meestal niet nodig, misschien wel even een paar dingetjes in je kernel aanpassen.
One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...
Heeft er dan niemand antwoord op deze doodsimpele vraag?
Heeft Red Hat 7.1 de modem geïnstalleerd als deze in de rijtje voorkomt (zoals boven beschreven) of is dat alleen herkenning uit het apparaat zelf? En eventueel hoe ik hem dan kan aanspreken.
Heeft Red Hat 7.1 de modem geïnstalleerd als deze in de rijtje voorkomt (zoals boven beschreven) of is dat alleen herkenning uit het apparaat zelf? En eventueel hoe ik hem dan kan aanspreken.
Ik heb hier een zelfde situatie, slak 8, kde2, en hetzelfde modem.
Voorzover ik heb gelezen (zoek es op google) zou je moeten uitvogelen welke irq en port je modem gebruikt, en vervolgens met 'setserial' een ttySX koppelen aan die irq+port bv:
setserial /dev/ttyS5 UART 16650 irq 9 port 0xed80
om em te koppelen aan ttyS5 (setserial kan je ook vertellen welke tty's al bezet zijn.
Deze tty kun je vervolgens aanspreken in bijv. de Internet Dialer (KDE, internet), maar je kunt ook zelf een linkje /dev/modem maken naar /dev/ttySX, zodat je em voortaan met /dev/modem aan kunt spreken.
bij mij werkt het nog niet wegens wat irq conflicten, maar het kan iig wel, want hetzelfde modem werkte prima onder mandrake (werd zomaar gevonden en geinstalled)
hth
Voorzover ik heb gelezen (zoek es op google) zou je moeten uitvogelen welke irq en port je modem gebruikt, en vervolgens met 'setserial' een ttySX koppelen aan die irq+port bv:
setserial /dev/ttyS5 UART 16650 irq 9 port 0xed80
om em te koppelen aan ttyS5 (setserial kan je ook vertellen welke tty's al bezet zijn.
Deze tty kun je vervolgens aanspreken in bijv. de Internet Dialer (KDE, internet), maar je kunt ook zelf een linkje /dev/modem maken naar /dev/ttySX, zodat je em voortaan met /dev/modem aan kunt spreken.
bij mij werkt het nog niet wegens wat irq conflicten, maar het kan iig wel, want hetzelfde modem werkte prima onder mandrake (werd zomaar gevonden en geinstalled)
hth
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
Als dat werkt ben ik REUZE blij 
Zo heb ik ooit een keer een bedank-zinnetje op internet gelezen, die was echt goed!!!
"I'm so happy I wanna thank you with sex"
maar goed, daar zit geen praktijk aan vast
Zo heb ik ooit een keer een bedank-zinnetje op internet gelezen, die was echt goed!!!
Het werkte dus niet, maar ik ben wel een eind in de goede richting.Op donderdag 03 januari 2002 21:41 schreef cobratbq het volgende:
Als dat werkt ben ik REUZE blij
Pagina: 1