"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs
weet niet zeker (dus waarom post ik dan?!
)maar \r\n werkt geloof ik het beste als voor je meerdere platforms wat wilt doen....
het probleem is dat een \n character (ongeacht in welke combinatie dan ook) een vaag tekentje laat zien op de mac .. windows vindt kennelijk alles wel goed (\r, \n of \r\n .. alles werkt wel) ... maarja, dan het punt weer, is \r goed en/of good practice?Op maandag 31 december 2001 20:16 schreef Dash2in1 het volgende:
weet niet zeker (dus waarom post ik dan?!)maar \r\n werkt geloof ik het beste als voor je meerdere platforms wat wilt doen....
"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs
ik geef mijn bek ook maar een douw
maak er een var van die je dan laat afhangen van het platform?
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
maak eens een bestandje met \r en probeer dit te openen in notepad .. als dat daar er goed uitziet kan je het wellicht op \r houden i suppose ....Op maandag 31 december 2001 20:21 schreef _Mo_ het volgende:
[..]
het probleem is dat een \n character (ongeacht in welke combinatie dan ook) een vaag tekentje laat zien op de mac .. windows vindt kennelijk alles wel goed (\r, \n of \r\n .. alles werkt wel) ... maarja, dan het punt weer, is \r goed en/of good practice?
keycodes maybe?
#10, #13
(TM) Beijer, Koning Willem 1 College 's-Hertogenbosch
#10, #13
had ik gedaan als het reëel was geweest, ik denk niet meer dat dat een optie is, het zijn namelijk 53 strings en dat kunnen er meer worden...Op maandag 31 december 2001 20:22 schreef D2k het volgende:
ik geef mijn bek ook maar een douw
Als ik een string met enkel een \r in de buffer meegeef aan een MessageBox in Windows krijg ik wel een nieuwe regel.. het werkt wel dus (dus dat is het probleem niet), maar ik denk dat het niet goed is en eventueel voor problemen kan gaan zorgen...Op maandag 31 december 2001 20:23 schreef Dash2in1 het volgende:
maak eens een bestandje met \r en probeer dit te openen in notepad .. als dat daar er goed uitziet kan je het wellicht op \r houden i suppose ....
tjongejonge... ff voor de duidelijkheidOp maandag 31 december 2001 20:27 schreef Booster het volgende:
keycodes maybe?
#10, #13
#10 == \r
#13 == \n
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Verwijderd
Zoiets misschien:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| # if defined (WINDHOOS) # define NEWLINE "\n\r" # elif defined (JOENIX) # define NEWLINE "\n" # elif defined (MACINTOSH) # define NEWLINE "\r" # else # error hey jij daar, welk platform ? # endif const char * c = "ikke ben" NEWLINE "koel"; |
kewl! werkt, wist niet dat het ook zo konOp dinsdag 01 januari 2002 16:40 schreef Sneech het volgende:
[...]
tjongejonge... ff voor de duidelijkheidOp dinsdag 01 januari 2002 15:20 schreef Janoz het volgende:
[..]
tjongejonge... ff voor de duidelijkheid
#10 == \r
#13 == \n
#10 == \n
#13 == \r
.edit: overigens is de betekenis van een newline (\n) dat de cursor een regel naar onderen wordt verschoven, en de return (\r) dat de cursor terug naar het begin van de regel gaat (vandaar dus ook de \r\n combinatie in dos/windhoos)
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Pagina: 1