Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Moderaten gaat erop achteruit ?

Pagina: 1
Acties:

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-11 09:26

MAZZA

Barbie is er weer!

Topicstarter
Tot mijn grote verassing ben ik erachter gekomen dat ik kon moddereten op tweakers.net. Ik weet niet waar het vandaan kwam (zal wel iets gemist hebben !?) maar ik vond het wel leuk Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Toch heb ik zo mijn twijfels aan de moderations op T.net. De laatste week zie ik steeds vaker de meest NIET nuttige en off-topic posts met een score +3 interessant oid.
Zijn er niet een paar moddereters een beetje van slag gegaan en als een wilde hun punten broekzak gaan legen ?
Ik bedoel hiermee dat niet alles wat er gepost wordt een moderation nodig heeft. Je kan best wachten tot je een nuttige posting van iemand tegenkomt en die +1 geeft ipv ELKE posting te gaan modderen.

Ik hoop hiermee duidelijk te maken dat het modder systeem er een beetje zwakjes uit is gaan zien. Teveel modereters misschien ?

Graag reacties !?

_MAZZA_

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Als je niet te zwaar door modbot gestraft wil worden, moet je haast wel alles +1-en... en dan zit je al snel op +3 of +4.

Virussen? Scan ze hier!

• Helsie
  • Niet online
ik heb ook duidelijk de neiging om meer naar beneden dan naar boven te modereren...

• MAZZA
  • Laatst online: 19-11 09:26

MAZZA

Barbie is er weer!

Topicstarter
Als je niet te zwaar door modbot gestraft wil worden, moet je haast wel alles +1-en... en dan zit je al snel op +3 of +4.
't moet ook geen wedstrijdje worden tegen die modbot. 't Moet IMHO een serieuze zaak blijven...

• arjenk|IA
  • Laatst online: 04-12-2011
Probeer eens wat anders. Een positieve instelling + een kans om weer eens door een hoog leesniveau in te stellen de crap kwijt te raken. En dat zonder angst voor de modbot.

Strategie
mod alles omhoog wat zinnig is, en gebruik '0 gemodereerd' voor alle 'grappige' trolls en flamebaits. Als het echt vreselijk is, gebruik dan -1 maar met off-topic, overbodig of overgewaardeerd. Als ik het goed begrepen heb moet de modbot hier geen moeite mee hebben. De '0 gemodereerd' zorgen er voor dat de score afvlakt, dus dat de volgende moderator minder invloed krijgt en door consequent alle goede reacties omhoog te modden werkt het niveau systeem weer. T.o.v. het oude systeem zullen de scores wel een stuk hoger worden, maar dat went snel.

[edit]
Nou. Ik had me voorgenomen met een positieve instelling aan de slag te gaan. Kom ik dit tegen: http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=167222

Hej Femme, waar blijft het matennaai systeem?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Die snif vond ik ein'k best wel grappig voor 1 keer Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif.

Ik mod ook meer omlaag dan omhoog. Als je daar gewoon overbodig of overgewaardeerd voor gebruikt is er niets aan de hand.

Ik zou ook niet 'bang' worden van die modbot want tenzij je erg radicale moderaties doet laat dat ding je gewoon met rust.

Strafpunten zijn afhankelijk van:
- hoe laag is de tussenscore (-1 erger dan een flamebait op tussenscore +2)
- hoe groot is het verschil met de eindscore
- hoeveel moderators hebben bijgedragen aan de eindscore

• Helsie
  • Niet online
Pfffff.... weer lekker ingewikkeld.
Femme zorgt wel dat hij zijn denk-energie kwijt kan hehehe

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Maar zoals Wildhagen zei dat hij liever omhoog modereerde, zo zullen er wel meer modereren. Op deze manier zullen een hoop reply's en dus ook de onvermijdelijke troep relatief (te) hoog worden gezet.

Tot ik mijn neus stoot gooi ik rijkelijk met -1 troll en -1 flamebait, want ik denk dat er genoeg posten onterecht door die MODBOT worden beschermd.

Overigens zie ik steeds meer topics die vragen om een -1 patser. Je kan dan wel zelf een reply neerzetten, maar ik heb geen zin om de topic te verknallen met [offtopic] reply's

[edit], huh, naar een dagje trollen door de MODBOT beloond worden met een daling?

• arjenk|IA
  • Laatst online: 04-12-2011
ecteinascidin: heldhaftig geformuleerd, maar ik snap wel wat je bedoelt. Ik heb in een paar threads ook driftig trolls en flamebaits uitgedeeld aan reacties die op '+4 grappig', '+3 inzichtvol' stonden. Ik probeer die neiging een beetje te onderdrukken (al voor de modbot opdook), simpelweg omdat het niet zoveel zin heeft tegen de stroom in te gaan. Maar als het terecht is moet je het gewoon doen.

Femme: Ik bedoelde de beoordelingen, komt 'ie: +1, -1: First post, 0: Gemodereerd, +1: Inzichtvol, +1: Inzichtvol, -0.80: Overbodig, +0.67: Inzichtvol, -0.57: First post, +0.50: Inzichtvol, -0.44: Overgewaardeerd, +0.40: Behulpzaam, -0.36: Overbodig, -0.33: First post, +0.31: Inzichtvol, -0.29: Overbodig, -0.27: Overbodig, +0.20: Grappig, Totaal: 1.02 / 17x

Dus iets minder dan 6% van de moderators is het met je eens dat het grappig is (was jij dat? Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif ), en bijna 30% vindt deze reactie inzichtvol???

• Vuurvlieg
  • Laatst online: 02-11 18:03
Hoe zit dat met het moderaten? Zie je dat nog terug in je karma of tweakotine?
en hoe zit het met moderator punten? wanneer krijg je die? kortom hoe werkt het geheel?

• DPLuS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

DPLuS

JA?!? Hoe kan het dat ik nu opeens ook kan modereren???

Explanation please!
Pagina: 1