Toon posts:

[Voorbakken] Athlon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

sinds vandaag heb ik artic silver II tussen m'n Processor en m'n koel lichaam gedaan. De Temperatuur is aanzienlijk gedaald ;). Maar nu is mijn vraag hoe lang duurt het voordat m'n PC goed voorgebakken is :? , Moet ik hem gewoon een nachtje BURNK7 laten doen :?

trouwens nog een Gelukkig Nieuwjaar iedereen.

Mzzl.

Verwijderd

je bedoeld net zoals je een auto moet inrijden??
dit lijkt mij nou pure onzin,gewoon op die pc doen wat je wilt,lijkt mij niet dat je een cpu moet "inrijden"

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Op maandag 31 december 2001 19:50 schreef mark_m het volgende:
je bedoeld net zoals je een auto moet inrijden??
dit lijkt mij nou pure onzin,gewoon op die pc doen wat je wilt,lijkt mij niet dat je een cpu moet "inrijden"
Het is toch ook geen onzin dat je een nieuwe auto moet inrijden?

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
inderdaad, comp aan zetten, w8& tot windhoos geladen is, een paar dingen doen (deze comp, IE) en dan je temp opmeten

• Sjoak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:25
lol je moet je cpu niet inrijden doe je maar met je vriendin :)

Verwijderd

een auto is mechanisch en een cpu niet.
en bij een auto is het daadwerkelijk bewezen dat je deze moet inrijden,BEWIJS DAT MET EEN CPU MAAR EENS.

• Go0s
Op maandag 31 december 2001 19:57 schreef mark_m het volgende:
BEWIJS DAT MET EEN CPU MAAR EENS.
Ik zou niet weten waarom :P ;)

Verwijderd

dus is het onzin

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:04

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
jij bedoelt zekers dat je meet als die goed werkt
ik doe meestal een potje quake3 met zoveel mogelijk nightmare bots in een groot level
dan is die mooi stressed en nog maar 42 graden :9

Tweakers Discord

• Go0s
Op maandag 31 december 2001 20:00 schreef mark_m het volgende:
dus is het onzin
Jou feestje :)

Verwijderd

ik denk niet dat hun de idle en stressd temps bedoelen maar echt net als een auto inrijden en dat is onzin

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 09:59

talin

ES-MA

sommige mensen zweren erbij anderen zal et worst zijn .

ik heb er een aantal uur een }:O op laten lopen en toen een dvd omgezet naar divx .

systeem bleef mooi stabiel en temp was niet echt opgelopen .
geen rare foutmeldingen .

ik zou zeggen doe eens een search .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 31 december 2001 20:06 schreef talin het volgende:
sommige mensen zweren erbij anderen zal et worst zijn .

ik heb er een aantal uur een }:O op laten lopen en toen een dvd omgezet naar divx .

systeem bleef mooi stabiel en temp was niet echt opgelopen .
geen rare foutmeldingen .

ik zou zeggen doe eens een search .
ik had ooit ergens gelezen dat artic silver II eerst moet voorkristaliseren of zo. Als dat gebeurt is daalt de temp nog een 3/4 graden :)

• talin

talin

ES-MA

Op maandag 31 december 2001 20:52 schreef mast3r het volgende:

[..]

ik had ooit ergens gelezen dat artic silver II eerst moet voorkristaliseren of zo. Als dat gebeurt is daalt de temp nog een 3/4 graden :)
ik heb ook al eens gelezen dat er 1 over het water kon lopen een paar honderd jaar geleden .

NOFI

dat zou best kunnen maar ik vindt et wel heel erg ver gezocht .
anders zouden ze het wel op de verpakking zetten .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Burn in...

Hiermee kan je testen of die onderdelen (zoals CPU) goed zijn. Je test tegelijk ook de koeling, of die goed aangebracht is.

Die nieuwe arctic pasta moet kristaliseren ja, dat zal die wel doen als je je PC deftig gebruikt. Het is wel bij een paar CPU's gebleken dat na een burn in van een week ofzo... het voltage van de CPU 0.25v lager kan gezet worden.

Tip: Draai 24u prime, dat vergeten veel overclockers. Ze denken dat hun PC stabiel is na een paar uurtjes 3d mark of quake3. DE LOOSERS!

Verwijderd

Op maandag 31 december 2001 20:00 schreef mark_m het volgende:
dus is het onzin
als iets niet bewezen is is het onzin? hier ontgaat mij iets, niets is bewezen en niets is zeker (vaag he :P)

• McFlipp
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

auto's hoef je tegenwoordig echt niet meer in te rijden hoor! Vroeger was dat zo, maar de auto's van tegenwoordig kan je zo mee weg scheuren!

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:18

killercow

eth0

als jullie gvd nou eens ff de search gebruiken he?
(ik had niet gedacht dat ik dit ooit nog zou moeten zeggen) dan zou je er mischien achter komen dat er een term burnin bestaat die op 2 manieren kan worden uitgevoerd.
1. zet je voltage hoger dan nodig (laat hem extra warm lopen voor maanden, en kijk dan eens hoe veel lager hij kan dan eerst, scheelt zeker weten een paar tienden voltjes.)
2. draai je pc met onvoldoende koeling voor NIET te lang minuten en verlaag daarna het voltage, werkt ook goed is alleen risky :)

3. koop een snellere cpu en riskeer helemaal niks, zo hoef je ook nooit mensen af te bekken als ze je iets vragen door te zeggen dat het allemaal onzin is. dan hoef je namenljik niet naar dit soort forums toe.

okay sorry voor de flames, tis heel laat voor mij (4 dagen lan)

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Kijk hier eens:

Artic Silver II
(van de bovengfenoemde website)

Important Reminder

Due to the unique shape and sizes of the silver particles in Arctic Silver II, it will take a minimum of 48 hours to achieve maximum particle to particle thermal conduction and for the heatsink to CPU interface to reach maximum conductivity. (This period will be longer in a system without a fan on the heatsink.) On systems measuring actual internal core temperatures via the CPU's internal diode, the measured temperature will drop as much as 2C to 4C over this "break-in" period.
Duidelijk, of niet? Geen enkele twijfel is meer mogelijk, vind ik.

• talin

talin

ES-MA

mooi het antwoord is gegeven .

en ik heb er weer wat bij geleerd .

• Vinz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-04 09:07
Ik heb een frituur gekregen voor kerstmis....idee?

minds are like parachutes, they work only when opened.

Verwijderd

roflolmaopimp
zo die zit uhm wist je dat een auto inrijden eigenlijk gewoon het wennen van de 'berijder' is nou voor het geval dat je van de verkeerde kant bent (Intel) dan zou ik het maar even doen en niet alleen je proc in de gaten houden maar ook ff een termolmeetapparaat in je eigen reet douwen om zo voor jezelf te zien dat je niet ijlt (of als je commentaar heit dus wel)

flameflame
:P

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Op maandag 31 december 2001 21:55 schreef talin het volgende:

[..]

ik heb ook al eens gelezen dat er 1 over het water kon lopen een paar honderd jaar geleden .

NOFI

dat zou best kunnen maar ik vindt et wel heel erg ver gezocht .
anders zouden ze het wel op de verpakking zetten .
roflol :P dat was al iets meer als een paar honderd jaar geleden... ik denk eerder iets van een paar duizend jaar :)

Verwijderd

bij mij duurt het toch wel een uurtje of 12 voordat de temperatuur gestabiliseerd is (vooral kast temperatuur). Vooral als ik bijvoorbeeld sochtends kijk wanneer de computer alleen maar heeft zitten downen/uppen dan is de temperatuur toch altijd weer een graadje of 2 lager dan wanneer je gewoon een uurtje in windows nix doet. Ook als m'n PC een tijdje uit heeft gestaan dan heb ik de volgende dag pas weer de temperaturen die ik altijd heb.

Maar is het eigenlijk wel nodig om de temperatuur zo precies te weten? Het is in elk geval koud genoeg blijkbaar en ASII is gewoon goed spul dus slechter zal het er ook niet van geworden zijn. Nou boeit de temperatuur mij ook niet zoveel aangezien ik toch niet overklok. Als hij maar onder de 70 blijft en het stil is vind ik het best.

Verwijderd

Topicstarter
:? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :?

• VeldKoe
  • Niet online
Op maandag 31 december 2001 19:54 schreef Sjoak het volgende:
lol je moet je cpu niet inrijden doe je maar met je vriendin :)
HAHAHAHHAAH
* VeldKoe ligt hier te rollebollen over de vloer :D
Pagina: 1