Toon posts:

[php] Pagina beveiligen tegen openen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kun je een pagina beveiligen tegen het inlezen ervan vanuit bv een andere file. Ik heb namelijk een file met daar de wachtwoorden van de Mysql database en ik wil dat niemand die zomaar kan lezen, maar dat hij wel te lezen is voor normale files die hem nodig hebben. Hij staat in een .htaccess dir, maar er zijn meerdere mensen die daar een wachtwoord van hebben. Is er een mogelijkheid om dit te voorkomen??

BTW Alvast Happy New Year :)

Verwijderd

Zet het buiten je public_html folder ofzo

Verwijderd

Topicstarter
hmz, is een ideetje, maar kan ik er dan nog wel bij vanuit mijn gewone php files die op de server draaien??
En ik weer trouwens niet zeker of ik het buiten de root kan zetten, als dit niet kan zijn er dan nog andere oplossingen??

Verwijderd

als je toch gewoon
PHP:
1
2
3
<?
$pass = "gelukkig nieuw jaar";
?>

hebt is er toch geen hond die dat kan lezen?

Verwijderd

Topicstarter
Als je de pagina via een andere pagina uitleest toch wel. Als ik op een andere server via een php-script de inhoud van die wachtwoord file uitlees en afdruk, dan is het toch zichtbaar??

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Op maandag 31 december 2001 19:41 schreef DJ_PP het volgende:
als je toch gewoon
PHP:
1
2
3
<?
$pass = "gelukkig nieuw jaar";
?>

hebt is er toch geen hond die dat kan lezen?
hij heeft het toch in een apart bestand met users of zo?
Je kan de passwords net zo goed in je database zetten, of buiten je public_html. Met PHP kan je alles lezen, maar ik denk niet dat je een scriptje hebt draaien waarmee iedereen alles kan zien?

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

Op maandag 31 december 2001 19:42 schreef doniek het volgende:
Als je de pagina via een andere pagina uitleest toch wel. Als ik op een andere server via een php-script de inhoud van die wachtwoord file uitlees en afdruk, dan is het toch zichtbaar??
owzo, een server waar je bang bent dat andere mensen gaan includen ofzo? dan is er geen oplossing

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 21:39

WarPuppy

Electronic Technology

Safe_mode=on

ff enablen dus in je php.ini, dat doet het hem wel :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 31 december 2001 19:44 schreef DJ_PP het volgende:

[..]

owzo, een server waar je bang bent dat andere mensen gaan includen ofzo? dan is er geen oplossing
Ach ja jammer dan, dan moet het maar buiten de html_public. Hoop dat dat in ieder geval kan.
Thx

Verwijderd

Op maandag 31 december 2001 19:46 schreef doniek het volgende:

[..]

Ach ja jammer dan, dan moet het maar buiten de html_public. Hoop dat dat in ieder geval kan.
Thx
zet eht dan op een ftp ofzo en laat hem dan uitlezen via een ftp functie :P

Verwijderd

autorisation in een if loop ?

sim-pel voorbeeld
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
<?
if (user == gelukkig &amp;&amp; password == 2002) {

$sqluser = "n00b";
$sqlpass = "Brainless";

} else { echo 'no xs to file'; }
?>

s6 met het coden in het jaar 2002 :) cya

Verwijderd

Op maandag 31 december 2001 19:42 schreef doniek het volgende:
nope => ff verhaal dat ik had getikt in een ander topic opzoeken

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/11612383#11612383

lees aub onderaan ff mijn reply dan zul je het wat beter begrijpen....

een anders server kan alleen includen wat jij te zien krijg als jij met je browser die php file bezoekt.
tenzij het ftp toegang heeft. (of root)

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Via FTP zou je ook de permissions van de file kunnen veranderen (via CHMOD command -> gebruik CuteFTP). Je kunt dan de public permissions op helemaal niets zetten (dus ook niet lezen)...
Pagina: 1