Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

how to screw the modbot

Pagina: 1
Acties:

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Hier stond alleen wat onzin, die de liefhebber onder de stippellijn nog kan lezen. Er staat echter nog wel wat zeer interessants in deze thread, namelijk Femme's reactie. Must read!

------------------------------------------

Tipje voor als je penalty ratio te hoog wordt: gewoon alles wat op +2 of +3 staat nog een keer omhoog modden.

(Elk systeem is te manipuleren Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/s/devil.gif )

Tipje om je penalty ratio omhoog te krijgen: alles wat op +3 of +4 staat omlaag modden. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/cry.gif Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Is er trouwens al iemand boven de 0,8 ?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Je weet niet eens hoe het ding werkt.

Hij zoekt naar trolls en flamebaits, kijkt dan naar het verschil van de tussenscore van die flamebait met de eindscore. Groter verschil -> meer penalty. Meer moderaties voor die desbetreffende reactie -> meer penalty. Als je dan vervolgens boven 1 komt (dat ding heeft een behoorlijke marge) dan wordt eerste de mogelijkheid om met -1 flamebait en -1 troll ontnomen. Boven +5 worden alle modrechten ontnomen. Als je echter eenmaal geen flamebaits en trolls meer mag geven dan kan de penalty ratio ook alleen nog maar naar beneden gaan.

De ratio heeft bdw ook invloed op het aantal weggegeven punten (modpoints/(1+penaltyratio).

Er zijn 111 users met een ratio boven 0,8.

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:36

Jaymz

Keep on moving !

Weer een leuke competitie: Hoe hoog/laag is jouw penaltyratio ?

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Dubbelpost met 6 minuten tijdsverschil ?he?

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Femme: aha, dat is informatief. Ik bedoelde deze thread ook niet serieus hoor, was maar een geintje. Gelukkig zat ik er helemaal naast! Dit is een goed systeem waar ik niets meer op aan te merken heb Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/biggrin.gif .
Die +5 is dan dus alleen om huidige klojo's te bestraffen, want in de toekomt wordt het dus onmogelijk om daarop te komen (na +1 kan je dan niet meer stijgen).

Nogmaals: goed systeem!
----------
copy, paste naar FAQ!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

copy, paste naar FAQ!
Mijn idee wat dus om alle moderators eerst een beknopte versie van de nieuwe FAQ te laten doorlezen voordat zij uberhaupt hun modrechten krijgen. Zodoende weten de moderators in ieder geval waar ze mee bezig zijn (hoop ik).

Ik mik er dan een multiplie choice vraagje doorheen om een klein beetje te kunnen checken of men idd de tekst gelezen heeft ("wat is een troll?").

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
/ikke kan niet wachten.

Ik meld me aan om de vragen vooraf te checken en evt suggesties te doen.

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Kun je ook nog negatief (is posities) staan, of is 0.000 de ultime score

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Wel, ik zit dan al op 0.993, dus lekker veilig, zeg maar.

Wel vreemd vind ik zelf, Ik modereer alleen de stukken die niet veel toegevoegde waarde hebben, dus meestal negatiever dan anderen blijkbaar. Blijkbaar moet ik modereren conform de "newbies".

(overigens modereer ik natuurlijk echt goede stukken omhoog)

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Ik mag nog steeds 0.000 zien, en ik heb niet echt stil gezeten, en modereer (volgens mij) niet echt als newbie. Hoewel ik vandaag toevallig wat minder tijd heb. Pas 10 ofzo weggegeven.

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Ik merk al dat ik anders ga modden.
Deze post
Is weer eens wat anders als oorlogje spelen
over Duitse chatverslaafden vond ik eigenlijk een troll. Maar hij stond op +1, dus dacht ik: dan geef ik maar een Overbodig want ik kan hem toch alleen maar naar 0 krijgen. Flamebait en Troll gebruik ik dan alleen nog om iets van 0 naar -1 te krijgen.

Maakt niet uit hoor, ik vind het systeem nog steeds goed, meld alleen even iets wat me opviel.

• Hielko
  • Laatst online: 22:48
Wat maakt het nou wat je mod penalty is?

1. Als je een troll geeft als het ook een troll is dan krijg je daar als het goed is geen straf punten voor.

2. Als je goed modereerd kom je toch never nooit niet boven de 1: dus waar maak je, je druk om?

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Hielko: dit is weliswaar wat onzinnig en onnodig gedrag van mij, maar ik sta wel op 0.174 ipv 0.000 terwijl ik naar mijn mening geen onterechte flamebait/trolls geef. Dit was ook weer zo'n post die allerlei (IMHO) kleuters wel grappig zouden kunnen vinden. En de meningen verschillen inderdaad nogal, getuige deze mod-historie:
Beoordelingen: +1, 0: Gemodereerd, -1: Overbodig, -1: Troll, +1: Grappig, Totaal: 0 / 5x
Zoals ik al zei was dit nogal overdreven risicomijdend, maar ik (lafaard) deed het toch.
-----------
Wat maakt het nou wat je mod penalty is?
modpoints/(1+penaltyratio)

• Hielko
Ik sta zelfs op 0.255 - maar je begint pas een probleem te krijgen als je 1 punt hebt, en dat is iets wat ik denk dat je niet lukt als je serieus moddereet.

Verwijderd

Q: Hej kut, ik wil ook wel moddereten
A: Voordat je modder kunt eten, moet je eerst het officiële T.net-moddereterexamen (wat een woord) afleggen

Reacties posted by X on 29-08 Score: 1
Intel sux, AMD rules
<input type=radio name=reactie1 value=1>+1 Inzichtvol
<input type=radio name=reactie1 value=2>+1 Interessant
<input type=radio name=reactie1 value=3>-1 Flaimebait
<input type=radio name=reactie1 value=4>-1 troll
<input type=radio name=reactie1 value=5>0 Gemodereerd
<input type=submit value="Heb ik het goed gedaan?" onClick="alert('Wat denk je zelf?')">

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
LOL!

Zo'n vraag zou erin mogen, maar ik zou de suggestie doen ook nog een iets pittigere vraag te maken.

Verwijderd

Ja, deze was wel erg voor de hand liggend Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif

Verwijderd

Tja, beetje onzin allemaal.

Ik heb net een posting van Ulio die op +4 interessant stond van een -1, troll voorzien, want dat was het. (in de slegdehammer thread). Dat soort dingen gaan dan door deze modbot weer resulteren in iets wat een negatief gevolg heeft? terwijl ik rechtzet wat zn vriendjes foutief hebben gedaan? weird. Hoe zie ik btw mn penalty ratio?

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

'T modbodje gaat ook pas echt goed werken als de kleuter moderators minder van zich laten horen. Je moderatie is wel terecht, 'k heb je zelf gesteund. (z'n toon staat me niet aan.)

Verwijderd

Kleutermoderaties kom je niet alleen tegen als foutieve -1's maar ook foutieve +1's!

Ik heb nu een penaltie ration van 0.142, en dat met 5 postings modereren. Dat schiet op! Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Ik sluit me helemaal aan bij irrelevant.

• Hielko
Otis: ik weet het natuurlijk niet zeker, maar ik denk dat die ratio gebaseerd is op veel meer moderaties, ik had namelijk al een penalty toen ik nog niks gemod had dus...

• arjenk|IA
  • Laatst online: 04-12-2011
[back to topic]
Veel omhoog modden (goed zo, tap tap), als score goed staat toch '0 gemodereerd' geven (vlakt score af) de irritante '-1 overbodig/off-topic/overgewaardeerd' geven en de heel erg verschrikkelijke '-1 flamebait/troll' geven. Dat moet je ratio dan wel kunnen lijden.
[/back to topic]
Dan mag de karma berekening wel worden aangepast Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Otis: je hebt 275 moderaties gedaan waarvan er 4 door het metamodje zijn opgemerkt.

Verwijderd

ok 4 zijn foutief? ik begrijp dat je algoritme gewoon bot kijkt wat de andere scores zijn, maar zoals al is aangegeven, wat nu als die ANDERE scores foutief zijn? Iets nu wat op +4 staat naar beneden modereren zal vrijwel resulteren in een klets op je vingers met de roe van de MetaModPiet.

naja, 4 fout op 275 is niet echt slecht, alleen 4/275 is 0.0145, niet 0.142. Of bereken je dat anders? want ik kan me voorstellen dat als je niet zoveel modereert en je maakt eens een impopulaire keuze qua moderatie (dus dat de metamod gestapo je oppikt) je ratio omhoogkleunt met een inmens rap tempo!

Toch wel benieuwd welke 4 postings dat zijn, die ik 'verkeerd' zou hebben beoordeeld.

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Mhja, daar kun je wel eens gelijk aan hebben jah, /me staat nu al op 2.912

• arjenk|IA
Otis, die 4 zijn opgemerkt maar dat wil niet zeggen dat ze fout zijn. Zolang je maar door kunt modderen is er toch niets aan de hand?
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong.
--Oscar Wilde

Verwijderd

Zeer interessant systeem. Ik sta op 0,1 dus das goed he? Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif Ik zou eigenlijk nog wel iets meer uitleg willen hebben over hoe het werkt.

Stel er staat een posting op +4 grappig met 2 x gemodereerd.

Vervolgens wordt er 5 x met -1 troll of flamebait gemodereerd tot -1 wat tevens de eindstand wordt. Wat is dan de invloed op de ratio's ??? Blijkbaar is het namelijk terecht flamebait of troll.

En wat gebeurt er met m'n ratio als ik alle modpoints opmaak met -1 offtopic ?? NIETS ???

Ik denk dat het een goed systeem is dat misschien nog wel beter kan. Bijvoorbeeld door alle beoordelingen te vergelijken met de eindstand:

tussenstand = 3 beoordeling = +1 eindstand = +2 ----> niet goed beoordeeld.

tussenstand = 1 beoordeling = +1 eindstand = +2 ---> wel goed beoordeeld.

Immers het systeem is te omzeilen zo ?!

Om een zware load te voorkomen zou je steekproeven kunnen houden ipv alles bekijken.

Tot slot:

EINDELIJK FEEDBACK !!! DAT IS HEEL BELANGERIJK.

Ik zou GRAAG nog meer feedback willen hebben:
modereren is nogal subjectief dus is het leuk om te weten hoe streng je beoordeeld tov andere moderators

- wat is het gemiddelde van alle beoordelingen? Dat ligt ergens tussen de 0 en de 1 want postings gaan omhoog, maar hoeveel precies??

- Wat is mijn gemiddelde op lange termijn en wat is mijn gemiddelde van deze week? Dat ligt net onder de 0 denk ik omdat ik meer omlaag mod dan naar boven.

Als ik die gegevens kon opvragen zou ik beter kunnen modereren (feedback)

- Hetzelfde voor de standaardafwijking, immers deze geeft aan hoever je van het gemiddelde afzit !

Eigenlijk zou ik dus het volgende willen weten:
- Wat is de standaard beoordeling ?
- Hoe beoordeelt de gemiddelde moderator ?
- Hoe beoordeelde ik deze week / maand / tread?

Op die manier kan ik beter modereren en heeft Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/redface.gif FEMME Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/redface.gif Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif nog een extra indicatie welke mensen er systematisch afwijkend beoordelen !!!!!!

Iemand met een gemiddelde van 0.99 en een SD van 0.1 is nogal positief ingesteld Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

*Flipz die denkt dan een aantal gemiddelden erg interessant zijn om te weten, maar dat SD niet handig is omdat er te weinig datavariatie is: -1,0,+1 is te eenzijdig.

Nog een IDEE:
ik zou ook willen weten of ik de neiging heb lage postings omhoog te halen en hoge postings omlaag. Ook dat is heel goed in een overzichtje te zetten met Gemiddelden en Standaardafwijkingen !!!

Nog een IDEE:
ik zou graag een tabel willen zien zoals:
- interessant 10%, 11%
- flamebait 1 %, 2%
- troll 2%, 1%
- overbodig 16%, 15%
- overgewaardeerd 25%, 24%
links MIJN beoordelingen, rechts de GEMIDDELDE moderator.

Zemanva, Feedback is leuk en handig Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Ik heb nou toch ook een aantal posts gezien waarbij ik denk: thank God (Femme Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif) dat de modbot er is.
Hier stonden Garp, Loki en VaagOH op flamebait, terwijl het dat geen van allen was. Wel zwaar overbodig, maar geen flamebait. Dan denk ik: leuk die moderator gaan we eens even leren dat dat niet deugt! 3x +1:gemodereerd!
Zo is moddereten leuk, als je echt invloed hebt!

Verwijderd

Irrelevant: dat is toch bezopen! de postings waren overbodig, dat zeg je zelf, maar je gaat ze WEL +1 geven. "om de modbot zn werk te laten doen".

Yeah right. zo gaat dat modbot script echt lijken op een goed initiatief.

Het doet namelijk aan symptoombestrijding, ipv dat het de bron aanpakt: onwetenden die kunnen modereren en dat dus foutief doen.

Anyway, ik hou op voordat mn kromme tenen nog krommer gaan staan van dit lapmiddel

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Otis: Als ze op -1 staan en ik vind ze overbodig dan geef ik ze +1 ja, omdat overbodig op 0 hoort en niet op -1.
En dan vind ik het leuk dat de modbot degene die deze onterechte -1-en gaf penalty zal geven, zodat hij hopelijk opmerkt dat het onterecht was.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:34
Volgens mij krijg je een leuk "naai-maar-raak-voor-een-knaak-systeem" doordat alle terechte troll's en flamebaits naar boven worden gemod. Bij een beetje lange, oude thread kun je daarmee nog aardig wegkomen ook.
Verder wordt je nu gedwongen om of de meute te volgen en te modden zoals de meute dat wil of niet te modereren. Hoe vaak komt het niet voor bij de zoveelste Intel vs. AMD of NVIDIA vs. 3dfx discussie, dat ik zie dat iets als inzichtvol wordt bestempeld (door een groepje AMD/Intel/etc fans) terwijl het eigenlijk gewoon om een dikke troll gaat.

• arjenk|IA
Ja, die [+1 inzichtvol] gaat een heel eigen leven leiden. Tel ze maar eens. Zal wel aan mijn gebrek aan inzicht liggen; heb ook al eens lang en diep nagedacht, benen op tafel. Maar nee. Het inzicht wil niet komen.
Pagina: 1