• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Hoi !

'k hoop dat het hier (WL) kan en mag omdat ik graag heeel serieuze antwoorden verwacht/wil/nodig heb.

'k heb namelijk een probleem.

M'n achternaam ben ik blij mee want hij klinkt goed :P

Maar nu komt het, m'n echte vader is er quasi nooit voor me geweest, en m'n stiefvader veel meer.

Nou zou m'n stiefvader het heel erg graag hebben dat ik zijn naam aanneem omdat zijn achternaam dan verder gaat in de historie omdat ik de enige ben die die evt. in NL kan voortzetten.

Verder is hij ook qua inhoud altijd veel meer een vader voor me geweest dan m'n echte vader die het meer druk met zichzelf had/heeft.

Ik vind het wel een ok idee maar ik heb zoiets van tsja dan kan ik beter tegelijk de naam van m'n moeder overnemen samen met die van m'n stiefvader. Dus zoiets van Salutem ...-... snappie ?

Ik wil het graag doen als erkenning voor alles wat m'n stiefpa voor mij en mijn moeder gedaan heeft maar ik ben nu al best gewend aan m'n achternaam (ben al 28) en m'n broer heeft zoiets van : "je bent zo geboren dus zo ben je ook en blijf je ook "

Ik wil heel graag m'n stiefpa een plezier doen, dat heeft ie door zeer veel omstandigheden verdient.

Maar ik weet absoluut niet wat ik verder mee aan moet. Hij hammert :P er niet op of zo maar ik weet wel dat het hem heel blij zou maken.

Alvast bedankt voor de reakties.

Salut.

ps

relatie salutem / vader = nul

half broertjes noemen em : "Seniele ouwe gek"
of miereneuker of vul zelf maar in.

Ik vind em wel lollig maar hij heeft absoluut geen gevoel voor verantwoordelijk oid.

Hij is nu eeehh 4x getrouwd geweest en heeft 6 a 7/8 kids (dit is niet officieel bewezen :P) uit alle huwelijken en is nu vrolijk verder aan het kezen.

Ik mag em niet omdat ie m'n moeder en mezelf veel onnodig gerief heeft aangedaan.

Het is en blijft m'n pa maar zie em nauwelijks omdat we allebei geen of weinig interesse voor elkaar tonen.

Plus punte pa salutem : ging wel es met em kampere
- punte teveel, een VB. veel beloven niks doen. geld van eigen zoon opnemen en opmaken en hifi spul. bv.

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Verwijderd

Ik ben het volledig eens met je broer. In sommige opzichten lijkt jouw verhaal op het mijne maar ondanks dat ben ik toch trots op mijn achternaam en koppel het gewoon niet aan mijn vader. Dat zou jij ook kunnen doen, en het gewoon doen met de naam die je gegeven is.

Misschien is het voor de rest nog wel handig als je iets meer vertelt over hoe de relatie salutem-vader nu is, hij leeft nog wel zo te lezen maar meer kom ik niet te weten. Om een goede mening te kunnen geven kun je beter iets meer over jullie 'relatie' vertellen denk ik :)

• salutem
't is nu wat handiger dacht ik zo. Mocht iemand nog vragen hebben pls zet ze neer dan probeer ik het zo duidelijk mogelijk uit te leggen.

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:36

JJJ

Je kunt je stiefvader toch ook op genoeg andere manieren bedanken voor wat hij voor je heeft gedaan :?

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

haha willem wever, dat roels :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-01 22:53
kvind dat je nu idd wel een lache achter naam hebt maar volgens mij mag je in nederland ook niet zonder verdomd goede reden je achternaam veranderen.
Alleen omdat je een pesthekel hebt aan je vader is geen reden die goed genoeg is. Dat had je dan geloof ik een tijdje geleden moeten doen; dan had je stiefvader je moeten adopteren; dan krijg je ook zijn naam.
Maar verder zou ik zeggen: heb gewoon botte lak aan je vader het is maar een naam.

Zoals shakespeare schreef (geloof ik): A rose is just a rose even if she wouldn't be called a rose. het gaat om jou en niet om je achternaam.
Overigens kun je als je ooit kinderen hebt en je wil niet je vaders naam voortzetten kun je je kinderen de naam van je vrouw geven. Dat kon vroeger niet; is nu sinds een jaar of vijf geloof ik.

Happy New Year

Verwijderd

Moeite met kiezen?

Gebruik een muntje. Als je na het gooien, de uitslag niet bevalt, mag je nog een keer gooien hoor.

Het muntje kiest neit voor jou, maar laat zien waar je eigenlijk echt voor hebt gekozen.

Verwijderd

Ikzelf heb de achternaam van m'n moeder aangenomen, omdat m'n ouweheer toch maar een ranzige zakkenwasser van jewelste is.

Jammer dat het pas kon toen ik 18 was, anders had ik het al wel eerder gedaan (en zelfs toen ik 18 was zou het nog bijna 2 jaar duren). Het is echt kut om met een kutnaam rond te moeten lopen.

Gewoon doen als je liever de naam van je stiefpa hebt.

• salutem
Allereerst allemaal hartelijk bedankt en een happy new year !

Door JJJ - maandag 31 december 2001 19:41
------------------------------------------------------------
Je kunt je stiefvader toch ook op genoeg andere manieren bedanken voor wat hij voor je heeft gedaan.

Ja dat kan, maar aangezien ik em niet alleen wil bedanken twijfel ik.

Door geez - maandag 31 december 2001 19:43
haha willem wever, dat roels

eheheh je moet toch wat verzinnen.

Door cryforhelp - maandag 31 december 2001 20:33
kvind dat je nu idd wel een lache achter naam hebt maar volgens mij mag je in nederland ook niet zonder verdomd goede reden je achternaam veranderen.
Alleen omdat je een pesthekel hebt aan je vader is geen reden die goed genoeg is. Dat had je dan geloof ik een tijdje geleden moeten doen; dan had je stiefvader je moeten adopteren; dan krijg je ook zijn naam.
Maar verder zou ik zeggen: heb gewoon botte lak aan je vader het is maar een naam.
Zoals shakespeare schreef (geloof ik): A rose is just a rose even if she wouldn't be called a rose. het gaat om jou en niet om je achternaam.
Overigens kun je als je ooit kinderen hebt en je wil niet je vaders naam voortzetten kun je je kinderen de naam van je vrouw geven. Dat kon vroeger niet; is nu sinds een jaar of vijf geloof ik.

Happy New Year

T'is niet dat ik niet m'n vaders naam wil voortzetten maar dat ik juist die van m'n stief wil laten verder gaan.

En verder heb je gelijk ik had het eigenlijk al een tijd geleden moeten doen en idd a rose is a rose....

Door Masta-T - maandag 31 december 2001 20:58
Moeite met kiezen?
Gebruik een muntje. Als je na het gooien, de uitslag niet bevalt, mag je nog een keer gooien hoor.

Het muntje kiest neit voor jou, maar laat zien waar je eigenlijk echt voor hebt gekozen.

Ej ja....

Door Codin - maandag 31 december 2001 23:34
Ikzelf heb de achternaam van m'n moeder aangenomen, omdat m'n ouweheer toch maar een ranzige zakkenwasser van jewelste is.
Jammer dat het pas kon toen ik 18 was, anders had ik het al wel eerder gedaan (en zelfs toen ik 18 was zou het nog bijna 2 jaar duren). Het is echt kut om met een kutnaam rond te moeten lopen.

Gewoon doen als je liever de naam van je stiefpa hebt.

Hier sla je wel de hamer op z'n kop :P

ik weet namelijk niet echt wat ik liever wil.....
M'n stief plezier doen of gewoon m'n eigen naam houden ....
kweet et niet.

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:55

johnwoo

3S-GTE

Op maandag 31 december 2001 20:33 schreef cryforhelp het volgende:
Zoals shakespeare schreef (geloof ik): A rose is just a rose even if she wouldn't be called a rose.
Om precies te zijn:
" What's in a name? That which we call a rose by any other name would smell as sweet. "
(8>

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Verwijderd

Op maandag 31 december 2001 20:33 schreef cryforhelp het volgende:
...
Zoals shakespeare schreef (geloof ik): A rose is just a rose even if she wouldn't be called a rose...
Sorry, even zeikerig doen:

Would a rose by any other name smell as sweet?

edit:
Woops, johnwoo was net eerder :)

Gelukkig Nieuwjaar :)

Verwijderd

Ik -zelf ooit weeskind- begrijp je volkomen... :)

Zelf heb ik de naam van mijn adoptief vader en die draag ik met trots omdat hij een zeer goede vader voor me was.

Ik zou er niet aan moeten denken de naam van mijn eigen moeder, de vrouw die me weggooide na mijn geboorte, te moeten dragen en ook de naam van mijn verwekker zou ik met afschuw noemen als ik het zou moeten :r !!
(Ken die namen overigens wel...)

Ik ken de wettelijk procedure niet precies maar geloof dat de mogelijkheden die jij hebt vrij miniem zijn ook al omdat je officieel 'niks' met je stiefvader hebt.
Gevoelsmatig ligt dat natuurlijk anders.

Ik geloof dat je stiefvader, wetende dat jij dit zou willen, wel begrijpt hoe veel jij om hem geeft en misschien zou het aannemen van je moeders naam -hetgeen gemakkelijker gaat- nog een optie zijn.

Ik geloof dat je gevoelsmatig en sociaal goed in elkaar steekt en wens je veel succes. :)

• salutem
bedankt voor deze steunbetuiging.

ben er nog niet helemaal uit maar het staat allemaal weer op een laag pitje dus ik hou het ff voor nu zoals het is misschien komt er ooit wel een goede gelegenheid.

thanks guys. and dolls ??

Verwijderd

..

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 15:40 ]

• salutem
Want ?

Pagina: 1