S3 Savage4

Pagina: 1
Acties:

• Sjadow_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06-2024
Ik heb een ABIT VH6 moederboard en een savage4
(chipset)32mb videokaart. Wat ik begrepen heb uit mijn handleidingen van m'n videokaart en MoederB moet het mogelijk zijn om m'n videokaart 4x agp te laten draaien ipv 1x. Ik kan dit ook instellen in de bios, maar als ik dit doe loopt de computer gelijk vast wanneer hij windows opgestart heeft. Weet iemand toevallig of ik nog iets anders moet doen? of dat er iets in de bios moet gebeuren of dat ik het gewoon verkeerd begrepen heb dat het mogelijk is om de videokaart in 4x agp te laten draaien

PC info:

pentium3 733mhz
192mb
Diamond Stealth 3 s540 Extreme
Abit VH6 moederB

ps: in het spel Unreal tournament loopt hij altijd vast als ik em probeer te draaien op 800*600 of hoger.. en in Quake 3 niet. Weet iemand hoe dit komt?

• rontemp
  • Laatst online: 14-05 11:59

rontemp

MUHAHA

Probeer eens de diver van de videochip fabrikant S3 in jouw geval geloof ik. Werkt altijd beter dan de diamond driver

Asrock 939Dual-SATA2, AMD 3200 Venice, 2x512 Mb, Radeon9800Pro, Compaq V1000 21",Blaster live!,samsung SP1614N (160Gb/8Mb),IBM 40GB 7200rpm, 2xmaxtor 40 Gb (raid0), Intellimouse Explorer win98se/win2k/XP

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 15:39
je kan ook met powerstrip probeeren daar kan je ook het veranderen en als het niet werkt kan je het simpel uit schakelen met een toets comando.

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:46
Op maandag 31 december 2001 18:10 schreef Sjadow_ het volgende:
Ik heb een ABIT VH6 moederboard en een savage4
(chipset)32mb videokaart. Wat ik begrepen heb uit mijn handleidingen van m'n videokaart en MoederB moet het mogelijk zijn om m'n videokaart 4x agp te laten draaien ipv 1x. Ik kan dit ook instellen in de bios, maar als ik dit doe loopt de computer gelijk vast wanneer hij windows opgestart heeft. Weet iemand toevallig of ik nog iets anders moet doen? of dat er iets in de bios moet gebeuren of dat ik het gewoon verkeerd begrepen heb dat het mogelijk is om de videokaart in 4x agp te laten draaien

PC info:

pentium3 733mhz
192mb
Diamond Stealth 3 s540 Extreme
Abit VH6 moederB

ps: in het spel Unreal tournament loopt hij altijd vast als ik em probeer te draaien op 800*600 of hoger.. en in Quake 3 niet. Weet iemand hoe dit komt?
kan je niet AGP 2x proberen dan? 4x geeft wel vaker onstabiliteit. en t snelheidsverschil tussen die 2 is nihiel mischien pers je er 1 a 2 fps extra uit met 4x, niet echt iets om dus wakker om te liggen :Z

waar staat je "AGP aperture size" op in je bios moet ongeveer de helft van je ram geheugen zijn dus iets van 64 bijvoorbeeld

en UT met Quake3 vergelijken is t zelfde als appels met peren vergelijken, t zijn totaal verschillende engines daarboven op draait q3 standaard in OpenGL en UT vrijwel standaard altijd in Direct3D dus kan er niet echt een antwoord gegeven worden op die vraag...cause it makes no sense!

edit:

Ohja UT kan je t beste in Metal draaien ipv direct3d metal is door S3 ontwikkeld dus draait sneller en ziet er mooier uit, jaa heb in een grijs verleden ook een savage4 gehad me grootste miskoop ooit heb er nog steeds spijt van had m een week later meteen doorverkocht S3 sux@Driversupport! :r

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:07
* _JGC_ zwalkt met z'n dronken handen nog ff over het tobo ;)

Dat UT vastloopt met Metal bijvoorbeeld kan aan de bugs in versie 1028 liggen. De 2030 die ik in mn drivers gebruik werkt wel gewoon goed.

* _JGC_ kon uren UT spelen in 1024x768x32 S3TC :9

• Sjadow_
Iedereen bedankt voor zijn reactie. Waar kan ik btw die 2030 drivers vinden, ik heb namelijk al heel wat drivers achter de rug. Ook een of andere bitflip ofzo, maar die werkt blijkbaar alleen maar met opengl spelen en niet met only direct3d spellen :?.

• _JGC_
Klik eens op het huisje en vind daar unified S3 drivers :P

Verwijderd

Wat zijn eigenlijk de stabielste drivers die ooit voor de s3 savage 4 gemaakt zijn?
win2k: ?
win9x: ?
en waar kun je ze downloaden

• _JGC_
Stabielst: de oude GLSetup core, PerfICD14 heette dat ding, ik zal zo wel ff kijken of ik em kan vinden

* _JGC_ was de eerste die drivers maakte met die core

• _JGC_
http://savage4.n3.net/

hops, daar heb je ze bijna allemaal :)

PerfICD10014 was het dus :)

• Sjadow_
JGC, nogmaal bedankt, ik heb die drivers gedownload (2030 kon ik niet vinden dus dan maar de 2033 genomen) en ze werken echt fantastisch, kan ik eidenlijk UT spelen op 800*600 en hoger..als je eens wist hoe lang ik naar die drivers heb gezocht :(. Maar in iedergeval, alle spellen doen het nu goed, ik kan Q3 en UT spelen zonder drivers te moet switchen wat voorheen niet kon.

• _JGC_
die 2030 was voor Metal, die staat een stuk lager. Jij hebt nu de 8.20.33 driver gedownload.

• Sjadow_
maakt toch niet zo veel uit, de drivers doen het nu prima, ik heb tot nu toe geen problemen meer die ik voorheen wel had :)

Verwijderd

Kun je met een s3 savage 4 een probleemloos win2k laten lopen? dus geen driver errors ofzow? Dus dat je gewoon windows 2000 alles kunt doen, gaming performance is niet van belang, zolang ik maar een beetje kan gamen vind ik het goed.
Kan dit? of blijf je een paar BSOD's houden?

• _JGC_
Ik heb mail gestuurd naar Microsoft over DXT1 support in XP, wat daaraan veranderd is, waarom het niet meer werkt, etc.
Krijg ik mail terug: Wij weten daar nix van, vraag maar aan S3. Wordt je dus van het kastje naar de doodlopende muur gestuurd
|:( |:(
die muur ja... ouch!

Verwijderd

Zit er in win2k Service Pack 2 geen eigen driver van microsoft ingebakken voor de savage 4 kaart? zodat deze retestabiel is? Performance maakt me nl. niet zo veel uit

• _JGC_
Nope, eerste zit zover ik weet in WinXP :(
En die is ook nog eens rete-instabiel op Win2K: je komt niet verder dan een melding over VIDEOPRT.SYS,

Verwijderd

Hoe bedoel je? Dat de ingebakken driver in winXP en win2k niet werkt? dus dat je van die "brakke" s3 drivers gebruik moet maken? Zijn die voor win2k dan wel stabiel?

• _JGC_
De enige stabiele driver voor de Savage4 is de VGA driver van MS (tenminste: dat mag je hopen).

Die drivers die ingebakken zitten in Win2K en WinXP zijn gewoon logo'd S3 drivers. En logo'd S3 drivers hebben net zoveel bugs als andere S3 drivers.

Verwijderd

Kun je met zo'n savage 4 kaart stabiel Counter-striken @ 800x600? Ennuh wat moet ik dan pakken Direct3d of OpenGL? en bij welke spellen kan ik dat METAL gebruiken, ik heb begrepen dat dat het beste was.

• _JGC_
Metal is voor Unreal (Tournament) of spellen die op de engine daarvan lopen.
Op een Savage4 is OpenGL altijd de beste keuze als je geen Metal kunt gebruiken.
Pagina: 1