Toon posts:

aanhoudende peipjes bij opstarten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zonet m'n eerste computer in elkaar gezet en zette hem vol verwachting aan.
Na 2 seconden begon de computer echter piepjes te geven die niet meer ophouden. dus steeds piep rust piep rust piep rust enz.
Ik heb een epox 8kha+ moederbord met een creative geforce 3 ti 200, amd athlon xp 1600, 256 mb ddr kingston, 40gb maxtor hardeschijf en een 16 speed lite-on cd rewriter die ik ook gebruik als cd-rom.
Op het moederbord zitten ook leds en led 2 geeft aan C1.
ik kan in de handleiding niks terug vinden over dit getal, wel c1 met nog een andere letter erna.
Led 3 die op het moederbord zit blijft steeds branden.
Ik heb het geheugen eruit gehaald en toen de computer de computer opnieuw aangezet en gaf toen dezelfde fout aan.

Ik denk dus zelf dat het aan het geheugen ligt maar weet dat helemaal niet zeker.
Wie weet wel waar het aan kan liggen? Kan ik dit nog op een of andere manier testen?

Verwijderd

ehm, ik had hetzelfde probleem, moet ff nadenken, dit was of iets met geheugen, of vid-kaart, of nog iets anders, ik zal het ff opzoeken

edit: gevonden: http://www.pcguide.com/ts/x/sys/beep/amiContinuous-c.html
Diagnosis: This is usually caused by a problem with the system memory, or possibly the video card. The memory is more likely--the system complains long and loud if it can't find any usable memory, as there is no way to even start the boot process when this is the case. The motherboard itself could also be the problem.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik krijg steeds meer het idee dat het geheugen kapot is. Mogen er eigenlijk stickers opzitten. er zitten nu 2 stickers op. Op de ene staat een nummer het merk en ze waarschuwen dat als je die stikker eraf haalt dat de garantie vervalt. op de 2e sticker staat een streepjescode en een paar halve getallen. Een derde sticker bevat een paar nummers, maar die ziter er verticaal op geplakt dus dat moet niks uitmaken.

Kan het probleem ook de stekers zijn
Hoe kan ik het geheugen op fouten testen als het systeem niet eens op kan starten?

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Doe er maar eens een 300 watt voeding aan, dan zal ie wel opstarten.

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Het kan ook nog aan de vid.kaart liggen. Zit die wel goed in z'n slot? (probeer hem voorzichtig aan te drukken aan de achterkant van de kaart, dus zeg maar in het midden van het mobo... Wil wel eens helpen af en toe :)

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

De betekenis van die piepjes staat gewoonlijk in de handleiding van je mobo.

Who is John Galt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 300 watt voeding dus daar kan het niet aanliggen,
in de handleiding kan ik niet terug vinden wat c1 moet betekent wel wat bijvoorbeeld c1h is of maakt dat niet uit?
De videokaart zit er ook goed in. Heeft er verder niemand dit probleem ook gehad?

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

C1 betekend memory error. Aangezien je maar 1 module hebt, wordt het testen moeilijk, maar voor 100% zeker weten dat het je memory is.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Concrete
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

Pijpen is met i j :)

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht zelf ook al het geheugen, als ik het geheugen eruit haal en ik start hem opnieuw op dan geeft ie nog steeds dezelfde fout.
kijk ik in het de handleiding dan staat er wel C1h en dat moet dan "detect memory" betekenen.
hebben ze trouwens bij een winkel als dixons of vobis geen apparaatje om zulke modules te testen?

Verwijderd

misschien ken je iemand waarvan je ff een moduletje kunt lenen, of die van jouw in een ander systeem testen.

• Rick2001

Rick2001

Op maandag 31 december 2001 22:48 schreef GOTHY het volgende:
ik dacht zelf ook al het geheugen, als ik het geheugen eruit haal en ik start hem opnieuw op dan geeft ie nog steeds dezelfde fout.
kijk ik in het de handleiding dan staat er wel C1h en dat moet dan "detect memory" betekenen.
hebben ze trouwens bij een winkel als dixons of vobis geen apparaatje om zulke modules te testen?
Even voor de duidelijkheid, de h achter het getal betekend dat het HEXADECIMAAL is.
Dus C1h is C1 hexadecimaal. :)
Het is zeker weten je geheugen.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties.

Het is eigenlijk wel logisch, die H achter de c1 voor hexadecimaal, nu ik weer in het boekje kijk staat er achter elke code een h |:(.
Moet ik het geheugen maar weer terugsturen naar gistron gaat het weer langer duren voordat ik hem helemaal in elkaar heb :'(

Nogmaals bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Nog ff een "domme" vraag.

De stroomvoorzienig van het geheugen zit toch gewoon op het moederbord zelf? Ik lees op dit forum allemaal berichten van aantal volts op verschillende onderdelen, maar als je de dikke kabel uit de voeding in het moederbord steekt en de cd-rom en hardeschijf van stroom voorziet en de cpu koeler van stroom voorziet moet het toch doen?

Heeft die geel/zwarte kabel die ook uit de voeding komt ook nog enig nut of zit ie er gewoon voor de lol op? kan hem nergens kwijt namelijk.

• Rick2001

Rick2001

Bijna alle spanningen die de onderdelen nodig hebben op je mainboard, worden verzorgt door de mosfets (spannings stabilisatoren) op je mainboard. Deze spanningen komen allemaal uit je 5volt lijntje van je voeding. Dus je VCORE, VDDR, VAGP etc. worden allemaal omgezet van je 5volt lijn van de voeding, op je board door middel van de transistoren.

Het enige dat je board nodig heeft is inderdaad de 'dikke' ATX connector vanaf je voeding. Voor de rest is het allemaal niet van belang. (Spanning op je cooler, harddisk, cdrom etc is niet van belang om je computer te kunnen opstarten)

Verwijderd

Topicstarter
ok, dan ga ik morgen wel een reepje van 128 mb halen om te proberen. Hopen dat ie het dan doet
Pagina: 1