[cm] n00b CCFL aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:16
Ik heb me dus nu een cCfL gehaald zoals die dingen heten :D. Maar hoe sluit ik die nu aan op de voeding? Ik heb nog een stekkertje over (waar een hd enzo aan vast zit) kan ik die daar gewoon aan vast hangen? Ik heb daarbij ook een stukie electronica gekregen.. Een stekker die aan de CCFL vast zit gaat aan de ene kant en aan de andere kant gaat een stekker die aan de voeding moet. Is een rode en zwarte draad.

Hoe sluit ik hem aan en het belangrijkste misschien, waar zet ik dat printplaatje (electronica stukje) neer? is het verstand om die gewoon in de kartonnen doos(je) te houden en op de grond van de case te plakken?

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

die dingen lopen op 12V...dat maakt 1 in de zwarte en 1 in de gele :P

en dat printplaatje...ehm...ik heb 'm gewoon in mijn kast gehangen aan de achterkant met een stukje tape ertussen voor het geval dat mijn kast onder stroom zou kunnen staan...maar kweenie of dat zal gebeuren...

• Webgnome
dus daar hoeft verder niks aan? een inverter ofzo..(what the fuck that may be)

Strava | AP | IP | AW

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 18:18

Mathizsias

Drizzt

jawel er zit als het goed is een printplaatje bij met 2 contactjes die moet je er wel tussen hebben ander helpt het niet

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 22:28
Die invertor is wel link hoor. Er gaat 12V in maar er komt dan ff 800V uit en dan weer genoeg om die CCFL te laten branden. Dus een beetje beveiliging kan geen kwaad.

• Webgnome
er zit zo'n printplaatje bij idd dat kan dus gewoon inks oververhitting ofzo (weet ik veel :D ) en kan ik die printplaatje gewoon in en kartonne doosje doen (waar ie in zat) en die dan op de grond van de case zetten ) (zodat ie geen direct contact maakt met de case want dat geef volgens mij een paar vonkjes)

Strava | AP | IP | AW

• GTTC
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-06 07:55
ARGHje hebt de neon buis zelf, daar zitten 2 witte draden aan vast die aan het uiteidne aan elkaar verbonden zijn met een plugje, dat plugje douw je op het printje wat je erbij hebt gekregen ( tip, laat het printje in dat doosje zitten ) en dan heb je aan de andere kant van het printje ook een plugje , en daar stop je dat bijgeleverde dubberaderig draadje in, die strip je op de uiteinde af en dan douw je de rode in een GEELE molex aansluiting en de zwarte gewoon in een zwart molex aansluiting. wel goed met tape vastplakken anders vliegt het er steeds uit...

of je soldeert de boel goed en maakt er een mooie ccfl-bay van zoals ik heb met 4 ccfl's :p

AMD Thunderbird 1200@1370Mhz/Msi K7T Turbo/512 Mb Sdram/GeForce2 Ultra 64Mb DDR/40Gig 7200

• Webgnome
als dat alles is dan kan ik hetzelfs :D

Strava | AP | IP | AW

• Webgnome
KUT KUT KUT.. de CCFL is gebroken :( nu moet ik tot woensdag wachten voordat ik een nieuwe kan halen :(

Strava | AP | IP | AW

• Webgnome
of weet iemand een winkel waar ik zo'n ding ook morgen kan halen (venlo?) ik neem aan dat de winkels morgen dicht zijn

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

je kan ze ook niet in een figuurtje buigen :P

• Webgnome
ja ik had 'm op de grond van de case gezet en vastgemaakt met plakbandes.. en ja ik heb doorzichtige plakband :(
ik ga bijna huilen

Strava | AP | IP | AW

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

Potatoman

koniwa

Op maandag 31 december 2001 18:10 schreef webkabouter het volgende:
als dat alles is dan kan ik hetzelfs :D
Op maandag 31 december 2001 18:55 schreef webkabouter het volgende:
KUT KUT KUT.. de CCFL is gebroken :( nu moet ik tot woensdag wachten voordat ik een nieuwe kan halen :(
Sorry, het spijt me vreselijk, maar ik moest wel even hardop lachen toen ik dit las :D

The cyclographing developer

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 20:54
Ik heb een oude scannerlamp in mn pc zitten, ik weet wel dat 800V ofzoiets niet fijn is. Ik raakte het printje per ongeluk ff aan :(

• Webgnome
Op maandag 31 december 2001 19:23 schreef Potatoman het volgende:

[..]

[..]

Sorry, het spijt me vreselijk, maar ik moest wel even hardop lachen toen ik dit las :D
en jij haalt 2002 niet >:)

Strava | AP | IP | AW

• GTTC
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-06 07:55
800V is niks, de piekspanning van het printje van een CCFL ligergens in de 1000+ Volt's maar ja voltage wil niet veel zeggen als er maar weinig ampere is... in mijn geval was het wel goed genoeg om een brandvlekkie op me vinger achter te laten en een kapot printje.... LOL

by the way, ccfl's breken errug snel, heb er zelf al 4 verneukt in een jaar tijd

AMD Thunderbird 1200@1370Mhz/Msi K7T Turbo/512 Mb Sdram/GeForce2 Ultra 64Mb DDR/40Gig 7200

• Webgnome
dan nog iets leuks :D kan ik 2 ccfl'tjes aan 1 stroomdingetje vastmaken (weet de naam niet zo :D )

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Je bedoelt gewoon op de molex ? Ja dat kan.
Allebei op 1 printje? Daar gok ik niet op. (kweet ut niet zeker, maar lijkt me van niet)

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

webkabouter: heb je al voornemens voor 2002? Ik heb er al 1 voor je: Geen dingen breken :P

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Webgnome
Op maandag 31 december 2001 21:30 schreef geez het volgende:
webkabouter: heb je al voornemens voor 2002? Ik heb er al 1 voor je: Geen dingen breken :P
heb er al 1: een dozijn ccfl'tjes kopen :D

Strava | AP | IP | AW

Pagina: 1